Binnenventiel stuk, geen verlies bandenspanning

Gestart door Arjenj, 28-09-2009 20:43:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arjenj

Volgens mij een redelijk bizar verhaal. Bij het controleren van mijn bandenspanning ontdekte ik laatst dat het binnenventiel van mijn achterband kapot was. Nadat ik de spanning gecontroleerd had leek het pinnetje van het binnenventiel te ver naar buiten te schieten en siste er behoorlijk hard lucht uit.

Omdat ik niet ver van huis was heb ik snel het ventieldopje erop gedraaid en ben ik voorzichtig naar huis gereden. De volgende morgen bleek mijn band nog op spanning te zijn. Omdat ik behoorlijk volle agenda had, veel kilometers moest rijden die dag en de snelweg kon mijden, ben ik het avontuur aan gegaan en gewoon met een lek binnenventiel op pad... :evil: Uiteraard de hele dag behoorlijk spannende momentjes elke keer als ik mijn v70 classic weer even alleen had gelaten. Verwachte toch wel een keer een lege band aan te gaan treffen die dag. Maar gek genoeg heeft dat "lullige" ventieldopje de lucht de hele dag in mijn band weten te houden.

's-avonds mijn binnenventieltje even laten verwisselen (bleek kleine moeite en kosteloos stukje service). Ik heb mijn heldhaftige oude ventieldopje bewaard... voor het geval dat  8)

arjen850

tis niet zo dat je door het ventieldopje goed vast te draaien het binnenventieltje weer terug drukte? ;D

Thijssie!

Lucky bastard ;D

Had laatst een scheurtje in het ventiel. Dat was pats boem...PLAT :eusa_wall: