Vomac 2010 verslag van een poolcirkelreis

Gestart door Taranis, 28-09-2009 22:34:37

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Als je ooit nog 's tijd hebt, vraag Taranis 's naar de serveerster bij de allstar in Umeå :)

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 07-03-2010 21:26:51
Morgen volgens Garmin maar 6 uurtjes rijden naar Borlänge. Volgens diezelfde Garmin heb ik vanmiddag wat tijd verloren onderweg naar datzelfde Umea met rondje op de a, terwijl ik volgens kortebroekenviking best wel de sokken erin had. Ik denk dat ik er iets langer over ga doen :P

volgens mijn domdom hebben we op datzelfde stuk zo'n 20 minuten goedgereden :o

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 07-03-2010 21:28:09
Als je ooit nog 's tijd hebt, vraag Taranis 's naar de serveerster bij de allstar in Umeå :)

Foto's??

Wij zijn inmiddels onderweg naar Trondheim. Er schijnt een flauw zonnetje over de gladde wegen; vanmorgen regende het terwijl de grond nog een graad of 5 onder 0 is. Gaat een lange rit worden vandaag: 610km over niet al te brede wegen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Om een indruk te geven van de afstanden: volgens TomTom moeten we over 200km bij de rotonde recht oversteken ;D

Sbv

Citaat van: Marc O. op 08-03-2010 08:35:59
Om een indruk te geven van de afstanden: volgens TomTom moeten we over 200km bij de rotonde recht oversteken ;D
Hopelijk mis je die rotonde dan niet  ;D
Hebben jullie Marjolein tot opperspotter rotonde benoemd ?

Chris

Citaat van: viking_in_shorts op 07-03-2010 21:28:09

Tipje van de sluier?

Heeftie al emigratieplannen ;D?

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 08-03-2010 08:35:59

Ik heb wegwerkzaamheden over 548 km ;)

sta nu te wachten op Taranis voor een foto momentje bij die brug net ten zuiden van Örnsköldsvik. Hij zou het rustig aan doen maar stiekem is hij vlak na mij vertrokken.

Ronbroek

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 08-03-2010 09:31:10
Hij zou het rustig aan doen maar stiekem is hij vlak na mij vertrokken.

Ik ben een minuut of 20 later vertrokken, ik stond m'n tanden te poetsen toen ik je over brug weg zag rijden in Umea :P

Voor wat betreft het wachten, was per ongeluk de brug al over, dus daarna maar even gedraaid en terug de brug even op volle snelheid gedaan :eusa_whistle:

@ Ronbroek: nice try, maar ze staat er niet bij ;)

@ Chris: neuj, geen emigratieplannen :P

Het is hier in Borlänge 8 ºC en volop zon. Iedereen is vrolijk omdat de lente eraan komt, geweldig sfeertje. Straks dus lekker de stad in :D

Marc O.

KIM

zo wil zitten nu in een scandic hotel dat iets duurder uitvalt dan de originele keuze, een of ander agenebbis hotelletje.
Fotos van dat andere hotel volgen als ik thuis ben.

Pino143

Idd, we hebben zicht op het taco buffet, lol. Morgen door naar Alesund.

viking_in_shorts

Ik ben weer veilig thuisgekomen en zit aan een heerlijk glaasje (grijze import) witte wijn. Vandaag ritje gemaakt van ca 11 uur (1060 km). Inclusief een redelijk lange lunchpauze, té vaak naar de WC gaan en ca. 600 km met de kap open :D

Redelijk wat duimpjes en leuke reacties gekregen, terwijl de temperatuur gewoon tussen de 3 en 8 graden zat :eusa_whistle:  Toen de zon onderging en de temperatuur onder de 1 graad viel heb ik eindelijk het dak dichtgedaan en ben ik in stilte verder gereden  :eusa_liar:

Even een paar details:

- Aantal keer getankt sinds vertrek: 6 (2 keer op heenweg, 1 keer tijdens vomac, 3 keer op de terugweg :o  )
- Aantal liter ruitenwisservloeistof verbruikt: ca. 12 (waarvan bijna 2/3e vandaag tussen 12:30 en 16:30)
- Aantal km gereden sinds vertrek: ca. 3400  (waarvan ongeveer 1000 met het dak omlaag )
- Aantal uren Duits gesproken: te veel
- Aantal keren een handrembochtje gemaakt: te weinig  :eusa_dance:
- Aantal keer bij het glijden/spelen op sneeuw en ijs de controle over de de auto verloren en de sneeuwwal geraakt: 3
- Aantal keer een ongeluk voorkomen door de sneeuwwal in te rijden: 1 (Marjolein moet ook gewoon d'r mond houden!)
- Aantal keer me totaal kapot gelachen door handrembochtjes op sneeuw / ijs: ontelbaar !!!  :eusa_clap:
- Maximum snelheid gereden op een sneeuwscooter: 105 km/u
- Rondjes op een ijsbaan (mee-)gereden  met een driftgrage Corvette: 1
- Het diepste gezakt in de sneeuw: "tot voorbij m'n kruis" -> bij de poolcirkel
- Laagste temperatuur meegemaakt: -13 (=thuis, bij vertrek  :eusa_doh: )
- Hoogste temperatuur meegemaakt: +8 (vlak voor de Höga Kusten brug, waar ik besloten heb de kap omlaag te doen)
- Laagste temperatuur waarbij ik zonder dak gereden heb: -6 graden Celsius (handschoenen en twee jassen aan)
- Benzine kosten: SEK 4500
- Verbruik volgens BC: ónder de 1:10 (laatste keer dat ik keek was het 9,8 l / 100 km)
- Gemiddelde snelheid volgens BC: 83 km/u (de laatste keer dat ik keek)
- Aantal wilde dieren gezien:
 . 3 elanden op de weg, 1 alleen gehoord (wat een herrie!) en verschillende langs de weg
 . 10+ rendieren op de weg (niet de 50 in de "rendieren-boerderij" meegerekend)
 . 2 hertjes (vlak bij huis op de terugweg, wat zijn die opeens klein zeg  :P )

Heren, dame: ik heb me enorrum in m'n knolletuintje gevoeld. Heb me echt vermaakt. Bedankt voor julle bijdrage!!!!  :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: Één van de dingen die ik ga missen is "ieee", gevolgd door ........   ;)

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 08-03-2010 21:53:49
Het enige wat ik ga missen is "ieee", gevolgd door ........   ;)

.....het handrembochtje ;D :eusa_dance:

Maar hoezo is dat het enige dat je gaat missen? :eusa_think:
;)

Marc O.

Het verslag van de etappe van vandaag gisteren staat weer op de site: www.vomac-nl.com !