Amazon , beginnend bestuurder , 20.000km per jaar , oldtimer verzekering?!?

Gestart door axelvr, 23-09-2009 21:02:09

Vorige topic - Volgende topic

axelvr

Ik heb sinds kort een blauwe Amazon 4drs op gas in mijn bezit , waarmee ik in de toekomst (als ik mijn rijbewijs heb) dagelijks mee wil gaan rijden.

Ik heb zitten kijken naar een oldtimer verzekering , maar hier moet je meestal 25+ voor zijn , en de auto moet je 2de auto zijn.

heeft iemand enig idee waar ik de auto via een oldtimerzekering kan verzekeren .

p.s. ik wil ongeveer 20,000km per jaar rijden.

Ik dacht ik probeer het hier even , er zullen vast meer zijn met een Amazon hierzo ::)

;D

Turbobiker

Gefeliciteerd.

Hoewel wat onverwacht, sinds je hier al heeeeeeeeel lang zit...

Is de wagen nog in goede staat, of moet je het één en ander opknappen?
De Tussenpaus

robert_tdi_aut

Als eerste auto had ik een Volvo 144  8) ; verzekeringsagent vertelde dat ik die gewoon (op mn 18e) kon verzekeren onder een oldtimerverzekering. Na drie weken proberen kwam hij er achter dat het toch echt niet ging lukken; of op een gewone verzekering; of als tweede auto.
Als oplossing is de auto op naam van mn vader gekomen en hebben we hem als derde auto (en oldtimer) gedaan; dat ging verder prima; ze vroegen inderdaad ook naar de kilometerstand (vanwege de beperking van 8000km/jr op de oldtimerpolis) maar de verzekeringsagent gaf zelf al aan dat daar eigenlijk verder nooit meer naar gekeken wordt.

Succes!

axelvr

Citaat van: Turbobiker op 23-09-2009 21:03:49
Gefeliciteerd.

Hoewel wat onverwacht, sinds je hier al heeeeeeeeel lang zit...

Is de wagen nog in goede staat, of moet je het één en ander opknappen?

Er moet nog het 1 en ander gebeuren , maar over het algemeen zijn koplampen , dorpels goed. Een paar plekjes op wielkuipen en een kleine lekkage waar ik de oorzaak eigenlijk al van weet.

Ik ga wel investeren in dingen als verbrede velgen , interieur en de wat praktischere dingen die moeten gebeuren , optisch komt allemaal later wel.

ik ga hem eerst even een goede poetsbeurt geven (hij was van een leeraar geweest die er dagelijk mee reed , dus eigenlijk ook nooit poetste)

als ik wat mooie foto's heb zal ik ze wel even posten ;)
Citaat van: robert_tdi_aut op 23-09-2009 21:22:01
Als eerste auto had ik een Volvo 144  8) ; verzekeringsagent vertelde dat ik die gewoon (op mn 18e) kon verzekeren onder een oldtimerverzekering. Na drie weken proberen kwam hij er achter dat het toch echt niet ging lukken; of op een gewone verzekering; of als tweede auto.
Als oplossing is de auto op naam van mn vader gekomen en hebben we hem als derde auto (en oldtimer) gedaan; dat ging verder prima; ze vroegen inderdaad ook naar de kilometerstand (vanwege de beperking van 8000km/jr op de oldtimerpolis) maar de verzekeringsagent gaf zelf al aan dat daar eigenlijk verder nooit meer naar gekeken wordt.

Succes!

Ik heb gezien dat er verzekeringen zijn die tot 20.000 km gaan , maar er wordt toch niet gekeken naar je km-stand , dus dat maakt toch niet zo veel uit.

ik kan hem inderdaad onder mijn vaders naam zetten , maar dan bouw ik niet de ( oh zo nodige ) no-claim op die ik echt heel erg ga nodig hebben als ik een 850 ga rijden...

ceesklumper

Ik zou toch voorzichtig zijn met de aanname dat 'er later niet meer naar de km stand wordt gekeken'. Als ze moeten uitkeren zijn niet alle verzekeraars even nonchalant.
Cees Klumper
Amsterdam

elianmars

Probeer het eens bij www.adviesverzekerd.nl

Stuur een mail naar Joost met je verhaal. Grote kans dat hij je wel kan helpen. Ik heb er goede ervaring mee.

)()()sT

Citaat van: elianmars op 23-09-2009 21:59:03

Stuur een mail naar Joost met je verhaal. Grote kans dat hij je wel kan helpen. Ik heb er goede ervaring mee.

???

