Ratel in het blok bij 3000rpm

Gestart door J.Jansen, 04-10-2009 22:34:04

Vorige topic - Volgende topic

J.Jansen

Na het turbo probleem te hebben opgelost ( met dank aan Eugene )heb ik een ratel ondekt in het blok dat zo rond de 3000rpm ten horen wordt gebracht.
Hij heeft geen hydraulische klepstoter, Iemand een suggestie voor ik de boel ga openhalen ?

Grt Jan

t5karel

Citaat van: J.Jansen op 04-10-2009 22:34:04
Na het turbo probleem te hebben opgelost ( met dank aan Eugene )heb ik een ratel ondekt in het blok dat zo rond de 3000rpm ten horen wordt gebracht.
Hij heeft geen hydraulische klepstoter, Iemand een suggestie voor ik de boel ga openhalen ?

Grt Jan

Alleen bij 3000 tpm?
Uitlaatspruitstukpakking hoop ik voor je :eusa_pray:
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

-D©©©L-

Citaat van: t5karel op 04-10-2009 22:37:32
Citaat van: J.Jansen op 04-10-2009 22:34:04

Grt Jan

Alleen bij 3000 tpm?
Uitlaatspruitstukpakking hoop ik voor je :eusa_pray:

Heeft een diesel die dan ?

mitchelli

3000 toeren bij deellast? Kan heel goed een drijfstanglager zijn....
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Jeroentjuh

Citaat van: mitchelli op 05-10-2009 12:57:58

Dat was ook mijn eerste gedachte  :-\

M a r c

Is die ratel continu als je 'm op 3.000 toeren houdt of alleen bij accelleren?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

J.Jansen

Het is geen diesel.

De ratel is continu rond de 3000 toeren. Bij mijn weten gaat een drijfstang pas bonken als je het gas loslaat...toch?

Grt Jan

Eugene

Citaat van: J.Jansen op 05-10-2009 23:41:13
Het is geen diesel.

De ratel is continu rond de 3000 toeren. Bij mijn weten gaat een drijfstang pas bonken als je het gas loslaat...toch?

Grt Jan

juist andersom. Vaak is het zo dat het bij gasgeven (en constante toeren) klappert en als je dan gas loslaat en de boel loopt "vrij" en kan zo in toeren zakken, dan houd het geklapper op.

If it's not blown, it sucks...

850 Ra$ing

Citaat van: mitchelli op 05-10-2009 12:57:58

Lijkt idd op drijfstanglagers zoals je het omschrijft.
Hoop het niet voor je, maar je zal niet de eerste zijn. Heb het helaas zelf al 2x meegemaakt.

J.Jansen

Wat zij de beste opties als het de drijfstanglagers zouden zijn. Ander blok, alleen de lagers vervangen of een ruilmotor?

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

J.Jansen

Vandaag de voorste lambda sonde vervangen omdat deze geen signaal meer gaf. Na dit gedaan te hebben ff een rondje rijden en kijken of hij nu beter rijd......niet dus. Geen vermogen meer ( net als met die te grote turbo erop )
Na wat kort denkwerk eens proberen zonder stekker op de lucht massameter....als de brandweer. Het vreemde is echter dat het managementlampje niet gaat branden...dit moet volgens mij wel.

volgens de dealer zou het rateltje ook iets te maken kunnen hebben met de variabele kleptiming/nokkenas?? Kan dit? ( het gaat om een 2.0 lp turbo van een 1999 C70 )

Kmstand is 217. en geen echt schokkend olieverbruik.

arjenT5R

misschien even toelichten met een filmpje?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

850 Ra$ing

Zou idd ook door de varibele poelie op de nokkenas  kunnen komen (heb er toevallig gisteren een vervangen van een S40 benzine 2001)
Maar het geluid is dan alleen stationair aanwezig.

J.Jansen

Na een paar weken van rust en een mexicaansgriepje de c70 weer uit het stof gehaald.

Het rateltje is nog niet weg dus gaan we toch maar de drijfstanglagers vervangen en hopen dat dit goed gaat. Iemand misschien ervaring hiermee of handige tips??

alvast bedankt weer!