Ventilator in stand 4

Gestart door pwaes, 04-12-2009 14:43:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pwaes

De ventilator (aanjager) werkt normaal redelijk tot goed, alleen als hij een aantal minuten in stand 4 staat dan stopt hij er helemaal mee. Stand 3 doet het dan weer gewoon, 2 en 1 ook.

Wacht je bijvoorbeeld een kwartier en selecteer je dan weer standje 4, doet ie het weer gewoon  :eusa_eh:  :eusa_eh:

Geen foutcodes, geen kapotte zekering... Een gare aanjager??  ???

ik-rol

Kan, kan, de kachelweerstand zijn of dat de aansluiting naar de weerstand vies zijn. Veel info kun je lezen op dit forum (zoekfunctie gebruiken en meerdere worden) en vandaag nogmaals gehoord van dit forum. Misschien zelf de aanjaagmotor verwijderen; heb ik vandaag zelf gedaan en met tips en foto's hier (van o.a. denkweb) kom je een heel eind.

Jans Duiven

Misschien ook wel te veel weerstand door vervuiling.
Interieurfilter dicht of bij gebrek aan een interieurfilter een compleet bladerdak van een boom in het traject?

pwaes

Citaat van: Hans Duiven op 04-12-2009 16:12:02
Misschien ook wel te veel weerstand door vervuiling.
Interieurfilter dicht of bij gebrek aan een interieurfilter een compleet bladerdak van een boom in het traject?

Zal even iets verduidelijking geven. Onlangs (3 maanden geleden) is er airco ingebouwd van Deltamil. Hierbij zijn ook de schakelaars doorgemeten en het interieurfilter vervangen. Het is een auto zonder ECC, dus dan toch ook zonder kachelweerstand?

Heb de zoekfunctie uiteraard gebruikt voordat ik een draadje geopend heb.

-D©©©L-

Citaat van: pwaes op 04-12-2009 18:04:16
Citaat van: Hans Duiven op 04-12-2009 16:12:02
Misschien ook wel te veel weerstand door vervuiling.
Interieurfilter dicht of bij gebrek aan een interieurfilter een compleet bladerdak van een boom in het traject?

Zal even iets verduidelijking geven. Onlangs (3 maanden geleden) is er airco ingebouwd van Deltamil. Hierbij zijn ook de schakelaars doorgemeten en het interieurfilter vervangen. Het is een auto zonder ECC, dus dan toch ook zonder kachelweerstand?

Heb de zoekfunctie uiteraard gebruikt voordat ik een draadje geopend heb.

Alleen de auto's zonder ECC hebben een kachelweerstand, bij de ECC wagens wordt gebruik gemaakt van een puls-breedte modulatie om de snelheid te regelen.
Mogelijk is het relais dat de overbrugging van de weerstand voor z'n rekening neemt niet helemaal fris meer. Die zit overigens naast de weerstand op het ventilatiehuis.