Partnr aftapterminal connector

Gestart door Misha, 05-10-2009 12:12:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Misha

Wat een omschrijving.. ;D

Bij verschillende originele accesoirces krijg je een soort van aftapterminal: dit is een metalen pennetje of strook aan het einde van een kabel die je bij een bestaande terminal (aansluitpunt) kan inschuiven, zodat je een professionele aftap van een draad hebt.
Je klikt de connector open, schijft de aftap erbij en je klikt de connector weer dicht.

Mensen die de automatische dimmende binnenspiegel accesoire hebben weten sowieso wat ik bedoel.

Nu wil ik dus twee van die tapjes maken op de connector van de lichtschakelaar, maar kan die aftappers niet vinden in Vadis of waar dan ook.


Wie weet hoe of wat  :D

Liefst de originele nummers, een Conrad heeft zo enorm veel varianten dat daar voor mij als electro-nitwit niet is uit te komen.

Gr,Misha
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Jeroentjuh

Zijn die dingen origineel Volvo? Heb ze nog nooit gezien....

Misha

Citaat van: Jeroentjuh op 05-10-2009 13:04:38
Zijn die dingen origineel Volvo? Heb ze nog nooit gezien....

Zal haast wel, ze zitten iig bij de accesoirce spiegel bij.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Sbv

Bij de aut spiegel zaten dacht ik 2 losse (stekkertjes)connectortjes die je op het uiteinde van de draadjes kon bevestigen zodat deze mooi in de bestaande connector onder het dashbord kan. Dit zijn universele. Het nummer kan ik je zo niet aan helpen, laat staan dat ik weet wat de electrotechniche benaming is.
Ik noem het mannetjes stekker

Misha

Citaat van: Sbv op 05-10-2009 13:07:44
Bij de aut spiegel zaten dacht ik 2 losse (stekkertjes)connectortjes die je op het uiteinde van de draadjes kon bevestigen zodat deze mooi in de bestaande connector onder het dashbord kan. Dit zijn universele. Het nummer kan ik je zo niet aan helpen, laat staan dat ik weet wat de electrotechniche benaming is.
Ik noem het mannetjes stekker
Klopt, dat noemt men krimp-terminals.

Maar dit was ook een krimp-terminal die je naast de bestaande terminal in de connector kon schuiven.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Als je zo'n connector openklikt, kijk je bovenop de 'pennetjes' waar de draden aan vast zitten. Deze pennetjes kun je er uithalen en inklikken (zit een vergrendeling op de pen)
Bij deze connectors zijn het rechthoekige gaten.
Nu bestaan er dus pennetjes voor aan de kabel, die je vervolgens van bovenaf in de open connector schuift, tussen de reeds aanwezige pen en de connectorwand.
Dan doe je de connectorkap weer dicht, en heb je een nette en professionele aftap.

Deze pen wordt o.a. gebruikt in óf de accesoirekit 'Automatisch Dimmende Binnenspiegel (s70)' óf in de accesoirekit 'Mistlampen (s70)'. Ik weet alleen niet meer welke, ik dacht de binnenspiegel.

Op zich lijkt het ding erg op een standaard man plat kabelschoentje kwa vorm, maar is dus specifiek gemaakt voor de connector en om af te tappen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Bedoel je de pennetjes die je op je eigen foto ziet?