Vomac 2010 verslag van een poolcirkelreis

Gestart door Taranis, 28-09-2009 22:34:37

Vorige topic - Volgende topic

Starbuck

Fie en ik zijn tot de conclusie gekomen om dit avontuur graag mee te beleven!
Maar... dan wel in 2011.
Kwestie om de vakantie's te plannen, 3 kinderen een week lang ergens opvang te geven, de nodige voorbereidingen te nemen etc.
We willen dit ruim op voorhand op een doordachte manier voorbereiden, kwestie om onbezorgd en goed georganiseerd dit avontuur te beleven op een relaxe manier.
Maar om tot de poolcirkel te rijden om daar rond het kampvuur te zitten bij -20°  samen met enkele Volvo rijders...
Zeker weten! :eusa_clap:

Sbv

Citaat van: elianmars op 02-10-2009 21:32:00
Citaat van: Kingfisher op 02-10-2009 21:29:25
volgens mij is ze al aan het pakken gegaan :eusa_shifty:

Wow!!! Waar vind je er zo eentje?  :o
Neem haar ook mee Marcel. Alleen de kids is even lastig. Gewoon bij -20 kinderen buiten zetten worden ze lekker rustig ;D

elianmars

Citaat van: Sbv op 03-10-2009 01:44:33

Neem haar ook mee Marcel. Alleen de kids is even lastig. Gewoon bij -20 kinderen buiten zetten worden ze lekker rustig ;D

Ik krijg haar echt niet mee  :eusa_shifty:

elianmars

Citaat van: Claudia op 03-10-2009 09:11:01
Citaat van: elianmars op 03-10-2009 08:48:21
Citaat van: Sbv op 03-10-2009 01:44:33

Ik krijg haar echt niet mee  :eusa_shifty:

Wat is het probleem dan?
Is toch net zo relaxed om dit in je up...maar dan wel met een heleboel andere liefhebbers te doen?
Hoef je je ook nooit af te vragen of zij het ook wel leuk vindt...ze zich niet verveelt.
Met je vrouw doe je dan weer andere leuke dingen.........zoals naar de camping in Zeeland gaan! ;D

Ook dat doe ik vandaag zonder haar, ik ga alleen met de jongens  :eusa_shhh:

Ze moet werken  ;D

*Sorry voor de topicvervuiling......  :eusa_shifty:*

viking_in_shorts

Citaat van: elianmars link=topic=36416.msg726384#msg726384 date=
*Sorry voor de topicvervuiling......  :eusa_shifty:*

FOEI!!   :police:

:eusa_shhh:

Kingfisher

Citaat van: viking_in_shorts op 02-10-2009 22:46:05
http://swuste.se/wp-content/gallery/arctictriptim/img_0296.jpg
http://swuste.se/wp-content/gallery/arctictriptim/img_9635.jpg

Volgens mij heb ik daar ook gestaan, maar dan afgelopen mei en zonder sneeuw ;)
Waar was dat precies? Moet ff de foto's vergelijken hoor.

Winterbanden heb ik, dus dat is geen probleem. Ik vreesde even dat ik met spikes moest gaan rijden enzo.

En als ik het zo lees ben ik straks bijna de enige (mocht ik gaan) die de vrouw mee heeft?
Weet niet of dat zo'n goed idee is met al die mannen en Volvo's (ze vindt beiden wel leuk geloof ik) ;D

viking_in_shorts

Heenweg ben ik via de E10 / E4 gereden en terugweg via de e45.
dus daar ergens ;)

Beide plekken waren trouwens gesloten dus er was niet veel te doen daar. Heb er even yellow snow gemaakt, fotootje genomen, beentjes gestrekt en weer doorgereden.

Marc O.

Citaat van: Kingfisher op 03-10-2009 20:43:34
En als ik het zo lees ben ik straks bijna de enige (mocht ik gaan) die de vrouw mee heeft?

Neuh, die van mij wil ook mee :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

KIM

Als ik meega dan gaat de vrouw ook mee.

Pino143

He medeforummers,

Ik heb eens zitten lezen op de VOMAC site en dat ziet er wel heel cool uit.
Ik zal eens kijken of ik een 2de chauffeur kan regelen...

Gr,

Taranis

Als ik het zo even vluchtig door kijk, dan hebben zeker interesse:

- Sbv + aanhang
- Taranis
- Marc O. + aanhang
- Barry26
- KIM + aanhang
- Tom850

Wellicht is het een idee om over een aantal weken eens een etentje oid te plannen om wat ideeën uit te wisselen en elkaar eens te leren kennen?

Voor wat betreft het convooi-rijden: ik snap de achterliggende gedachte wel, maar ik doe er zelf niet aan mee. Klinkt wat egoïstisch en zo bedoel ik het niet, maar ik heb niet zo heel veel trek om onderweg continu rekening met snellere/langzamere chauffeurs te moeten houden en stop graag op het moment dat ik dat wil :P Met andere woorden: ik zie jullie daar wel :D

KIM

Ik wil er zeker nog wel eens een boompje over opzetten.
Ik zit voor mezelf met 2 dilemma's:

- Grote afstand voor slechts 1 week
- Hoge kosten voor slechts een week

Voor de rest heb ik de zegen van de aanhang...
Overigens heb ik deze dilemma's juist omdat ik wel die convooi drang heb.

Misschien handig om niet te lang te wachten ivm reserveringen en inplannen van vrije dagen?

Tom850

Ik heb nog steeds belangstelling, maar ik ben er ook niet echt voor om stijf achter elkaar aan te rijden.

Maar daar moeten we idd maar eens over van ged88 wissellen.

Groeten Tom

Marc O.

Ben eigenlijk wel voorstander van konvooi rijden, mits er niet van elkaar wordt verwacht dat je continu binnen gezichtsafstand blijft en er een klein beetje wordt doorgereden. Je zou bijv. met zijn allen op dezelfde lunch/overnachtingsplaats kunnen afspreken en de etappes daartussen min of meer zelfstandig rijden.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Pino143

He allemaal,

Heb gister een berichtje gepost over mn interesse. Heb daarom ook gelijk gezocht naar een extra chauffeur in de vorm van een vriend/ex-huisgenoot en ook gevonden.

Daarom wilde ik het eerder geposte lijstje even uitbreiden:
- Sbv + aanhang
- Taranis
- Marc O. + aanhang
- Barry26
- KIM + aanhang
- Tom850
- Pino143 + ex-huisgenoot

Zo wordt het lijstje alweer wat langer.

Ik heb ook begrepen dat het heel mooi is om via de noorse westkust terug te rijden, maar dat is alleen als je daar ook de tijd voor hebt. Ik zit eraan te denken om week 9 en 10 (eerste 2 weken van maart) in zn geheel vrij te nemen om zo lekker rustig te kunnen genieten van een vakantie naar scandinavië.

Een etentje met een bespreking over het hoe en wat zie ik wel zitten. Dan kunnen we van gedachten wisselen.

Gr,