Vomac 2010 verslag van een poolcirkelreis

Gestart door Taranis, 28-09-2009 22:34:37

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Tnx! :D

't Is hier 12 graden volgens de auto :o
Gaat tegenvallen daar :eusa_whistle:

Freakybaby

Ach kom, je hebt vast wel ruimte voor een jas en sjaal in dat familiehok van je...

Anders laat je maar een kratje bier achter ofzo ;D
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 01-03-2010 11:31:42
Zo, de XC70 ligt op z'n gat (heeft iets te maken met drank voor m'n bovenbuurman ;D ), over een uurtje of anderhalf ga ik ook rijden. Vanavond de boot Travemünde-Trelleborg, morgen rond 11.00 hoop ik bij viking_in_shorts te zijn :D

dan is er echt iets mis met dat four-c systeem van je. Onze v70 zonder nivomaat of andere dingen hield veeeeeeeel meer :eusa_shifty:

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 28-02-2010 16:21:41
Zo, wij zitten aan een (best wel lekker) Zweeds biertje in het Ibis hotel in Lund bij Malmo! Reis is goed verlopen. Helaas  geen wifi dus nog geen foto's en uitgebreid verslag. Morgen naar Stockholm.

jongens - hoe gaat het met jullie? Lees net dat xynthia (de storm die ook verantwoordelijk was voor 50 doden in Frankrijk) zorgt voor verkeers chaos vanaf Skövde (midden tussen Göteborg en Stockholm) tot een stuk boven Stockholm :o

Chris

Goede trip Ronald! Ik ga het volgen :)

Succes!

Sbv

Gaat vast wel goedkomen. Heb nog niet gehoord dat het niet zo was.

Chris

Citaat van: Sbv op 01-03-2010 15:34:17
Gaat vast wel goedkomen. Heb nog niet gehoord dat het niet zo was.

Dat kan ook negatief zijn natuurlijk, dat je nog niks hebt gehoord :eusa_think:

)()()sT

Citaat van: Taranis op 01-03-2010 11:58:26
Tnx! :D

't Is hier 12 graden volgens de auto :o
Gaat tegenvallen daar :eusa_whistle:

CiteerLaatst actief:   Vandaag om 11:57

:eusa_think:

;D

Veel plezier nogmaals allemaal!

Chris

Marc O.

Zo, we zitten aan het Zweedse bier  in Stockholm! Updates op www.vomac-nl.com, althans als we hier een internetverbinding kunnen vinden
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Ronald is in ieder geval bij de boot naar Zweden aangekomen zonder problemen. Noord Duitsland heeft wel wat last van laaghangende bewolking.

Chris

Citaat van: Sbv op 01-03-2010 20:40:41
Ronald is in ieder geval bij de boot naar Zweden aangekomen zonder problemen. Noord Duitsland heeft wel wat last van laaghangende bewolking.

Toch die roet van Ronald ;).... oh nee, hij roet niet meer he, zo'n N ;D

Marc O.

Zo, er staat een update van de eerste 2 (reis)dagen op www.vomac-nl.com. Vandaag hebben we een dagje sightseeing gedaan in Stockholm. Misschien dat ik daar vanavond nog wat foto's van plaats. Morgen rijden we (een lange etappe: 650km) naar Umea. De weersvoorspelling is niet echt gunstig: Vanmorgen werd melding gemaakt van sneeuw.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Citaat van: Chris op 01-03-2010 21:47:22
Citaat van: Sbv op 01-03-2010 20:40:41

Toch die roet van Ronald ;).... oh nee, hij roet niet meer he, zo'n N ;D

Nou, dat niet roeten viel tegen. Ik was eigenlijk eerst bang dat ie kapot ging, zulke draaiwolken kwamen er uit boven de 200. En niet gewoon even, maar gewoon 50 kilometer lang :o Blijkbaar rij ik er in het dagelijkse verkeer beetje te rustig mee... Vandaag in Tim z'n bocht ook even een mooie lange wolk roet getrokken. Werkt echt geweldig zo'n roetfilter (NOT).
1 bocht verder stond de polis een bekeuring voor snelheid uit te schrijven, dus dat was beetje mazzel :angel:

Gisteren naar de boot gereden. Thuis om 13.00 vertrokken, om 17.30 reed ik net achter Bremen een groene XC60 achterop. Daarna ging het best vlot naar de boot :eusa_whistle:
Vanochtend zat ik achter diezelfde XC60, waardoor ik iets vroeger dan gepland bij Tim was.

De overtocht was niet geheel vlekkeloos, er stonden toch best wat golven en de hut was smerig, dus ik heb best wel slecht geslapen. Ik was toch al moe toen ik weg ging, ondanks 2 geplande dagen rust. Wat drukte van werk en privé, dus nu even rustig aan.
Tim heeft een prima lunch gekookt :eusa_dance: , en daarna door gekacheld naar Borlänge. Dat viel eigenlijk een beetje tegen. Achter verschillende sneeuwschuivers gezeten en die rijden dus maar ~ 30-40 km/h en laten je er ook echt niet langs. Ik heb haast de stukken uit m'n stuur gebeten >:( en het gaspedaal door de bodem gestampt

De D5 doet het perfect, ik wilde eigenlijk mekkeren dat het verbruik maar 1:13,5 is maar Tim schudde me even wakker over de gebezigde rijstijl ;D

Morgen wil ik proberen in 1x door te kachelen naar Lulea. Als het niet lukt dan stop ik in Umea, maar ik wil het gewoon proberen te halen. Gelukkig ben ik een ochtendmens (behalve in het weekend :P ) en serveren ze bijzonder vroeg ontbijt in het hotel. De tank zit vol en volgens de boordcomputer kan ik er weer 1200 kilometer tegen, dus dat mag het probleem niet zijn 8) Als het weer nu nog een beetje mee werkt :eusa_pray:

Foto's volgen misschien straks nog, ik ga eerst m'n eten scoren ;D

viking_in_shorts

Nou - dan zien we elkaar in Luleå dus.
Wordt n flinke rit voor me, maar ook ik ben van plan vroeg te vertrekken. :o