Stand kachel

Gestart door 855-Champagne, 15-12-2003 22:21:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

855-Champagne

Hier een vraag ivm met de winter, heeft iemand ervaring met  het inbouwen van een stand kachel, ik wil kijken of ik er een kan krijgen en hem zelf inbouwen, ik hoor het wel


Gr J.

Jan Holman

Je kunt een standkachel op div manieren inbouwen.
De eerste is de simpelste manier, dit zal je eventueel zelf kunnen doen. Maar enige kennis van elektronica zul dan zeker moeten hebben.
Dit is een standkachel die rechtstreeks in je auto blaast en alleen maar  binnen in je auto verwarmt.
De tweede is een heel ander verhaal, deze verwarmt ook het koelwater van je motorblok, tot ca 60 c.
En in hele koude gebieden kunnen ze evt ook nog een tankverwarming er op aansluiten (alleen diesels)
Het is niet goedkoop, maar s'winters is wel hééél lekker.
Let wel op dat als je dit 2e systeem laat inbouwen dat je motor dan wel op temperatuur is, maar de rest nog niet, dus gewoon warmrijden.

Veel plezier alvast

Jan H

RS2000

Als je een beetje handig bent is alles zelf te doen, je moet wel een hefbrug hebben omdat er onder de auto brandstof leidingen gelegd moeten worden. Zonder brug gaat misschien ook is wel lastiger. En als je origineel volvo gebruikt, kun je alles zo op z'n plaats klikken en aansluiten, ik denk dat je met een universele set meer dingen moet gaan aanpassen. Neem overigens wel de tijd voor een klus als deze, het is nogal een aardig werkje.

Groetjes,
Marco

FelixB

Hoewel de winter al bijna voorbij is en het topic al zo oud, wil ik toch nog even vragen naar ervaringen met een standkachel.

Heb gemerkt dat ik in mijn cabriolet in de winter ook aan de binnenkant moet krabben, heel apart.

Wie heeft ervaring met een standkachel, en eventueel inbouw?
Hoe handig is een afstandbediening waardoor je de standkachel op afstand kunt inschakelen?
855R & C70 T5 cabrio automaat