Veerpoot rubbers en stuurlagers, veel verschil ?

Gestart door Turbo-Geek, 30-09-2009 21:48:26

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Binnenkort gaat de veren en dempers eronderuit en ik heb geen idee wat de staat is van de veerpoot rubbers en stuurlagers.
Ik ga er sowieso vanuit dat die rubbers aan vervanging toe zijn en mischien geld dat eigenlijk ook wel voor de stuurlagers.

Merk dat er heel wat verschil zit in de prijzen, dat is het verschil in merk en wellicht ook kwaliteit.
Normaliter is het originele Volvo onderdeel duidelijk beter dan aftermarket maar geld dat nu ook ? En dan met name voor het stuurlager wat volgens mij toch behoorlijk aan de prijs is (iets van 90 euro per stuk als ik me niet vergis)

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

daytonawim

Ik heb ze bij Estate services gehaald en ben tevreden met het resultaat,
zitten er nu een klein jaar onder ( circa 40.000 Km)

Wibren

Die zijn idd aan de prijs, meende dat ik er zelfs over de 100 euro voor heb betaald  :eusa_shifty: Bij mij komt er alleen maar origineel spul op, weet je iig zeker dat het goed zit met de kwaliteit en levensduur.

Maar mijn reden om ze te vervangen kwam mede door Karel. Zijn intrax dempers waren door de lagers en rubbers heen geschoten en hadden 2 bulten in de motorkap veroorzaakt  :-\ Daar had ik niet zo veel zin in  :)
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

Emiel

Ga orgineel. Loop vooral met een grote boog rond Scantech imitatie zooi.

Stuurlagers zijn aan de prijs, bovenste veerschotels zijn niet overdreven duur. Ga voor die veerschotels voor de XC90 variant, steviger rubber voor hetzelfde geld.

Turbo-Geek

XC90 variant, goede tip ! Bedankt.
Is er een manier om voordat de zaak eraf gaat eenvoudig te controleren wat de staat van de stuurlagers is ? Kijk, als die nog goed zijn dan scheelt dat toch weer bijna 200 euro en het is zonde om dat te bestellen om erachter te komen dat ze wellicht nog fris zijn.

M a r c

IPD heeft zogenaamde HD exemplaren waarbij de stalen bussen verder (tot aan het randje) gevulcaniseerd zijn. Vooralsnog houden die het inderdaad beter uit dan de Scantech exemplaren, zeker in combinatie met een stuggere set-up. Origineel is in ieder geval ook al beter dan Scantech.

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

V70geRwin

Van Meyle heb ik wel eens een setje rubbers en lagers gekocht voor 200 euro.
Ook prima spul.

-D©©©L-

het grappige van de IPD "HD" versie is dat ze daarvoor nummer 30683637 gebruiken. Dit eigenlijk het rubber dat ook in S80 en XC90 zit.
Voor de "gewone" versies geven ze nummer 8646713, de uitvoering voor 850 en x70 classic.

http://www.ipdusa.com/Volvo-850/Suspension-&-Steering/Front-Suspension-Components/Front-Upper-Spring-Seat/p-72-151-693-4249/

Ik vraag me nu dus af of de "HD" versie niet gewoon een standaard S80/XC90 rubber is.

Turbo-Geek

Dat zou heel best kunnen ! IPD gaat in mijn ogen echt geen eigen ontwerp in productie laten maken (kosten) en doet het dus op deze manier.

Turbo-Geek

Citaat van: spekkie99 op 30-09-2009 23:27:04
Ook prima spul.

Wat waren die stuurlagers van Meyle ?

V70geRwin

Citaat van: Turbo-Geek op 01-10-2009 07:02:44
Citaat van: spekkie99 op 30-09-2009 23:27:04
Ook prima spul.

Wat waren die stuurlagers van Meyle ?

package deal, 2 rubbers en 2 lagers voor 200 euro.
maar hij kan je ook vast alleen de lagers leveren, email Michael Schreiter op volvoteile@t-online.de maar eens.

Emiel

Citaat van: -D©©©L- op 30-09-2009 23:51:31
het grappige van de IPD "HD" versie is dat ze daarvoor nummer 30683637 gebruiken. Dit eigenlijk het rubber dat ook in S80 en XC90 zit.
Voor de "gewone" versies geven ze nummer 8646713, de uitvoering voor 850 en x70 classic.

http://www.ipdusa.com/Volvo-850/Suspension-&-Steering/Front-Suspension-Components/Front-Upper-Spring-Seat/p-72-151-693-4249/

Ik vraag me nu dus af of de "HD" versie niet gewoon een standaard S80/XC90 rubber is.

Volgens IPd is het wel een eigen produkt en heeft het een duurzamer binnenwerk.

UserID6342

Ik heb zelf dat IPD spul (voorpootlagers + rubbers) er vorig jaar onder gezet en ook idd die XC90 variant van hun genomen, werkt perfect, is ook gewoon goed en degelijk spul.  Echter ik dacht winst te pakken, dat zit er dus niet in.  Ik was in het totaal 8 euro goedkoper uit als dat ik het spul gewoon bij de dealert had besteld.  Dit door de douane.  Ik denk dat je voor 8 euro niet het risico moet lopen in zake garantie, etc.  Want als er iets is, moet het spul wel terug naar Amerika toe.

Ludo

Citaat van: Dirk342 op 22-10-2009 07:38:52
Echter ik dacht winst te pakken, dat zit er dus niet in. 

Als je dat via de NL importeur had besteld, was je wél voor minder klaar geweest.  ;)