Vreemd verschijnsel ( Lege accu )

Gestart door Henk855, 03-12-2009 21:49:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henk855

Een aantal dagen geleden merkte ik tijdens het uitzuigen van de T-5 dat het onder de mat aan de bestuurderskant nat was. Zoekfunctie gebruikt en in eerste instantie de afvoer van de parafaan gecontroleerd, pan water er bij en dat loopt direct weg via de afvoer zowel links als rechts. Volgende stap contact aan en schuifdak open, contact uit en de afvoer gecontroleerd, geen verstopping en ook absoluut geen roest of rommel, ook niet in het mechanisme. Contact weer aan en op het moment dat ik het dak dicht wil doen alle verlichting uit en accu helemaal dood? Meter er bij gepakt en nog maar 8 volt. Paniek in de keet want het dak stond open, plaat lexaan uit de schuur en die over het dak, inregenen kon niet meer, opgelucht! Acculader gepakt en accu aan de lader na een half uur starten en dak dicht verder geen probleem meer gehad vandaag.

Er hebben geen verbruikers aan gestaan die de accu uitgeput hebben: Geen binnen verlichting, dashboardkastje of telefoon adapter.

Iemand een verklaring voor dit fenomeen?
Natte vloer gaan we morgen mee verder.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Vulk

Hoe zijn de accuklemmen er aan toe?

Henk855

#2
Zitten zo goed als nieuwe op en de accu polen zijn iets opgeschuurd en staan in de zuurvrije vaseline, accu is 1,5 jaar oud.
Dynamo bij stationair 13, 6 en bij 2000 toeren 14,4

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

JayJ

Draait nu 296pk, 508Nm en een emmer op 1

Henk855

Zoals ik in mijn startpost al aangeef geen stroomverbruikers aan gehad, dus ook geen koplampen. Echt raar maar een accu kan natuurlijk in een keer de geest geven alleen is het dan weer vreemd dat hij na een uur aan de lader, 5 amp/h weer gewoon power genoeg heeft om te starten.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Henk855

#5
Vandaag de sleutel in het slot en zonder enig probleem starten maar wel lambda lampje aan, dus even naar Ton van Kuyk en de boel laten uitlezen. Was een foutcode van de LMM en die is gewist, monteur wist haast zeker dat dit te maken had met de accu storing en dat er daardoor een fout in de LMM was opgetreden. Gereset en het lampje blijft nu uit.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Ronald21



kachel lek ?

water of zoete koelvloeistof ?


Henk855

Heb al onder het dashboard gelegen en kan geen enkel lek in de buurt van de kachel en airco vinden, wat er ni nog over blijft: De vorige eigenaar heeft er een nieuwe voorruit in laten zetten dus dat is nu de verdachte plek. Het is 100 % water en geen koelvloeistof. We zoeken verder.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Superskunkie

gewoon naar de sloop brengen die 2.0  ;)
Tonnie

Henk855

Ga je mee dan naar de sloop? Zie je van de week wel.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Superskunkie

#10
als je me morgen nou even opbeld als je langs m'n huis rijdt (paar keer bellen want ik zal wel weer een kater hebben, feetsje vanavond ::)) dan gaan we samen even bij  mijn huis zoeken;)
Ben nu al zovaak bij jouw thuis geweest  ;D
Achter m'n huis een hele grote parkeerplaats, en een schuur vol gereedschap, en een gieter voor je vooraam
Kun je meteen even me vaders z'n kleur roffel 850 zien, nog zeldzamer als de CY  8)
dan rijden we daarna meteen even langs autotechnica in amsterdam-noord, die meten je accu wel even door :D
grooetjes
Tonnie