;D

elianmars

Citaat van: )()()sT op 23-09-2009 22:09:39

???

;D

Nee, niet de Joost die jij bent  ;D

Ik bedoel Joost Kam, van Advies Verzekerd.

thuur

20.000km/jr op een standaard oldtimer verzekering gaat je trouwens nergens lukken. Je moet de auto wel als oldtimer gebruiken, dus gaat de verz.mij er van uit dat je bovengemiddeld voorzichtig bent en geen woon-werk verkeer rijdt (incidenteel is uiteraard geen probleem). Vandaar de lage premie.

Gr 8)

Erik_M.

Citaat van: thuur op 23-09-2009 22:32:02
20.000km/jr op een standaard oldtimer verzekering gaat je trouwens nergens lukken. Je moet de auto wel als oldtimer gebruiken, dus gaat de verz.mij er van uit dat je bovengemiddeld voorzichtig bent en geen woon-werk verkeer rijdt (incidenteel is uiteraard geen probleem). Vandaar de lage premie.
Gr 8)

Axel, gefeliciteerd met je aanschaf ! Veel plezierige km's met je Amazon. 'k ben eigenlijk wel erg benieuwd naar foto's, maakt niet uit of 'ie gepoetst is of niet.  Geen gezeur !  ;)

Wat Thuur schrijft klopt helemaal. 

Mijn huidige Amazon heb ik op 5.000 km/jr basis verzekerd bij de GIO Adviesgroep, zie bijgaande link. Heb mijn klassieke Volvo's altijd bij deze club verzekerd gehad, ook toen ik deze auto's nog voor dagelijks gebruik had en er + 30.000 km/jr.  mee reed. De premie was wel aangepast.  Men heeft overigens toen en ook nu nooit naar de km. stand gevraagd behalve bij het aangaan van de verzekering.

http://www.gio-adviesgroep.nl/index.asp?catid=1370&action=pag&pag=8206

gRoeten,
eRik

pooh

oh en wij hadden de verzekeringsmaatschappij regelmatig aan de telefoon met de vraag om de km stand, ze kijken er dus wel degelijk naar  ;)

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

Teddy81

Bij mij is er nooit gevraagd naar de kmstand van mijn Amazones (3 stuks verzekerd gehad).
Niet bij afsluiten en niet tussendoor.

Orion-direct.

Die telt overigens je schadevrije brommerjaren ook al op bij je no-claim dus je begint meteen al lekker voordelig!

thuur

Citaat van: Teddy81 op 24-09-2009 16:04:26
Bij mij is er nooit gevraagd naar de kmstand van mijn Amazones (3 stuks verzekerd gehad).

Orion-direct.

Ik heb helaas dezelfde ervaring met deze maatschappij: ze laten ook niets van zich horen bij schadeafhandeling of iets simpels als een wijziging van je gegevens.

Gr :-\

Teddy81

Ja, dat is waar. Heb eens meerdere maanden moeten wachten op mijn geld en veel achteraan bellen, het beeindigen van de verzekering gaat ook niet altijd in 1 keer goed.
Maar ze zijn wel goedkoop. ;)

axelvr

zal ik nog even proberen

Citaat van: Erik_M. op 24-09-2009 00:04:32
Citaat van: thuur op 23-09-2009 22:32:02
Gr 8)

Axel, gefeliciteerd met je aanschaf ! Veel plezierige km's met je Amazon. 'k ben eigenlijk wel erg benieuwd naar foto's, maakt niet uit of 'ie gepoetst is of niet.  Geen gezeur !  ;)

Wat Thuur schrijft klopt helemaal. 

Mijn huidige Amazon heb ik op 5.000 km/jr basis verzekerd bij de GIO Adviesgroep, zie bijgaande link. Heb mijn klassieke Volvo's altijd bij deze club verzekerd gehad, ook toen ik deze auto's nog voor dagelijks gebruik had en er + 30.000 km/jr.  mee reed. De premie was wel aangepast.  Men heeft overigens toen en ook nu nooit naar de km. stand gevraagd behalve bij het aangaan van de verzekering.

http://www.gio-adviesgroep.nl/index.asp?catid=1370&action=pag&pag=8206

gRoeten,
eRik

minimum leeftijd van 24 jaar

Citaat van: Teddy81 op 24-09-2009 16:04:26

Orion-direct.

Die telt overigens je schadevrije brommerjaren ook al op bij je no-claim dus je begint meteen al lekker voordelig!

ook deze heeft een minimum leeftijd

hier even wat foto's van mij trotse 122S

8)