Vomac 2010 verslag van een poolcirkelreis

Gestart door Taranis, 28-09-2009 22:34:37

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

http://www.vomac.org/vomac/index.php?content=programme

Het nieuwe programma is bekend. En eerlijk gezegd: ik baal er een beetje van. Ik had me zo voorgenomen dit jaar niet te gaan :eusa_pray:

Ik wilde vorig jaar al naar het ijshotel, ben nog nooit in Rusland geweest en Moermansk lijkt me ook wel tof. Via het werk veel te maken met de equipment die gebruikt is om de gezonken onderzeeër te lichten, dus wil daar nu ook wel eens kijken :eusa_think:

:eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Marc O.

Citaat van: Taranis op 09-09-2010 21:42:45
http://www.vomac.org/vomac/index.php?content=programme

Het nieuwe programma is bekend. En eerlijk gezegd: ik baal er een beetje van. Ik had me zo voorgenomen dit jaar niet te gaan :eusa_pray:

Ik wilde vorig jaar al naar het ijshotel, ben nog nooit in Rusland geweest en Moermansk lijkt me ook wel tof. Via het werk veel te maken met de equipment die gebruikt is om de gezonken onderzeeër te lichten, dus wil daar nu ook wel eens kijken :eusa_think:

:eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

;D
Ja, ik had vorige week ook al gekeken en wil eigenlijk ook wel, maar denk dat het - monetair gezien - beter is om toch maar effe over te slaan ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Ja, hier ook. Maar verstand en gevoel zijn soms best twee heel andere dingen ::)

Marc O.

Citaat van: Taranis op 09-09-2010 21:46:02
Ja, hier ook. Maar verstand en gevoel zijn soms best twee heel andere dingen ::)

Ik weet het.  :eusa_wall:

Sbv

Mooi programma.
Salla is wel mooi, ben er ooit een paar dagen geweest.

@Ronald, zal ik alvast vrij vragen en een XC reserveren ?(of een AWD systeem eronder zetten)

viking_in_shorts

Tja - als er van jullie een hoop gaan, dan zal ik vast wel ergens 1 of ander potje aan kunnen boren :eusa_shifty:

Misschien dat ik een "hitchhiker" mee kan krijgen om de benzine kosten te delen? Je moet wel stalen zenuwen hebben en houden van "iee" ;D

Marc O.

UserID6342

Denken jullie allemaal, als jullie willen gaan, even aan je verzekering omdat je Rusland ingaat ?  Niet bij iedere maatschappij is dat gedekt !

Taranis

Citaat van: Sbv op 09-09-2010 21:49:11
@Ronald, zal ik alvast vrij vragen en een XC reserveren ?(of een AWD systeem eronder zetten)

Vrij vragen lijkt me een goed plan, je kunt het altijd nog annuleren.

XC reserveren? Misbruik de mijne maar... en als je betere donuts draait dan ik moet je naar huis lopen :P

Maar eerlijk is eerlijk: ondanks dat het een mooi programma is, vind ik het wel ontzettend duur. 17.500 SEK is toch € 1.892,14.

En dan ben je er nog niet. Je moet er nog heen (zeg maar 500 euro) en je gaat ook niet in 1 rechte lijn terug...

Dit jaar was Vomac een stuk goedkoper maar alles bij elkaar was ik aan het eind van de rit toch 3500 euro armer (waarvan ongeveer nul euro besteed aan het winterklaar maken van de auto  :eusa_shhh: :eusa_shifty: )

Citaat van: Dirk342 op 09-09-2010 21:55:15
Denken jullie allemaal, als jullie willen gaan, even aan je verzekering omdat je Rusland ingaat ?  Niet bij iedere maatschappij is dat gedekt !

Ik zei het ook direct tegen viking_in_shorts, mijn auto is niet verzekerd in Rusland inderdaad. Je kunt het wel apart bij verzekeren (voor een godsvermogen).

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 09-09-2010 21:55:33
(waarvan ongeveer nul euro besteed aan het winterklaar maken van de auto  :eusa_shhh: :eusa_shifty: )

Ohhh .. dus je hebt altijd extra olie en koelvloeistof in je auto liggen  :eusa_snooty:

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 09-09-2010 21:56:55
(waarvan ongeveer nul euro besteed aan het winterklaar maken van de auto  :eusa_shhh: :eusa_shifty: )

Ohhh .. dus je hebt altijd extra olie en koelvloeistof in je auto liggen  :eusa_snooty:

En ik maar denken dat dat voor jouw auto was ;D

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 09-09-2010 21:57:41

En ik maar denken dat dat voor jouw auto was ;D

:eusa_naughty:

Echt nie !!!!! Ik koop ter plekke en donder meteen de hele fles erin

;D

Taranis

Jazeker :D

Ik haat het om ergens stil te komen staan, dus ik heb altijd allerlei zooi in de auto liggen ;)

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 09-09-2010 22:00:24
(waarvan ongeveer nul euro besteed aan het winterklaar maken van de auto  :eusa_shhh: :eusa_shifty: )

Ohhh .. dus je hebt altijd extra olie en koelvloeistof in je auto liggen  :eusa_snooty:

Jazeker :D

Ik haat het om ergens stil te komen staan, dus ik heb altijd allerlei zooi in de auto liggen ;)

Ik heb het idee dat als je stil komt te staan dat een litertje of twee aan olie je ook niet verder gaat helpen. Kan je beter iets van Gatorade of Bifi worstjes meenemen.... ofzo ....

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 09-09-2010 22:03:51
Ik heb het idee dat als je stil komt te staan dat een litertje of twee aan olie je ook niet verder gaat helpen. Kan je beter iets van Gatorade of Bifi worstjes meenemen.... ofzo ....

Je vergeet de Snickers...