Vomac 2010 verslag van een poolcirkelreis

Gestart door Taranis, 28-09-2009 22:34:37

Vorige topic - Volgende topic

Pino143

Viking in Shorts,
Jij woont daar (lees: Zweden), als ik me niet vergis.
Hoe is het op de weg in maart?

Gr

Hengeveld

Citaat van: viking_in_shorts op 27-10-2009 23:15:32
hier zie je fotos van de reis langs de poolcirkel die ik in Feb van dit jaar gemaakt heb. Ik heb me overigens wat minder goed voorbereid dan het lijstje hierboven :eusa_shifty:
Nice! Nog met open dak gereden?  ;D
Tja, de poolcirkel hoeft geen extreme expeditie te zijn met die mooie wegen tegenwoordig en comfortabele betrouwbare auto's. Daarom wil ik eigenlijk nog iets verder...

Pino143

Viking,
Mooie foto's. Als ik dat allemaal zie, dan wil ik daar ook graag heen.
Eerst maar eens zorgen dat ik in december mn tentamen marketing haal, anders mag ik niet eens weg *mompelt iets over moeders*...

Gr

viking_in_shorts

@ pino & hengeveld: lees even terug in dit topic. Ik heb eerder dit jaar precies deze tocht gemaakt (en nog een stuk verder)
Als je wilt weten hoe 't eruit ziet: je krijgt een beeld als je de foto's bekijkt die een paar posts hoger staat.

Qua temperaturen: ik heb voornamelijk gereden en dan zit je in een warme auto. Om regelmatig pauzes te nemen en alert te blijven heb ik elke 1 á 2 uur een rookpauze gemaakt. Tijdens 1 sigaret koel je genoeg af om trillend achter het stuur plaats te nemen. En dan wel met een dons-jas, handschoenen en (vooral handig) gore-tex schoenen met extra paar sokken aan.

Hengeveld

Citaat van: viking_in_shorts op 27-10-2009 23:28:51
@ pino & hengeveld: lees even terug in dit topic. Ik heb eerder dit jaar precies deze tocht gemaakt (en nog een stuk verder)
Als je wilt weten hoe 't eruit ziet: je krijgt een beeld als je de foto's bekijkt die een paar posts hoger staat.
Klopt ja, tijdje geleden [tabblad 2-4], ik was het alweer vergeten... :eusa_shifty:

KIM

Jaja, het komt dichterbij: de vrouw heeft vrij van 27 februari tm 12 maart. Mijn dagen nog even aanvragen, maar dat komt wel goed!!

KIM

Tim; heb je foto's even bekeken....

Echt ge-wel-dig!! Dat is wat ik wil zien!

Maak je nog een beetje kans om het noorderlicht te zien, of heb je gewoon geluk gehad?

viking_in_shorts

Citaat van: KIM op 28-10-2009 18:03:08
Maak je nog een beetje kans om het noorderlicht te zien, of heb je gewoon geluk gehad?

De foto's van het noorderlicht zijn gemaakt aan de E10 nabij Narvik. Ik weet niet of het zo laag (in Luleå) ook te zien is.

Maar ik heb net even gekeken: hemelsbreed is Luleå maar 300 km lager dan Kiruna, en Google Images geeft mij een paar hits op "Norrsken" en "Luleå"

Kingfisher

Citaat van: viking_in_shorts op 28-10-2009 18:10:47

De foto's van het noorderlicht zijn gemaakt aan de E10 nabij Narvik. Ik weet niet of het zo laag (in Luleå) ook te zien is.

Maar ik heb net even gekeken: hemelsbreed is Luleå maar 300 km lager dan Kiruna, en Google Images geeft mij een paar hits op "Norrsken" en "Luleå"

Volgens mij moet dat toch wel kunnen vanuit Lulea? Maar sowieso moet je geluk hebben met dat noorderlicht geloof ik.
In ieder geval maar de goede camera en een juiste lens meenemen ;D

Die foto's zijn een feest van herkenning moet ik zeggen. Afgelopen mei waren ze in Riksgransen nog aan het skieen......  :eusa_doh:

Hengeveld

Denk dat 't vooral van het weer afhangt, of het onbewolkt is of niet. En daar moet je geluk mee hebben.

Hengeveld

Vandaag ingeschreven. Wij gaan ook van 27 februari tot 12 maart. Details over de route bespreken wij nog, maar de Noordkaap zal er zeer waarschijnlijk inzitten via Finland. Terug via Noorwegen.
Laten we de 21ste bespreken wat er naast de drie dagen VOMAC wellicht nog verder samen te reizen is (meeting points).

Suggesties voor plaatsten die we niet mogen missen zijn zeer welkom!

Thys

Ik wil op de heenweg zeker nog een tussestop maken bij het Volvo-museum. Terugweg doen we waarschijnlijk via Noorwegen.

viking_in_shorts

Citaat van: thyzerrr op 02-11-2009 17:06:23
Ik wil op de heenweg zeker nog een tussestop maken bij het Volvo-museum. Terugweg doen we waarschijnlijk via Noorwegen.

Schrijf dan: bakkie doen bij Viking_In_Shorts :eusa_naughty:

KIM

We kunnen je ook gewoon op komen halen...

viking_in_shorts

Citaat van: KIM op 02-11-2009 19:37:41
We kunnen je ook gewoon op komen halen...

JA - goed idee: heb het Volvo-Museum namelijk nog nooooooit gezien :eusa_shifty:

;)