Vomac 2010 verslag van een poolcirkelreis

Gestart door Taranis, 28-09-2009 22:34:37

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 27-10-2009 18:59:29
Citaat van: Kingfisher op 27-10-2009 18:49:25
We kunnen bij Brocante natuurlijk collectief om pannenkoeken vragen ;D
Hoe krijg je de bediening in de stress  :eusa_whistle:

Waarschijnlijk schieten ze minder in de stress wanneer alle 17 of 18 mensen pannenkoeken willen eten, dan wanneer er 17 of 18 man elk iets anders bestelt ;D

Wie zegt dat iedereen dezelfde pannenkoek wil :eusa_shifty:

pooh

Citaat van: Misha op 27-10-2009 17:05:46
Citaat van: pooh op 27-10-2009 16:52:49
lijkt me reuze gaaf, maar alleen als er ook sledetochten met honden gemaakt kunnen worden. Kan wel geregeld worden daar neem ik aan...?

Zo zielig, die honden laten werken voor de luie mensen. Dierenmishandeling zeg ik.

:eusa_eh:

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 27-10-2009 20:10:54

Zweedse pannenkoek met bier en spek beviel me wel :eusa_whistle: :eusa_clap:

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 27-10-2009 20:28:27

Moest zeker je eigen bier meenemen :eusa_wall:

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 27-10-2009 20:37:20

Dat is absoluut geen bezwaar!

Maar dat je dan ook nog met krukken moet gaan zeulen, dat ging wel een beetje ver :evil:

;) ;D

Marc O.

Heeft ie al in de koelbox liggen ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 27-10-2009 20:50:01

Heeft ie al in de koelbox liggen ;D

:eusa_naughty: da's nie genoeg nie :eusa_hand:

Pino143

He Kingfisher,
Officieel ben ik nog niet eens klaar. Ik studeer door vertraging e.d. pas volgende zomer af. Dan wordt het dus lichting '05-'10 voor mij.

Aan de rest:
Als we pannenkoeken willen hebben, moeten we 1km verder rijden (vanaf Driebergen gezien) want daar zit Pannenkoekenrestaurant de Wensput. Hele goede pannenkoeken hebben ze daar. Groot en lekker.

Voor brocante moet wel enigzins op tijd worden gereserveerd want bijzonder groot is het niet en met 17 of 18 man aankomen gaat nie werken nie zonder reservering....

Ben benieuwd naar een parkeerplaats vol Volvo's op 14nov.

En dan nog wat:
Dr gaan wat stemmen op voor bepaalde routes naar huis na de meeting in Lulea. Ik hoorde mijn route een aantal keer voorbij komen maar ook via Finland/Rusland. Wie wil er naast KIM en nog iemand met mij mee via Östersund, Trondheim, Bergen, Stavanger en Kristiansand, om dan daarna de boot naar DK te pakken en weer op huis aan te rijden?
Ik heb zelf week 9 en 10 helemaal vrij genomen (das de eerste helft van Maart) om deze rit te rijden.

Ik hoor het wel.

Gr

Hengeveld

Citaat van: Pino143 op 27-10-2009 21:42:01
En dan nog wat:
Dr gaan wat stemmen op voor bepaalde routes naar huis na de meeting in Lulea. Ik hoorde mijn route een aantal keer voorbij komen maar ook via Finland/Rusland. Wie wil er naast KIM en nog iemand met mij mee via Östersund, Trondheim, Bergen, Stavanger en Kristiansand, om dan daarna de boot naar DK te pakken en weer op huis aan te rijden?
Ik heb zelf week 9 en 10 helemaal vrij genomen (das de eerste helft van Maart) om deze rit te rijden.
Ben nog aan het uitzoeken en overleggen met mijn navigator. Dit weekend gesproken met iemand die naar de Noordkaap geweest is en via Finland terug ging. Finland was makkelijk te rijden en minder mooi dan Zweden, dus ik wil eigenlijk op de heenweg langs Finland. Wellicht - indien haalbaar ivm tijd - via Noordkaap. Ik hoop meer duidelijkheid te hebben bij het diner, en anders hoop ik tijdens het diner te overleggen met jullie allemaal.

Kingfisher

Citaat van: Pino143 op 27-10-2009 21:42:01daar zit Pannenkoekenrestaurant de Wensput. Groot en lekker.

Daar (bijna) tegenover zit toch die mode-opleiding van TMO?
Over groot en lekker gesproken  :eusa_drool:

:eusa_whistle:

Pino143

Ja, Kingfisher, klopt. Daar zit nog steeds de TMO. Die zit nog weer 200m verder dan de wensput.
En tot zover de berichtgeving over de IVA, Driebergen, TMO, Doorn en De Wensput.

Laten we ons weer ff richten op het etentje bij brocante en de rit naar noord-zweden.

Gr

Hengeveld

Hoe zit het met de wegen in maart in Zweden en Noorwegen? Sneeuw en ijs (ingereden sneeuw), of alleen sneeuw, of ook nat? Wie heeft ervaring? In en rond Goteborg is het vrij schoon, kan ik mij herinneren.

Pino143

De organisatie van de VOMAC meldt dat winterbanden een must zijn, en als je de foto's op www.vomac.org checkt, zal je zien dat het bijzonder wit is op de weg. Het zal er ook koud zijn, want je olie moet bestand zijn tegen -30 en je koelvloeistof moet voor 50% uit glycol bestaan. (http://www.vomac.org/vomac/index.php?content=information)

Hier de lijst met info:
Clothes:

* With daily temperatures up to -20 °C and lower it is obvious to wear appropriate clothing. The Hotel Nordkalotten has a number of overalls who can be lend to the participants. These overalls are primarily used for snow scooter driving and that´s why they are very warm and can stand the bitter cold. Even a number of boots who are lined with fur are available for the participants.

Driving in Norrbotten / Lappland:

* Winter tyres are an absolut "must"!
    * The engine and transmission oil has to stand temperatures up to –30°C !
    * The cooling system should be filled with cooling water that is mixed with 50% glycol and 50% water
    * The battery and the ignition system have to be in a perfect condition!
    * Carburettor spirit should be added to each refuelling in order to avoid that any water in the petrol can freeze.
    * The washer fluid should be mixed with an anitfreeze suitable up to –30°C .
    * You have to take a number of bulbs and fan belts with you.
    * A blanket for each passenger should be available in case you get in trouble.
    * If your car has an engine heater: don´t forget the cable! A socket is available in every Swedish hotel.

Driving on snow and ice:

* oncoming trafficwhirls up snow that makes driving quite difficult for a short while. Please reduce speed in that moment and keep the distance !
    * Avoid jerky steering movements!
    * Particularly with temperatures near the freezing point the snowy road will be very slippery!
    * Don´t park your car too close to the edge of the road. The ditches are often cleared of snow.

viking_in_shorts

hier zie je fotos van de reis langs de poolcirkel die ik in Feb van dit jaar gemaakt heb. Ik heb me overigens wat minder goed voorbereid dan het lijstje hierboven :eusa_shifty:

Hengeveld

Ja, winterbanden verplicht, dat weet ik, die heb ik nu ook al, maar vroeg me af of het dan juist ijzig is of veel sneeuw. Iemand ervaring in maart? Het zou dan bijna lente zijn namelijk...