Vomac 2010 verslag van een poolcirkelreis

Gestart door Taranis, 28-09-2009 22:34:37

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Ik weet het niet, toen heb ik maar een cd in de speler geduwd :P

Tijd voor nog wat foto's trouwens :eusa_dance:

Vorige week zondag, de laatste dag van de Vomac, stond een tochtje met een ijsbreker op het programma. Best een rare gewaarwording om je met een boot op het ijs te begeven, nadat je net 2 dagen met je auto over het ijs geboenderd hebt :D

Door het oude spoor naar zee:

Dik, niet eerder gebroken ijs:

De fotograaf:

Elmar heeft het lekker warm:

De boot werd vastgevaren in het ijs, waarna je van boord kon om een rondje over het ijs te doen:

Wie wilde kon in een life-suit te water achter de boot:

Daarna foto's gemaakt van Elmar en dat leuke blonde meisje met Elmar z'n camera en toen beetje vergeten dat dat zijn camera was (dus de foto's daarmee gemaakt), dus de rest van de foto's van het ijsbreken is (onder andere) voor Elmar ;D

Taranis

Hengeveld

Marius en ik zijn ook terug: 22.30 in Hilversum en 23.30 in Velp. We begonnen met koffie en zelfgebakken koekjes bij Tim; erg lekker en gezellig. Onderweg nog kasteel Kronborg in Helsingor bezocht. Bijzonder vanwege de geschiedenis als tolpoort en imposant als fort, maar verder weinig te zien. Veel wind in Denemarken, verder een prettige reis gehad. De 10.000 kilometer is inderdaad gehaald in de afgelopen twee weken. Morgen de spijkerbanden eraf.

Deze week probeer ik een grotere selectie foto's op www.eland.se te zetten.

Chris

Goed dat jullie weer allemaal veilig thuis zijn jongens.

@ Ronald: mooie foto's weer. Echt heel erg gaaf, ben best wel een beetje jaloers dat je dat allemaal hebt mogen meemaken :angel:. Balen van het hert incident trouwens :-\ hoop dat die schade meevalt en simpel te herstellen is. Uittdeuken en klaar?

Pino143

@ Marc, Waar stond die flitscamera? Was dat op een route waar wij ook langs zijn gekomen?
@ Ronald, Ik vind dat vrouwtje bij het ijszwemmen niet eens bijzonder knap. Ik zal de foto's van haar wel een keertje naar je mailen. Heb je nog wat om naar te kijken.

PS. ik kwam vanmorgen op de zaak aan, en toen zat ik te kijken wat er ook alweer op mn bureau lag: het waren een muis en toetsenbord. Moest ff kijken hoe dat ook alweer in zn werk ging. Gr

Marc O.

Citaat van: Pino143 op 15-03-2010 16:40:28
@ Marc, Waar stond die flitscamera? Was dat op een route waar wij ook langs zijn gekomen?

Ergens op de A1. Weet niet meer exact welke lokatie. Toch niet te hard gereden? Wordt nog een dure vakantie zo joh (tenzij die uit Noorwegen de weg naar NL niet vindt :eusa_pray:)

@ Ronald, Ik vind dat vrouwtje bij het ijszwemmen niet eens bijzonder knap.

Was een secreet.... "Hey you, you can't stand there!!!!".... Leek wel een Duitse met die grote mond ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Pino143

Dan zal ik nog wel een bekeuring krijgen uit NL. Had bij thuiskomst toch al mn eerste fanmail uit Leeuwarden op de mat liggen. Na correctie 6kmh te hard in Maasdijk, 25 E + 6 E admin...

Marc O.

Taranis

@ Ronald, Ik vind dat vrouwtje bij het ijszwemmen niet eens bijzonder knap. Ik zal de foto's van haar wel een keertje naar je mailen. Heb je nog wat om naar te kijken.

Hoeft niet ;)

Ook hier viel het best wel tegen om weer aan het werk te gaan ::) :eusa_wall:

Citaat van: Chris op 15-03-2010 08:32:37
Goed dat jullie weer allemaal veilig thuis zijn jongens.

@ Ronald: mooie foto's weer. Echt heel erg gaaf, ben best wel een beetje jaloers dat je dat allemaal hebt mogen meemaken :angel:. Balen van het hert incident trouwens :-\ hoop dat die schade meevalt en simpel te herstellen is. Uittdeuken en klaar?

Uitdeuken, misschien een nieuw kunststof deel maar eigenlijk vind ik dat te duur. En even kijken naar de ophanging, wil 'm v/d week toch even op de brug zetten. Ik wil het even zeker weten. Daarna uitlijnen.

Sbv

wacht dan nog heel even en bestel de achterdempers anders moet je nog een keer uitlijnen

Taranis

Vorige week zondag na het ijsbreken samen met kortebroekenviking naar Umea gereden. Voordat we naar de Allstar zijn gaan eten en wat drinken, nog even Umea in geweest. Blijkt best wel groot.
Er bleek een wedstrijd sculpturen geweest te zijn:

Taranis

De volgende dag is kortebroekenviking wat eerder vertrokken, ik hoefde me niet te haasten want moest een relatief klein stuk naar Borlänge. Al snel zat ik achter iemand die wat mij betreft solliciteerde naar een XC grille in z'n achterbumper. Hier mag je dus 110 :eusa_wall:

Later bleek dat ik Tim genaderd was en zelfs per ongeluk voorbij gereden. Ik was de brug bij Höga kusten al over toen bleek dat Tim er nog voor stond, dus de brug ietsje sneller terug gereden en paar foto's geschoten:

Best vies:

Uitzicht:

Volgens mij is Tim z'n auto een jongetje :eusa_think:

Op de brug:

Taranis

Het weer was prima, dus kortebroekenviking ging topless:

Met dank aan de hogere temperaturen was de sneeuw aan het smelten wat echt een enorme bende op de weg tot gevolg had. De auto's zagen er na een paar honderd kilometer dan ook echt niet meer uit:

Gelunched waarbij de Zwitsers/Nederlanders van de Vomac stomtoevallig ook binnen kwamen lopen. Daarna afscheid genomen van kortebroekenviking en op het gemakje naar Borlänge getoerd:

Voor de grap nog even langs m'n oude appartement en school gelopen. Heeft niet zo heel veel zin om die foto's te posten, maar de mooie zonsondergang viel wel weer op:

Marc O.

Taranis

Dank je wel! :D

Speciaal voor Claudia heb ik alvast Bart z'n volgende project op de foto gezet: