Hulp nodig met een probleem met autobandenmarkt.nl

Gestart door FRANQ, 30-09-2009 18:54:08

Vorige topic - Volgende topic

FRANQ

Hallo,

Om maar meteen te beginnen, Ik heb vorig jaar voor de zomer 8 banden besteld bij autobandenmarkt.nl.
Daarvan zijn er 6 geleverd, waarop ik contact opnam over de overige 2 banden.
Deze konden niet meer worden geleverd. Daarop kreeg ik een mail met een nalevering voor 2 banden ineen andere maat. Hier direct achteraan gemaild (het was na 12en savonds) en gezegd dat ik de 2 banden die ik wel had terug wilde sturen en 4 andere wilde bestellen.
Ondertussen zijn de 2 banden van de nalevering bezorgd, mijn moeder heeft hierop autobandenmarkt gebeld. De bezorger was nog in de buurt dus die medewerker heeft geregeld dat ze meteen mee terug konden. (geen bewijsje gehad, en eerder wel getekend voor ontvangst).
Om lang verhaal kort te maken,.. Ik heb een aantal weken terug (14mnd na dato) hier een aanmaning voor gekregen. Tijdens mijn communicatie met autobandenmarkt een 2e aanmaning gehad, en nu zit er zelfs een incassobureau op.

Ik ben niet van plan te betalen, en zeker niet meer dan het oorspronkelijke bedrag.
Met een schikking (50/50) zou ik eventueel instemmen om van het gezeur af te zijn, dit zou wel meteen betekenen dat ik daar nooooit meer zaken doe.

Ik heb die banden niet
en ben er eigenlijk van overtuigd dat de bezorger ze heeft verpatst.

Wat kan ik nu het beste doen??

mvg
Frank

(ik kan meer info geven per mail)
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

denkweb

Delticom allereerst schriftelijk aangetekend in gebreke stellen van levering met een stukje tekst en uitleg over het verloop van de koop, daarna een vrijblijvend informatief gesprek bij een rechtswinkel aanvragen voor verder advies.

Easterboy

De vervoerder; was dit van een transportbedrijf/pakketdienst of van autobandenmarkt zelf?
Wij (lees: ik werkzaam in een kantoorvakhandel) hebben een eigen bezorgdienst, dus hebben vaste chauffeurs op de weg.
Dan kan er makkelijk teruggekeken worden wie er op de desbetreffende datum gereden heeft.

Turbo-Geek

Citaat van: Easterboy op 30-09-2009 21:23:13
De vervoerder; was dit van een transportbedrijf/pakketdienst of van autobandenmarkt zelf?
Wij (lees: ik werkzaam in een kantoorvakhandel) hebben een eigen bezorgdienst, dus hebben vaste chauffeurs op de weg.
Dan kan er makkelijk teruggekeken worden wie er op de desbetreffende datum gereden heeft.

En dan ?  Als die ze achterover heeft gedrukt zal die dat echt niet toegeven en is ook niet meer te bewijzen (we zijn meer dan een jaar verder !).
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Easterboy

Hmmz,.. got point.
Een jaar later herinnerd niemand zich er meer wat van, ook al is er sprake van ongewilde derving van autobandenmarkt.

Freakybaby

Citaat van: denkweb op 30-09-2009 21:15:58
Delticom allereerst schriftelijk aangetekend in gebreke stellen van levering met een stukje tekst en uitleg over het verloop van de koop, daarna een vrijblijvend informatief gesprek bij een rechtswinkel aanvragen voor verder advies.

Doe dit maar..
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Marc O.

Citaat van: Freakybaby op 30-09-2009 22:57:13
Citaat van: denkweb op 30-09-2009 21:15:58

Doe dit maar..

+ 1. En houd er maar vast rekening mee dat je die zaak, een jaar na dato, niet gaat winnen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID6342

Helaas voor jou, maar als ik je relaas zo lees heb je geen poot om op te staan.  Hoe vervelend dan ook.  Bandenmarkt heeft een bon waarop is getekend voor ontvangst en klaar is klara.  jij hebt geen enkel bewijs dat die bewuste chauffeur de banden weer mee retour heeft genomen.  Waarschijnlijk zul je de naam van die medewerker ook niet hebben en dan word het al helemaal lastig te noemen. Dat eea niet geheel netjes is verlopen is uiteraard vervelend te noemen, maar wees verstandig en betaal gewoon en neem je verlies.  Voor de volgende keer, beter opletten dus.  Overigens geef je alleen bandenmarkt nu de schuld, maar de schuld ligt in deze m.i. duidelijk bij jullie samen en zo zal een rechter hoogstwaarschijnlijk ook oordelen.

elianmars

Citaat van: FRANQ op 30-09-2009 18:54:08
mijn moeder heeft hierop autobandenmarkt gebeld. De bezorger was nog in de buurt dus die medewerker heeft geregeld dat ze meteen mee terug konden.
Wat kan ik nu het beste doen??

Lijkt me simpel. Geef je moeder de factuur en laat haar betalen  :eusa_whistle:

Wat moet je eigenlijk met 8 banden?  :eusa_eh:

coyote1980

Er is dus een mondelinge overeenkomst tussen je moeder en de medewerker van Autobandenmarkt.nl dat de banden met de bezorger konden worden meegegeven, tevens heeft Autobandenmarkt geregeld dat de medewerker terugkwam om de 2 banden af te halen. Het stond Autobandenmarkt.nl vrij om de banden zelf op te halen of om te eisen dat je ze kwam inleveren, maar Autobandenmarkt.nl heeft gekozen een bedrijf in te schakelen om de banden op te halen. Vanaf het moment dat je de banden overdraagt is het een zaak tussen Autobandenmarkt.nl en de transporteur.

Een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig en jij bent jouw zijde van de overeenkomst nagekomen. Enige nadeel is dat een mondelinge overeenkomst niet te bewijzen valt, hooguit het feit dat op de belgeschiedenis te zien zal zijn dat na levering gebeld is met Autobandenmarkt.nl ondersteunt je verhaal, maar bewijst het niet.

Ik denk dat je voor de keuze staat: "wat kost het me en hoeveel energie wil ik erin steken". Makkelijkste weg is gewoon betalen, maar dit gaat (uiteraard) in tegen je gevoel van recht en eerlijkheid.
Als je hun incasso wilt aanvechten *denk* ik dat je het beste een brief kunt sturen met daarin het complete voorval inclusief de afspraken en hoe deze tot stand zijn gekomen. Geeft tevens aan dat je jouw zijde van de overeenkomst bent nagekomen en daarom geen aanleiding ziet voor de geretourneerde banden te betalen. Verstuur deze brief zowel aangetekend als gewoon, dan heb je al het mogelijke gedaan om deze brief onder hun aandacht te brengen. Stel tevens het incassobureau op de hoogte dat je deze vordering betwist.

Zodra je betaalt is het klaar en ben je je geld kwijt. Wanneer Autobandenmarkt overtuigd is van hun gelijk zullen ze naar de kantonrechter moeten stappen om hun gelijk te halen. Daar zal dan bepaald worden wie er in het gelijk staat. Alle kosten komen voor autobandenmarkt wanneer jij in het gelijk wordt gesteld.

PS: ben geen juridisch expert, maar verwacht dat dit de gang van zaken is.
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

elianmars

Citaat van: FRANQ op 30-09-2009 18:54:08

Ik ben niet van plan te betalen, en zeker niet meer dan het oorspronkelijke bedrag.

Wat was het oorspronkelijke bedrag eigenlijk?

Wel vreemd dat ze pas na 14 maanden een factuur sturen van die banden  :eusa_think:

FRANQ

Bedankt voor de reacties, hier kan ik zeker wat mee.
Ik zal het incasso bureau een 2tal brieven sturen en ik zal eens bij de rechtswinkel langs gaan.

@ elianmars, het oorspronkelijke bedrag zat zo rond de 190 euro, nu ligt het een stuk hoger.
190 euro is voor mij veel geld, daar kan ik veel leuks voor doen.

mvgr.
frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

elianmars

Citaat van: FRANQ op 01-10-2009 18:23:38
Bedankt voor de reacties, hier kan ik zeker wat mee.
Ik zal het incasso bureau een 2tal brieven sturen en ik zal eens bij de rechtswinkel langs gaan.

@ elianmars, het oorspronkelijke bedrag zat zo rond de 190 euro, nu ligt het een stuk hoger.
190 euro is voor mij veel geld, daar kan ik veel leuks voor doen.

mvgr.
frank

190 euro is voor mij ook een hoop geld, hoor.

Ik hoop dat je er zonder al te veel kosten uit kunt komen met Autobandenmarkt. Succes!