Voertuig verzekeren dat niet op eigen naam staat??

Gestart door Wout309t, 28-09-2009 20:46:14

Vorige topic - Volgende topic

italia

Ik heb 14 Augustus JL ook een Amazon meegekregen, jawel ook voor DE DAG.

Heb er eigenlijk nooit over nagedacht, extra verzekeren, maar heb de auto dan ook gehuurd en kreeg bij hooooge uitzondering de auto zelf mee.

Vraag mij trouwens af wat een normale allrisk zou uitkeren. Er wordt daarbij altijd naar de dagwaarde gekeken en niet naar de marktwaarde. hier zit volgens mij voor een Amazon nogal verschil in. (ah, zie net dat Walter me voor is.)

ff vergelijken, de mijne was een '58er met 6-volts systeem. (mark 0?) Origineel Zweed waar de eigenaren destijds de eerste vakantie mee naar Italie waren geweest. De brief met kort verhaal en de wensen richting werkplaats heeft de huidige eigenaar bij de auto.

Wout309t

De eigenaar gaat hem nu na overleg via zijn eigen verzekering all-risk verzekeren.
Ben benieuwd hoe zo'n ding rijdt, heb er nog nooit mee gereden!
2011 V70 2.0T R-Design MT

UserID6342

Als een oude vrachtwagen :evil: zonder stuurbekrachtiging etc. Een moderne 10 tonner stuurt makkelijker en lichter. Maar wel heel erg leuk om te doen :)

denkweb

Citaat van: VolvoMafia op 29-09-2009 12:06:52
Citaat van: Wout309t op 29-09-2009 06:54:43
Hmm, dus er zijn wel mogelijkheden...
Ik zou het gewoon jammer vinden als er iets zou gebeuren, natuurlijk ben ik voorzichtig. Als je op de verzekering van een ander schade rijdt, betaalt diegene jarenlang een hogere premie. En vooral omdat ik hem gewoon gratis mag gebruiken zou dat lullig zijn.

Ik zal eerst eens vragen wat zijn verzekering doet.

Als je m allrisk verzekert, doe dat dan op basis van taxatierapport. anders krijg je alsnog oud ijzer prijs...
Tenzij de taxatiewaarde uit paperclips bestaat natuurlijk  ;D

Wout309t

Die taxatiewaarde is zijn verantwoordelijkheid natuurlijk.
2011 V70 2.0T R-Design MT