Vomac 2010 verslag van een poolcirkelreis

Gestart door Taranis, 28-09-2009 22:34:37

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Ja, da's nog een overweging waard wellicht.
We willen echter met een aantal via Noorwegen terug rijden en dan is Goteborg misschien een mindere optie dan Kristiansand.

Affijn, plannen genoeg voor een 2e bijeenkomst. Heb al erg druk over de heenreis gedacht.

viking_in_shorts

Dan snap ik t. Maar Kristiansand is in (N) niet (S) zoals je eerder aangaf.
FWIW: Islo is hiervandaan een uur of 4 rijden.

Sbv

Misschien een tip: Bezoek en overnachting aan/in het Icehotel in Jukkasjärvi

viking_in_shorts

Overnachting is erg duur. Gewoon bezoeken en T geld besteden aan een sneeuwscootersafari aldaar ;)

Hengeveld

Willen jullie dat ijshotel voor of na de VOMAC doen? Wat mij betreft ervoor.

Taranis

Ik zou zeggen erna. Je bent die zondag om 12.30 uur 'klaar' daar, het ijshotel is dan nog 160 kilometer weg. Kan met een beetje geluk nog net voor de zon onder is :P

Marc O.

IJshotel is wat mij betreft geen "must" om te zien. Ik gebruik die tijd liever om richting Noorwegen te kachelen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 23-11-2009 09:22:59
IJshotel is wat mij betreft geen "must" om te zien. Ik gebruik die tijd liever om richting Noorwegen te kachelen.

:eusa_shhh: is dezelfde weg / kant op. Je neemt gewoon de 10 naar Narvik, en IJshotel / Kiruna ligt aan deze weg. Stukje verder kom je trouwens "noorderlicht" museum tegen (twee nachten blijven, gegarandeerd noorderlicht zien) etc.

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 23-11-2009 09:27:00
Citaat van: Marc O. op 23-11-2009 09:22:59

:eusa_shhh: is dezelfde weg / kant op. Je neemt gewoon de 10 naar Narvik, en IJshotel / Kiruna ligt aan deze weg. Stukje verder kom je trouwens "noorderlicht" museum tegen (twee nachten blijven, gegarandeerd noorderlicht zien) etc.

Nee, ik dacht dat het idee was (althans, zo is dat zaterdag besproken) om in Zweden een stuk zuidwaarts te rijden en om dan pas Noorwegen in te duiken. Maakt me ook eigenlijk allemaal niet zoveel uit, zolang het maar in de planning past.

viking_in_shorts

ah - ok, dat weet je niet als je niet bij t eten aanwezig was.

Ik zou het toch aanraden om er langs te rijden: ijshotel is best wel gaaf en wel een ritje-om waard ....

Tom850

plannen we die 2de afspraak op 3de kerstdag?

In ijsselstein?

Groeten  Tom

Marc O.

Citaat van: Tom850 op 23-11-2009 09:45:29
plannen we die 2de afspraak op 3de kerstdag?

In ijsselstein?

Groeten  Tom

Dat lijkt me niet bijzonder praktisch ;)

Sbv

Waar zit het Noorderlicht museum ? Kiruna ?

KIM

Roviniemi (Huis van de kerstman) ligt nog zo'n 250 km noordelijker Marc (voor mevrouw O.).

Hengeveld

Citaat van: Sbv op 23-11-2009 09:48:28
Waar zit het Noorderlicht museum ? Kiruna ?
\

Als ik me niet vergis bij Andenes.