Natte bijrijdersvloer

Gestart door )0H@N, 16-12-2003 14:43:34

Vorige topic - Volgende topic

)0H@N

Nu het weer enige tijd geregent heeft kwam ik er achter dat de vloer aan de bijrijders kant nat werd :'(.

Na een aantal controlles,(airco(slangen), koelvloeistof) bleken hierbij geen problemen te zijn gelukkig.

NA het dashboard gedemonteert te hebben aan de bijrijderskant heb ik er een emmer water overheen gegooid wat een wat minder leuke regenbui binnen in de auto tot gevolg had nadat ik de ventilor had aangezet >:(.

Het water kwam dus via de kachel naar binnen >:(.
Na enig speurwerk onder de motorkap kwam ik uit bij een aantal slangen, regenwaterafvoer.
Het leek me vreemd dat hier het probleem zat, omdat ik deze had schoongemaakt ( 2 stuks) na een bericht hier op het forum. Na nog eens goed kijken bleek er ook een slang onder de kap vandaan te komen waar de ruitewissers mee worden afgewerkt, Dat zwarte ding onder de voorruit.
Hieruit komen nog 2 slangetjes( lekker te onder houden). Deze zaten dus verstopt :-[.
Voor alle duidelijkheid, er zit er een onder de zekeringkast, haast niette zien maar ter hoogte van het kuiltje in het metaal (het wijst zich vanzelf).
En dus ook 1 (duidelijk zichtbaar) aan de bijrijderskant ter hoogte van de ventilatorunit, waardoor dus het water binnen kwam :(.
Na deze schoon gemaakt te hebben hoop ik van het probleem af te zijn.

Misschien ook gelijk een TIP!!!

Als je dat deel dan toch los hebt, kun je misschien ook gelijk ff de ventilator smeren. (je kunt er nu makkelijk bij)
Ik heb namelijk als ik een bocht naar rechts maak een schrapend geluid uiut die hoek komen, waarschijnlijk veroorzaakt door de ventilator.
Ik heb hem nog niet gesmeert, omdat ik nog geen vaseline( in spuitbus) in de buurt had.
Dus dat is het volgende klusje.

Ik houdt jullie hierover wel op de hoogte ;D

Succes met cleanen
Thank you for flying with Volvo.

denkweb

Ik heb hetzelfde euvel onder mijn bestuurdersstoel... motorkap is onlangs gespoten dus ik denk dat ik maar eens onder de kap ga zoeken... onder de auto heb ik niets kunnen ontdekken...

denkweb

Na lang zoeken: bij het vervangen van de distributieriem heeft de dealer de afvoer rechtsvoor onder het raam dubbelgevouwen achter het koelvloeistof reservoir zodat deze niet in de weg zit... helaas hebben ze deze 'vergeten' recht te leggen... resultaat is wel duidelijk...  :-\

)0H@N

Dus ook in dit geval: weer een condensvrije auto ;D.

Heb je ook onder de vloerbedekking gekeken of het daar nu droog was. Er zit namelijk een schuimlaag tussen die toch nog wel redelijk vocht vast kan houden. Dit om evt. roestvorming (wordt lastig ;D, maar toch) te voorkomen). De kachel kan hier haast zijn werk niet doen, het spul is zo dik dan moet je toch aardig wat kilometers maken voor de warmte daar kan komen.

Ik zlef had gelukkig maar kortstondig last van "lekkage", dus ik heb er geen last van ;D.
Thank you for flying with Volvo.

denkweb

Ik had een volle cm boven de bekleding staan. Een waterstofzuiger onder de vloerbekleding steken doet wonderen, vervolgens met een latje het water naar me toe getrokken door over de bodem te schrapen. Het is ongelooflijk hoeveel viezigheid zich onder de stoelen en vooral in de bekleding verzamelt in een paar jaar.... RANZIG!

Gelukkig geen condens meer, de kachel op vloerverwarmen gezet en blazers zoveel mogelijk full pull aan als ik even uit de auto ben. Droogt ondanks het koude weer gelukkig snel op. Nog even en ik durf de matten er weer in te steken.

Ik ben dolgelukkig met DONKERE bekleding... ik zou niet willen weten hoe mijn auto er anders uit had gezien.

denkweb

Dat dacht de dealer ook te doen, echter zit die stop niet op het laagste punt. Het is een optie wanneer je op een helling woont en parkeert. Bij mij was deze stop zelfs helemaal niet aanwezig (tot modeljaar 1996)... en om er nu een gat in te gaan boren...