snelheidstoename / vermogenswinst

Gestart door professor flupkes, 25-09-2009 07:47:45

Vorige topic - Volgende topic

professor flupkes

Ik heb mijn T5 850 2.0 laten chippen maar weet nu eigenlijk niet eens mijn vermogenstoename ongeveer in cijfers .
Mijn vermoeden is het dat dat ongeveer 20 % is ( gevoelsmatig ) Feit is dat ik mijn top heb verhoogd van 220 km/h naar 240 km/h .  De snelheid is dus ongeveer
met 10 % toegenomen .
Wie weet hoe dit te berekenen is ?

T5turbo

Heb je geen rollerbank test voor en na gedaan dan?   ???
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Ronald21

is zo niet te berekenen
je mist een aantal variabelen

mijn brommer haalde met 8 pk ook 100 km/hr

Ronald21

220 > 240 in hoeveel sec > versnelling > F=mxa > benodigde kracht > koppel > etc

Misha

Wind mee of tegen ? Luchtdruk ? temperatuur ? ;D

Bel Fasttech even, die hebben vast wel een aardig idee.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

V70 classic

Niks rekenen
Autobahn  ;D .
en dan trappen maar  :eusa_dance:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

professor flupkes

rollenbanktest was iets van 70 euro . Vind ik een beetje veel om alleen maar met de getallen te kunnen opscheppen .
220 resp. 240 was onder ongeveer dezelfde omstandigheden . Fasttech zal ik inderdaad dan wel bellen . Normaal gezien heeft het aantal pk te maken met je topsnelheid .En voor een hogere top heb je meer pk nodig . Nu heb ik er orgineel ongeveer 211 . Ik weet dat er een constante is om een bepaalde aantal pk te koppelen aan snelheidswinst . Dus bijvoorbeeld omrekeningsfactor van een tweede of derde macht van de snelheidstoename .
Die Autobahn ist fabelhaft . Meteen na de chip-optmalisatie ben ik ik de Duitse autoweg opgegaan ! Ha ha wat dacht jij dan  ? Dat ik met een slakkegangetje naar huis zou gaan ??? :D

professor flupkes

o Ja @ Ronald : over je brommertje kan het beter niet meer hebben op dit forum ook al reed hij redelijk hard :eusa_snooty:

Thijssie!

HEt aantal PK is NOOIT te koppelen aan de topsnelheid, er zijn zo ontzettend veel parameters om rekening mee te houden... :eusa_naughty:

;D

Ronald21

en mijn motor met 170 pk ging nog veel harder
maar die woog ook maar 200 kg
en met mij 300  :eusa_whistle:

en mijn gepimpte camperbus vw t3 met een passat tdi en 140 pk maar 140 km/hr want toen waren de toeren op.  ;D

professor flupkes

Ach ja laat maar deze flauwe discussie wilde ik echt niet horen .

t5karel

Het gaat er toch om dat jij tevreden bent,ken jou die peekaas bommen ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

wijki

professor flupkes

Ach ja het zijn ook eigenlijk maar cijfers ,veel belangrijker is inderdaad dat ik erg tevreden ben .

wijki