Vomac 2010 verslag van een poolcirkelreis

Gestart door Taranis, 28-09-2009 22:34:37

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Ja klopt Scandic SAS is over het algemeen erg duur. Ga vanavond nog ff googelen.

Heb al wel gevonden dat de LPG rijders onder ons in Zweden en Denemarken op sommige plekken wel gas kunnen krijgen.
Ben het lijstje al aan het opstellen, maar in DK lijkt de prijs gelijk aan benzine = zinloos dus

KIM

Het lijkt er op dat een overnachting met 2 personen gemiddeld uit zal komen rond de 100 Euro per nacht.

Bron: www.expedia.nl

Sbv

Citaat van: KIM op 23-11-2009 20:09:59
Het lijkt er op dat een overnachting met 2 personen gemiddeld uit zal komen rond de 100 Euro per nacht.

das nog wel te doen lijkt me.
eea ligt sterk aan het hotel. Het is ook niet een zodanige groep dat je bij een ketel hotels misschien wat zou kunnen afstemmen

Marc O.

Citaat van: KIM op 23-11-2009 20:09:59

Valt idd mee, ik was al uitgegaan van minimaal de helft duurder.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Citaat van: KIM op 23-11-2009 19:00:57
Wanneer wil iedereen eigennlijk gaan vertrekken?

Had in 1e instantie maandag staan, maar ga toch liever al op zaterdag...
Geeft me iig wel de mogelijkheid een dagje in Stockholm rond te lopen op de heenreis.

Groot gelijk :)

Ik heb zelf maandag in gedachten... Stockholm inmiddels wel een beetje gezien. Nadeel is dat het een aantal dagen achter elkaar autorijden wordt, maar dat moet dan maar :)

Pino143

@ Taranis 20:44,
Dacht je dan dat het vanzelf ging?
Het wordt idd een aantal dagen achter elkaar kachelen. Ga er maar vanuit dat we er 3 dagen over doen: NL - Lulea....

Ik zit zelf nog te twijfelen over de vertrek datum maar het zal rond maandag (1) of dinsdag (2 maart) worden. Als je 3 dagen telt vanaf dinsdag, ben je op donderdag (in de buurt van) Lulea. Je kan idd ook op 1 maart weg en dan onderweg nog een keer stoppen om iets te gaan zien.

Taranis

Citaat van: Pino143 op 23-11-2009 20:47:40
@ Taranis 20:44,
Dacht je dan dat het vanzelf ging?

;D

Nee :P Wat ik probeerde aan te geven is dat het inderdaad leuker is om nog eens een dag ergens te stoppen onderweg als onderbreking ;)

Heb je de V70 al gereserveerd?

Pino143

@ Taranis,

Nee, ik heb de V70 nog niet gereserveerd.
Ik denk dat ik pas sterk sta als ik mn tentamen over 3 weken heb gehaald. Dan kan ik mss het nog een keer vragen.
Bi-Xenon en winterbanden (2 dingen die mijn 850 (nog) niet hebben) op een auto die voor het grijpen is is natuurlijk wel handig. Bi-Xenon is zeker handig op die dondere wegen door "f*cking no-where".

Mijn bijrijder belde me vandaag nog dat hij de "te nemen route" via Noorwegen nog besproken heeft met zn ouders en kennissen die daar ook waren geweest. Hij zei dat hem werd aangeraden die route vooral te nemen omdat het daar verschrikkelijk mooi is.
Een klant van hem (hij verkoopt Toyota's in Venlo) heeft die route ook al een aantal keer gereden en die heeft met zn Landcruiser (uit jaar kruik (1975)) een keer onderweg in de auto getukt (hij heeft standkachel) en hij zei dat het zo stil was dat hij de olie terug hoorde druppelen in zn carterpan!!!!!!!!!!!!!!!!!!

viking_in_shorts

Als je met de Bropass over Öresundsbrug gaat, betaal je een andere prijs al naar gelang weekend / weekdag. Als je de "volle prijs" betaalt maakt het geen verschil uit.

Qua snelheden: omgeving Stockholm is vrij actief met camera's (maar die staan vaak uit) en verder is er weinig geflits in dit land. Ik rij hier al bijna 10 jaar rond zonder ook maar 1 snelheidsboete gekregen te hebben, maar meer dan 30 te hard doe ik eigenlijk niet (=30+ te hard is rijbewijs kwijt)

Misschien dat ze wel wat beter opletten als je niet-witte nummerborden hebben :eusa_whistle:

**zoekt ff lekker stukkie hout om te gaan kloppen**

Taranis

Hoe duur was Laura's bekeuring ook alweer? :eusa_whistle:

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 23-11-2009 20:59:32
Hoe duur was Laura's bekeuring ook alweer? :eusa_whistle:

Minder dan 21 euro per jaar :eusa_whistle:

KIM

Citaat van: viking_in_shorts op 23-11-2009 20:57:34
Ik rij hier al bijna 10 jaar rond zonder ook maar 1 snelheidsboete gekregen te hebben

Was íe niet duidelijk?

Pino143

Jawel, taranis liep te zuigen....:P

Taranis

Psies ;D

Ieder moet lekker doen wat ie zelf wil. Pa heeft 1x in een poging de boot te halen vanaf Jönköping naar Helsingborg de cruise control op 160 gezet, wat resulteerde in het inleveren van z'n rijbewijs. Sindsdien gedraag ik me keurig in Zweden.

KIM

Ik ben in het buitenland altijd voorzichtiger dan in NL.

En hier in NL is de overschrijding max 30 km/h