Vomac 2010 verslag van een poolcirkelreis

Gestart door Taranis, 28-09-2009 22:34:37

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Ik ben weer thuis.
Vanochtend om 5:40 vertrokken bij Tim vandaan en net om 16:10 thuis.
Met Ronald op gereden tot midden Denemarken waarna ik verder door Denemarken gegaan ben en hij naar de veerpont Rodby - Puttgarden.

Tussen Hamburg en Bremen zijn we elkaar weer tegen gekomen en maar samen opgereden tot in Nederland.

Ik heb een paar hele leuke dagen gehad in Zweden.

Marc O.

Citaat van: petrolhead op 14-03-2010 15:59:37
Op weg naar de meeting in Twente kwam ik thv hengelo de Rode 855 R met schiltje voor de gril van Kornelis en Marjolein tegen op de autoweg rond 13.30 uur.

En ik zat achterin op de uitkijkpost, maar we hebben je niet gezien (wél een snelheidscamera.....nét op tijd). :eusa_whistle:
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Citaat van: Sbv op 14-03-2010 16:31:02
Ik ben weer thuis.
Met Ronald op gereden tot midden Denemarken waarna ik verder door Denemarken gegaan ben en hij naar de veerpont Rodby - Puttgarden.

Tussen Hamburg en Bremen zijn we elkaar weer tegen gekomen en maar samen opgereden tot in Nederland.

Waarom niet het hele eind samen gereden?  ;D

Fijn dat je weer heelhuids thuis bent  ;)

Sbv

Citaat van: elianmars op 14-03-2010 16:48:19
Citaat van: Sbv op 14-03-2010 16:31:02
Ik ben weer thuis.

Waarom niet het hele eind samen gereden?  ;D

Fijn dat je weer heelhuids thuis bent  ;)
Ronald woont ergens anders  ;D

Ik wou beide bruggen in Denemarken mooi in de zon zien. Op de heenweg was het redelijk dikke laaghangende bewolking terug was het daar nog mooi zonnig. Ronald wou graag met de veerpont(scheelt ook ca 140 km extra rijden)

KIM

Tsja....
Aan alle goede dingen komt een einde.
Wat een fantastische reis hebben wij gehad. Ik ga in de komende dagen ook een paar foto's op deze draad plaatsen, maar eens gaan we de hond maar weer eens ophalen.

Over een jaar of 3 ben ik financieel waarschijnlijk weer boven jan en dan moeten we maar eens iets naar de noordkaap gaan organiseren in dit jaargetijde.

Leuk om op locatie al jullie reacties te lezen! Met een Nokia N96 kun je alleen niet zo goed forummen, dus vandaar mijn beperkt aantal berichten. Ik denk echter dat co-piloot Marc dat echter ruimschoots goed heeft gemaakt.

Taranis

En na 5.531 kilometer staat de XC ook weer veilig terug op de oprit. In precies 11 uur de 1.212 kilometer vanaf viking_in_shorts naar huis afgelegd. Helaas in Duitsland een hertje tegen de auto gehad. Ik dacht dat er geen schade te zien was, thuis in het zonnetje bleek van wel. Het rechterachterwiel (waar het beestje tegen geklapt is) lijkt ook wat uit het lood te staan, dus v/d week even naar laten kijken.

Ik heb het prima naar m'n zin gehad in Zweden. Ben nu wel echt doodmoe ;D

Foto's en dergelijke volgen uiteraard nog wel...

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 14-03-2010 17:50:10
Helaas in Duitsland een hertje tegen de auto gehad. Ik dacht dat er geen schade te zien was, thuis in het zonnetje bleek van wel. Het rechterachterwiel (waar het beestje tegen geklapt is) lijkt ook wat uit het lood te staan, dus v/d week even naar laten kijken.

:o

Op de snelweg? Vertel 's wat meer ... ?!

Citaat van: Taranis op 14-03-2010 17:50:10
Ben nu wel echt doodmoe ;D

mee eens

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 14-03-2010 17:56:35
:o

Op de snelweg? Vertel 's wat meer ... ?!

Valt niet zo heel veel over te vertellen, gebeurde op de A1 net na Bremen, nog vóór de afslag naar Raststätte Hollenstedt. Reed op de rechterbaan iets van 140-150 op de teller en plots een enorme klap, schrok me het jeweetwel. Ik kijk in m'n binnenspiegel en zie dat beest wegrollen in de berm. Doorgereden tot ik op een veilige plaats kon stoppen om de schade te bekijken en wat van de schrik te bekomen. Sbv een sms gestuurd die in de buurt bleek te zijn en daarna met z'n 2-en rustig en veilig onze weg vervolgd 8)

Kunststof deel van de wielkast is beschadigd en er zit een deuk in het plaatwerk die je in het zonnetje wel ziet. Die deuk laat ik er v/d week wel even uitdrukken en die rand van de wielkast doe ik niets aan. Verder weer maar een keer laten uitlijnen om het wiel recht te laten zetten.

Sbv

Ik heb het niet gezien. Op dat moment reed Ronald net achter zonder dat we er erg in hadden van elkaar.
We hebben later nog een flink stuk achter elkaar aan gereden en oo daar niets vreemd gezien behalve dat de achterkant wat lager staat  ;D maar dat was al bekend
Voor mij waren het 1277 km in 10,5 uur gedaan. De moeheid valt momenteel nog wel mee

viking_in_shorts

Dus niet de polizei gewaarschuwd? Volgens mij moet zo'n beest toch geruimt worden, of ... ?

Wel erg fijn dat hij je niet een metertje of 5 naar voren heeft geraakt ....

(PS: dan raak ik wel liever een sneeuwwal  :eusa_whistle: )

Taranis

Nee niet de polizei gewaarschuwd, beest is de berm en daarna sloot in gerold en daar lag ie wat mij betreft prima.

Inderdaad erg fijn, dan was 't een wat ander verhaal geworden.

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 14-03-2010 18:05:41
(PS: dan raak ik wel liever een sneeuwwal  :eusa_whistle: )

Wel twee keer toch?  :P ;)

Ben inmiddels ook weer thuis, wat na twee weken best lekker is. Ben inmiddels helemaal gek van Zweden en ook Noorwegen ga ik zeker nog eens bezoeken, maar pas dan wanneer een pilsje er geen 9 euro meer kost.

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 14-03-2010 18:59:30
Ben inmiddels helemaal hek ? van Zweden en ook Noorwegen ga ik zeker nog eens bezoeken, maar pas dan wanneer een pilsje er geen 9 euro meer kost.

Je bent geen helicopter?

Taranis

Speciaal voor Elmar draaiden ze trouwens vanochtend om 5.59 uur op Rix FM al Lady Gaga, en om 7.10 uur Walking in Memphis...  ;D

Marc O.

Citaat van: Taranis op 14-03-2010 19:27:23
Speciaal voor Elmar draaiden ze trouwens vanochtend om 5.59 uur op Rix FM al Lady Gaga, en om 7.10 uur Walking in Memphis...  ;D

En om 6.29 resp 7.40 zeker wéér? ;D