Vomac 2010 verslag van een poolcirkelreis

Gestart door Taranis, 28-09-2009 22:34:37

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Besloten om op de 4e te gaan sneeuwscooteren.

Wil niet een "gewone" tour gaan doen, maar iets speciaals. Ofwel zelf gewoon scooters huren (gaat via autoverhuurbedrijven) danwel een speciale "safari" laten maken.

Zijn hier evt anderen in geinteresseerd? => dat betekend dus een evt aanpassing van jullie rij-programma ...

KIM

Alle hotels zijn wel al gereserveerd, maar ik heb wel interesse.
Eens kijken hoe we het in kunnen passen.
Wij hebben wel ruimte op de donderdag voorafgaand aan de VOMAC. Is dat niet iets?

viking_in_shorts

De 4e is toch de donderdag voor de vomac? :eusa_shifty:

Marc O.

Heb zeker interesse! We kunnen 4 maart volgens mij redelijk vroeg in Lulea zijn, als we optijd vertrekken uit Umea. Is maar een kleine 300km volgens mij.
...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

Ik heb ondertussen mijn keuze laten vallen op 2 alternatieven:

(prijzen in kronen)

- Zelf scooters huren en eigen plan trekken.
Kost ca 200 (kleding) en 400 (tankje benzine) en tussen 900 en 1600 voor de scooter zelf. (=afhankelijk van vermogen etc.) Nadeel is dat de bestuurder zijn rijbewijs gehaald moet hebben vóór 1-1-2000. Als er 1 in een grote groep is die dat niet heeft, lijkt me dat geen probleem (heb al contact gehad met een verhuurbedrijf) Er zijn ook 2-persoonsalternatieven beschikbaar natuurlijk.

- Safari boeken met guide.
Deze beginnen vanaf 2000 voor 2 uur maar daarbij zitten meestal dingen als een lange lunchpauze, koffie pauzes etc. waar ik eigenlijk weinig behoefte aan heb. Daarover valt waarschijnlijk wel te onderhandelen met de guide, maar prijzen ben ik nog op aan het wachten. Dacht zelf aan een tochtje van 4-6 uur.

Ik was zelf op zoek gegaan nav contact met Taranis. Als er meerdere mensen bijkomen, kunnen we misschien een wat leukere tocht vragen. Ulrika van het scooterverhuurbedrijf begon zelfs over het bedrijf waar ik evt een tocht wilde boeken dat ze leuk & avontuurlijk zijn. je kon wat haar betreft zelfs zeuren "...  en nu geen pauzes - we gaan echt schooteren! ..." Bedacht zelf als optie een tochtje "noorderlicht", maar daar werdt niet positief op gereageerd. Misschien dat we kunnen gaan zoeken naar elanden, rendieren of weet ik veel wat? De guide waarmee ik sprak (Tommy) vroeg al of ik geinteresseerd was in de "samische" cultuur (dat zijn de lappen). Hij had het ook over een tocht over de rivier waar we dan zelfs met pontjes moesten gaan ofzo.

Ik wil best wel graag iets gaan regelen, kunnen we daarvóór dan even neuzen gaan tellen? Vermeld graag je persoonlijke budget of andere verzoeken (=wel of geen lunch - meestal iets van rendier ofzo) wel of geen pauzes, etc. Ik kan dan terugkomen met 1 of meerdere voorstellen.

Taranis

Uh, wat mij betreft gewoon 1 persoon op een sneeuwscooter en geen 2... verder niet echt bijzondere wensen. Gewoon een paar uur scooteren inderdaad zonder van die achterlijk lange pauzes tussendoor, koffiedrinken kan achteraf ook :P

Max budget: 3000 SEK.

KIM

Citaat van: viking_in_shorts op 23-02-2010 15:51:30
De 4e is toch de donderdag voor de vomac? :eusa_shifty:
Sorry... :-[

Ben niet zo goed met data  ;D

KIM

Ik ga wel samen met de vrouw op de scooter.
Een safari is zeker erg leuk om te doen. Goed idee.

Mijn limiet (voor 2) ligt wel zo'n beetje ook op de 3000 SEK

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 23-02-2010 18:56:04
Uh, wat mij betreft gewoon 1 persoon op een sneeuwscooter en geen 2... verder niet echt bijzondere wensen. Gewoon een paar uur scooteren inderdaad zonder van die achterlijk lange pauzes tussendoor, koffiedrinken kan achteraf ook :P

Thx - een antwoord naar mijn hart.
En qua aantal personen: echt niet dat ik een brommer ga delen! ik laat hele vieze windjes :evil:

@ rest: ik ga morgen weer even met Tommy bellen ...

Marc O.

Citaat van: Taranis op 23-02-2010 18:56:04

Mee eens, al vind ik het niet erg als het iets goedkoper uitvalt. 3000SEK is OK als het niet anders kan, maar dan moeten we inderdaad geen uur gaan zitten koffieleuten of plaspauzes houden.

Hengeveld

Marius en ik gaan zoals eerder besproken op zondag scooteren. Wij kunnen niet eerder komen (www.eland.se). Maar wij zijn wel zeer geinteresseerd in de mogelijkheden en verhuurbedrijven.

viking_in_shorts

Offerte van Tommy binnen.

Erg gaaf, en 1 maar......

Het programma:

Aankomst "begelijders" 10:00  (opzettelijk foutje)
Vertrek 10:30
12:00 - 13:00 Lunch met aansluitend koffie + "lekkers"
13:00 - 17:00 tocht door de bossen met (grote?) kans op het ontmoeten van elanden en rendieren

Maar:
Prijs:
2 pers: 5700 PP
4 pers: 4000 PP
5 pers: 3700 PP

Mijn mening:
- Erg lang, klinkt erg gaaf en het lijkt erop dat we gewoon een persoonlijke guide krijgen voor die dag. Wat wij willen doen zij. Gezien mijn gesprek met het scooter-verhuurbedrijf zijn ze geen fan van verhuren zonder guide.
- Aan de dure kant
- Als we 4 of meer mensen verzamelen ben ik voor. Bij minder dan 4 vind ik het te duur. Ik heb hier 1 keer de kans voor - eigenlijk zonde om dan te gaan beknibbelen.

Als je de PDF wilt hebben, PB me even je mailadres....

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 24-02-2010 20:15:25
- Als we 4 of meer mensen verzamelen ben ik voor. Bij minder dan 4 vind ik het te duur. Ik heb hier 1 keer de kans voor - eigenlijk zonde om dan te gaan beknibbelen.

+ 1

Hier dan nummer 2... nog 2 mensen te gaan :P

Marc O.

Citaat van: Taranis op 24-02-2010 20:32:44
Citaat van: viking_in_shorts op 24-02-2010 20:15:25

+ 1

Hier dan nummer 2... nog 2 mensen te gaan :P

Vind het eigenlijk wel heel erg duur hoor. Maar voor die 3700 SEK doe ik mee. ALs het duurder wordt dan niet. Alleen: Kunnen we om 10.00 uur ter plaatse zijn? Welke lokatie is het? Ik neem aan op donderdag 4 maart? We vertrekken die ochtend namelijk vanuit Umea...

Hengeveld

Kornelis en Elmar, houden jullie wel vast aan het plan van zondag te sneeuwscooteren? We kunnen evt. van zo'n zelfde arrangement gebruik maken.