Wie rijdt er alweer op winterbanden (2009/2010)?

Gestart door Jur, 02-10-2009 12:26:23

Vorige topic - Volgende topic

llinssen

hmm, zomer lijkt inderdaad voorbij.

Bron: knmi

Verwachting komende 5 dagen
zaterdag 12 december tot en met woensdag 16 december 2009
Vrij koud weer. Eerst overwegend droog, na het weekeinde toenemende neerslagkansen.

za       zo      ma      di      wo
Minimumtemperatuur (°C)          3     0/+3  -5/-2    -4/0  -1/+4
Middagtemperatuur (°C)            4     1/4    -1/+3   0/+6  0/+5

Verwachting 6 tot 9 dagen vooruit
donderdag 17 december tot en met zondag 20 december 2009
60% kans op een koud weertype met in de nacht lichte, mogelijk matige, vorst en overdag temperaturen rond of enkele graden boven het vriespunt en soms wat sneeuw of regen. 40% kans op vrij zacht weer met af en toe regen.

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Marc O.

Pfff......ben zowat een uur aan het bellen geweest om een garage te vinden die tijd had om mijn winterbanden te monteren (gaan gewoon om de lm-velgen). Blijkbaar zijn er meer mensen achter gekomen dat het volgende week een stukje kouder wordt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

KIM

en daarom is dus een setje om oud ijzer heen of om lm heen.
Ik monteer ze van het weekend lekker zelf (Titans)

Marc O.

Ja, dat ga ik volgend jaar ook maar doen denk ik. De winterbanden die ik nu heb zaten bij de auto toen ik hem kocht (zonder eigen velgen dus).
...The Nile isn't just a river in Africa...

JvW

Citaat van: Turbobiker op 11-12-2009 11:46:51
Citaat van: JvW op 11-12-2009 10:59:12
Ik vind het wel meevallen. Bij mij gaat veiligheid voor alles omdat ik heel veel op de weg zit (ongeveer 60.000 km per jaar). Mijn zomerbanden waren helemaal versleten, dus anders had ik in twee maanden tijd twee nieuwe sets banden moeten kopen.

Als het je echt om veiligheid gaat, had je 2 sets moeten kopen...

Die tweede set komt dit voorjaar (als er weer wat geld gespaard is).
Zijn winterbanden met warmere temperaturen onveilig dan? Ik had alleen begrepen dat ze dan harder slijten (ivm zachter worden rubber).

Turbobiker

Citaat van: JvW op 11-12-2009 12:39:34
Citaat van: Turbobiker op 11-12-2009 11:46:51
Citaat van: JvW op 11-12-2009 10:59:12
Ik vind het wel meevallen. Bij mij gaat veiligheid voor alles omdat ik heel veel op de weg zit (ongeveer 60.000 km per jaar). Mijn zomerbanden waren helemaal versleten, dus anders had ik in twee maanden tijd twee nieuwe sets banden moeten kopen.

Als het je echt om veiligheid gaat, had je 2 sets moeten kopen...

Die tweede set komt dit voorjaar (als er weer wat geld gespaard is).
Zijn winterbanden met warmere temperaturen onveilig dan? Ik had alleen begrepen dat ze dan harder slijten (ivm zachter worden rubber).

Deze verplaatsen we even: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25540.0.html
De Tussenpaus

KIM

Zoals waarschijnlijk vele Nederlanders heb ik gisteren het wintersetje ook maar gemonteerd:

Hij lijkt wel een beetje op die eerste AutoArt R...

arjen850

Staat super mooi zeg :eusa_clap:
Heb je wat geraakt met je spatbordrand en achterbumper? :eusa_think:

V70geRwin

Citaat van: KIM op 13-12-2009 11:20:54
Zoals waarschijnlijk vele Nederlanders heb ik gisteren het wintersetje ook maar gemonteerd:

http://i573.photobucket.com/albums/ss175/KIM850R/IMG_3473.jpg

Hij lijkt wel een beetje op die eerste AutoArt R...

Erg mooi maar wanneer laat je de gasdop spuiten?

KIM

Met die geraakte spatbordrand en bumper heb ik 'm gekocht. Moet nog steeds eens een nieuwe sticker en achterbumper aanschaffen. Vind een bumper echter redelijk kostbaar.
Mijn prioriteiten liggen vooralsnog elders.

Een gespoten gasdop vind ik niet per definitie mooier staan; zeker als de verf afbladdert is dat erg lelijk. Je brengt me iig aan het twijfelen.

Volgend jaar wil ik de velgen wel anthraciet hebben; dat hoort toch bij deze velgen. Toen ik ze kocht waren ze echter net gespoten.

V70geRwin

Citaat van: KIM op 13-12-2009 13:31:45
Met die geraakte spatbordrand en bumper heb ik 'm gekocht. Moet nog steeds eens een nieuwe sticker en achterbumper aanschaffen. Vind een bumper echter redelijk kostbaar.

Een gespoten gasdop vind ik niet per definitie mooier staan; zeker als de verf afbladdert is dat erg lelijk. Je brengt me iig aan het twijfelen.

Volgend jaar wil ik de velgen wel anthraciet hebben; dat hoort toch bij deze velgen. Toen ik ze kocht waren ze echter net gespoten.

Het viel me gewoon op hoor, je kunt een photoshop proberen met rode gasdop en kijken hoe dat staat.
Het blijft jouw auto hoor  ;)

arjen850

Citaat van: KIM op 13-12-2009 13:31:45

moet je die bumper daadwerkelijk vervangen dan? zo op het oog lijkt het mij dat die nog wel mooi te krijgen is..
inderdaad zijn die bumpers duur,ik wil de voorste nieuw maar eerst even een uurtje werken ;)
Ik zou die dop gewoon zwart laten,maar dat is mijn mening.
En de velgen kleur vind ik zo ook lang niet lelijk,lees erg mooi zelfs

KIM

Dan heb je de achterkant nog niet gezien...

Bouke

Ook ik heb gisteren na de weersvooorspelling te hebben gezien besloten om m'n winterset er onder te schroeven,het is wel weer ff wennen van 17"naar 15" :-\ :-\ :-\

V70R-obert

Bij de 240 die ik heb gekocht zaten 2 winterbanden. Deze auto gebruiken we weinig, maar gisteren was het wel erg glibberen en glijen. Is het beter om deze 2 winterbanden voor- of achter te plaatsen (achterwielaandrijving) of is het waanzin om op 2 all season en 2 winterbanden te rijden? Zelf zou ik ze achter leggen maar twijfel wat het beste is.