Vomac 2010 verslag van een poolcirkelreis

Gestart door Taranis, 28-09-2009 22:34:37

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: Taranis op 03-03-2010 19:17:23
Tnx... 2276 kilometer vanaf thuis ;D

Ik wacht even tot die korte broeken viking (die ziek is en toch naar hier komt rijden :eusa_clap: ) d'r is en dan idd naar de bar :P
Koop dan alvast maar een verschoning voor hem. Ik zou trouwens voorlopig niet in zijn auto rijden  ;D

Proost alvast en maak een hoop foto's

Afstand valt me nog mee, ik dacht dat het verder zou zijn

Taranis

Citaat van: Sbv op 03-03-2010 19:19:39
Koop dan alvast maar een verschoning voor hem. Ik zou trouwens voorlopig niet in zijn auto rijden  ;D

Dak gewoon een paar dagen open laten :eusa_whistle:

Citaat van: Sbv op 03-03-2010 19:19:39
Proost alvast en maak een hoop foto's

Afstand valt me nog mee, ik dacht dat het verder zou zijn

Tim heeft een hele mooie camera bij :D

Afstand valt inderdaad mee, maar de gemiddelde snelheid was soms niet echt hoog door de sneeuw. Ik twijfel nog even of ik door ga naar het ijshotel zondag. Dinsdagavond blijf ik bij vrienden in Borlänge die woensdagavond niet kunnen, maar als ik daar half dood aan kom is 't ook niet echt leuk. Zondag is 't donker tegen dat ik bij 't ijshotel ben, dus dan maandag kijken en dan in 2 dagen terug is best een eind als je dinsdagavond ook nog een beetje fit wilt zijn :)

Sbv

Als je volgende week vrijdag maar weer fit bent. Ik zal volgende week donderdagavond ook wel redelijk op zijn vermoed ik.

Nog wel wat hebben uit Nederland of van huis ?

Sbv

De andere Vomac gangers al gespot ? Marc, Kornelis + vrouw, Elmar, Sander, Ilja en Marinus ?

Taranis

Citaat van: Sbv op 03-03-2010 19:38:40
Nog wel wat hebben uit Nederland of van huis ?

Ja, de Brobizz :P

Citaat van: Sbv op 03-03-2010 19:39:48
De andere Vomac gangers al gespot ? Marc, Kornelis + vrouw, Elmar, Sander, Ilja en Marinus ?

Nope... ik zat voor hen op de E4 vandaag :)

Chris

Leuke foto's Ronald... lekker afstandje zo, en leuke omstandigheden als ik het zo lees. Zeker wel fijn om die sneeuw te doen met een XC?

Taranis

Gaat prima met de XC :eusa_dance:  Niet bang hoeven zijn dat je de voorbumper stuk rijdt op hopen sneeuw, wat me met de GLT dus wel gelukt is destijds (je zou er ook omheen kunnen rijden maar ik ben een klein kind ;D ) en je hebt bijna altijd grip.

Het enige minpunt is dat de cruise control uitsluitend volgas op wil trekken, wat tamelijk vervelend is als het glad is.

Chris

Hahahaha.. typical ;)! Feitelijk is de XC dus gewoon veiliger speelgoed ;D?

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

viking_in_shorts

Nou - ik ben er ook. :eusa_dance:

Ingechecked, gedouched :eusa_sick: en naar de bar. Vier hapjes soep later me geëxcuseerd en terug naar de kamer. Weer terug de pot op en nu in bed.

Hopen dat t morgen allemaal wat beter is :eusa_pray:

onderweg ben ik trouwens wat medeforummers voorbij gereden zonder ze gezien te hebben. Zal wel tijdens de lunch geweest zijn ofzo.

Vandaag in 15 uur 1300+ km gereden, twee keer getankt :o , zes keer op openbare potten gezeten en het is hier warmer dan thuis. Gelukkig hebben ze meer sneeuw, want anders zou je zeggen: waar doe je het voor ??? 

marcelV70R

Citaat van: Taranis op 03-03-2010 20:21:57

Het enige minpunt is dat de cruise control uitsluitend volgas op wil trekken, wat tamelijk vervelend is als het glad is.

mmmm volgens mij moet je de cc helemaal niet gebruiken met gladheid!!!
kan beter voetje op gas en gelijk kunnen lossen indien nodig!!!
ik rij nooit op cc met gladheid!!

Marcel

elianmars

Citaat van: viking_in_shorts op 03-03-2010 21:10:16
Nou - ik ben er ook. :eusa_dance:

Ingechecked, gedouched :eusa_sick: en naar de bar. Vier hapjes soep later me geëxcuseerd en terug naar de kamer. Weer terug de pot op en nu in bed.

Hopen dat t morgen allemaal wat beter is :eusa_pray:

Waarschijnlijk zul je je morgen nog wel beroerd voelen, maar wel alles binnen kunnen houden. Overmorgen kun je lachen om vandaag en morgen  ;)

jan piet

Tim: welgemeend advies; je moet er gewoon schijt aan hebben  :eusa_snooty:

;D
Sterkte en veel plezier, hoop het ook 'ns te gaan doen!
Gr, JP

viking_in_shorts

Citaat van: marcelV70R link=topic=36416.msg802566#msg802566 date=
Citaat van: Taranis link=topic=36416.msg802504#msg802504 date=

mmmm volgens mij moet je de cc helemaal niet gebruiken met gladheid!!!
kan beter voetje op gas en gelijk kunnen lossen indien nodig!!!
ik rij nooit op cc met gladheid!!

Marcel

ik doe altijd alletwee: met dit heuvelachtig landschap is het makkelijk om met je snelheid te gaan jojo-en. Dus de cc op kruissnelheid min een beetje en het voetje erbij voor het gevoel. Kan je je ogen op de weg houden ipv de hele tijd de snelheidsmeter in de gaten te moeten houden.

@ mars: laten we het hopen. Heb net gehoord dat degene die t me gegeven heeft maandag en dinsdag ziek thuis is geweest: bij hem begon t zondag....

@jp - geloof t of niet, maar ik geloof niet dat ik nog schijt over heb op dit moment :eusa_sick:

Taranis

Aangezien in Zweden alles naar Gustaf Wasa vernoemd moet zijn, het hotel dan ook maar:

Een koude ochtend, -10 op de thermometer:

Een omleiding van het navigatiesysteem:

De brug waar je bijna vanaf waaide:

Slecht te zien, maar het water eronder is dus gewoon bevroren:

Als je achter zo'n joekel zit ben je dus de klos:

Het is me nooit eerder opgevallen, maar kan die rommel daar geen kwaad als het bevriest en dus uitzet? :

In Umea: iedereen klust maar wat bij tegenwoordig... :eusa_whistle:

Druk fileverkeer:

Morgen sneeuwscooteren :eusa_dance: