Voertuig verzekeren dat niet op eigen naam staat??

Gestart door Wout309t, 28-09-2009 20:46:14

Vorige topic - Volgende topic

Wout309t

Ik moet binnenkort een trouwauto besturen, en wel op mijn eigen bruiloft.

Nu kan ik van een collega van mijn schoonvader een mooie Amazon lenen. Ik zou hem alleen graag op mijn eigen verantwoordelijkheid willen verzekeren. Nu blijkt dat dat niet kan, tenminste, niet bij Centraal Beheer. Het voertuig moet namelijk ook bij de RDW op je naam staan.

Is er iets om dit te omzeilen? De hele auto op eigen naam zetten vind ik ook weer zo wat.

Iemand ideetjes hierover?

Wouter
2011 V70 2.0T R-Design MT

michiel

Ja, dat kan bij Terminus. Misschien.
Nadeel hiervan is, is dat je ongeveer 2 jaarpremies betaalt voor de zeer korte periode die je wilt verzekeren.

Ach, dan trouw je toch gewoon niet?
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

)()()sT

Mish, kom er ff in ;D
On-topic: ik zou het eigenlijk niet weten... Succes!

marc-850

Maar hij is toch verzekerd? Eventueel kan de eigenaar hem tijdelijk all-risk verzekeren, waarbij jij deze extra kosten betaald.

Maar ik neem toch niet aan dat je straks met 150 km/h van het stadhuis naar de feestzaal racet?

UserID6342

Op de heenweg niet natuurlijk, maar na afloop ;D Maar ff serieus, je kunt de auto wel "extra" verzekeren, maar niet bij een andere maatschappij een tijdelijke verzekering ofzo afsluiten.  Als er dan schade komt, gaan die verz. maatschappijen onderling vechten wie de verantwoordelijke is en uiteindelijk betalen ze niets.  Been there, saw it, done it.  Vroeger kon je bij de ANWB een auto van iemand anders tijdelijk extra all risk verzekeren.  Ten tijde van deze verzekering werd de oorspronkelijke verzekering compleet overgenomen.  Werd veel gebruik van gemaakt ivm vakanties met de auto van iemand anders.  Ik weet alleen niet of ze deze service nog steeds hebben.  Net niet op naam hebben staan vban de autopapieren hoeft geen enkel probleem te zijn.  Ik heb de auto van mijn exvrouw ook nog steeds verzekerd en dat kreng staat ook niet op mijn naam.

elianmars

RRRRR_Ramon

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

b0nkolok

Citaat van: Dirk342 op 28-09-2009 22:33:35
Op de heenweg niet natuurlijk, maar na afloop ;D Maar ff serieus, je kunt de auto wel "extra" verzekeren, maar niet bij een andere maatschappij een tijdelijke verzekering ofzo afsluiten.  Als er dan schade komt, gaan die verz. maatschappijen onderling vechten wie de verantwoordelijke is en uiteindelijk betalen ze niets.  Been there, saw it, done it.  Vroeger kon je bij de ANWB een auto van iemand anders tijdelijk extra all risk verzekeren.  Ten tijde van deze verzekering werd de oorspronkelijke verzekering compleet overgenomen.  Werd veel gebruik van gemaakt ivm vakanties met de auto van iemand anders.  Ik weet alleen niet of ze deze service nog steeds hebben.  Net niet op naam hebben staan vban de autopapieren hoeft geen enkel probleem te zijn.  Ik heb de auto van mijn exvrouw ook nog steeds verzekerd en dat kreng staat ook niet op mijn naam.

Mijn roffels staan op naam (kentekenbewijs-eigendom) van een familie-stichting, dus ze zijn qua kenteken niet van mij. De verzekeringspolissen van deze roffels staan wèl op mijn naam. Ik ben verzekeringnemer en ik betaal ook de premies voor de polissen. Volgens mij kun je dus een auto EXTRA verzekeren ook al staat hij niet op jouw naam. Het probleem VOOR JOU is dan om de assuradeur zo ver te krijgen dat hij de auto KORT extra (all risk) in dekking neemt, zoals je al zegt.
Volgens mij moet dat ook nu nog kunnen indien je een bonafide tusenpersoon hebt, die je kunt overtuigen.
Overtuig hem en vraag spoed!
Successssss 
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

jan piet

b0nkolok

Beter de verzekeraar nemen die het voertuig al in dekking heeft!
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Wout309t

Hmm, dus er zijn wel mogelijkheden...
Ik zou het gewoon jammer vinden als er iets zou gebeuren, natuurlijk ben ik voorzichtig. Als je op de verzekering van een ander schade rijdt, betaalt diegene jarenlang een hogere premie. En vooral omdat ik hem gewoon gratis mag gebruiken zou dat lullig zijn.

Ik zal eerst eens vragen wat zijn verzekering doet.

UserID6342

Citaat van: RRRRR_Ramon op 28-09-2009 22:58:09
Citaat van: elianmars op 28-09-2009 22:45:21
Citaat van: Dirk342 op 28-09-2009 22:33:35
dat kreng staat ook niet op mijn naam.
Je ex-vrouw, of die auto?  :eusa_think:
Allebei...   :eusa_whistle:
Hahaha, nee hoor.  De auto dus :)  Me ex is echt een schatje en buiten dat de moeder van me jongste zoon.  Ik ben ook blij dat we nog steeds een heel goed contact met elkaar hebben.  We kunnen niet met, maar ook niet zonder elkaar leven.  Bovendien heb ik (letterlijk!) mijn leven aan haar te danken.  Dus kom je aan me ex, kom je ook aan mij.  De auto van der kan me niet meer boeien ;D

Wout309t

CiteerWe kunnen niet met, maar ook niet zonder elkaar leven.

Dat heb ik nooit begrepen....  :eusa_eh:

UserID6342

Citaat van: Wout309t op 29-09-2009 11:55:48
CiteerWe kunnen niet met, maar ook niet zonder elkaar leven.
Dat heb ik nooit begrepen....  :eusa_eh:
Is heel simpel hoor, we zijn maatjes van elkaar maar als we samen in 1 huis / onder 1 dak wonen maken we elkaar helemaal gek (negatief dus).  Wonen we apart kunnen we alles van elkaar hebben en verdragen, zonder problemen, jalouzie of weet ik wat en het belangrijkste, kunnen we elkaar ook helpen / steunen whatever wanneer het nodig is.

Walter

Citaat van: Wout309t op 29-09-2009 06:54:43
Hmm, dus er zijn wel mogelijkheden...
Ik zou het gewoon jammer vinden als er iets zou gebeuren, natuurlijk ben ik voorzichtig. Als je op de verzekering van een ander schade rijdt, betaalt diegene jarenlang een hogere premie. En vooral omdat ik hem gewoon gratis mag gebruiken zou dat lullig zijn.

Ik zal eerst eens vragen wat zijn verzekering doet.

Als je m allrisk verzekert, doe dat dan op basis van taxatierapport. anders krijg je alsnog oud ijzer prijs...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937