benzine-mysterie

Gestart door gilbert, 17-12-2003 08:54:57

Vorige topic - Volgende topic

gilbert

Hallo,  

mijn volvo 850 staat nu iets meer dan een jaar en 25000 km op lpg. (km-stand: 195000).  Sinds 2 weken verdwijnt er echter op een of andere manier benzine, tijdens het rijden op lpg.  Het is echt niet alleen dat de motor door de koude wat langer op benzine loopt.  Het enige wat ik bedenken dat er tijdens het rijden op lpg toch benzine naar de motor wordt gevoerd, vooral omdat de benzine geleidelijk aan verdwijnt.  Kan dit en wat zijn de mogelijke oorzaken daarvan?  Ook andere suggesties zijn natuurlijk welkom!!  

Mvg
Gilbert

advolvos

Beste Gilbert,
ik weet zeker dat mijn s70 met LPI-gasinstallatie 25 a 30 liter per maand aan benzine verstookt. er wordt mij verteld dat dit normaal is. ik vind dit wel merkwaardig; mijn oude 240, ook op gas en startend op benzine , had hier helemaal geen last van. ik moest de benzine daarin geregeld verstoken om hem niet te oud te laten worden.
wel worden er met de s70 vaak hele korte stukjes gereden maar het knipperen van het groene lampje houdt toch al vrij snel (< 1 km ) op. dus waar al die benzine blijft? misschien kunnen de deskundigen in dit forum dit beantwoorden?
vriendelijke groet,
advolvos

BartRas

Mijn v70 gebruikt ca. 15 liter/mnd, 2 a 3 keer starten per dag. In de winter is ca. 20 liter /mnd in de zomer 10ltr
there is no substitute for PK's

Guido_Smit

Gilbert, als jouw volvo pas sinds twee weken veel meer benzine verbruikt dan voorheen, dan kan het best een oorzaak zijn dat een of meer benzineinjectoren lekken.
Ondanks op lpg rijden blijft de benzinepomp doorwerken en houdt het systeem op druk.

Je zou eens kunnen proberen injectorreiniger in de benzinetank te doen, maar ikheb er maar matige ervaring mee opgedaan ( bij mijn 850 glt).
Zelfs na ultrasoon reinigen van de injectoren die slecht waren geen voldoende resultaat met als gevolg toch nog nieuwe injectoren en de kosten van injectoreiniger(+ hele tank benzine) en ultrasoonreinigingskosten voor niets uitgegeven.

Maar ja , misschien heeft een ander er wel geluk mee (lees uitstel van nieuwe injectoren), of is het bij jou toch een andere (goedkopere) oorzaak.

Guido.

denkweb

Dat is trouwens pechklacht nummer 1... mensen die LPG rijden en niet snappen dat ze ook nog benzine moeten tanken...

855-Champagne

Benzinedrukregelaar??

Entuscan

Men 240 verbruikt 0.000L benzine sinds die op gas ligt
start namelijk ook op gas :)

Maar men R verbruikt toch echt heeel weinig benzine. denk zelfs niet dat het 10L per maand is
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

TTT242

Ik verstook toch ook redelijk wat benzine op m'n LPI-wagen. +/- 20 liter/maand. Voornamelijk de korte ritjes zijn de boosdoeners. Maarja, wat is 20l benzine op 5000km/maand. Misschien dat de injectors lekken.
Heb dat ook eens aan de hand gehad; wel de gasinjectors. Hier is het enige nadeel enkel het slecht starten als ie een nachtje heeft stilgestaan.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Frans_S

Hoi

rijdend op gas:
Duurt het ook lang ( 3-4 seconden ) voordat de motor aanslaat als hij meer als een kwartier af gestaan heeft?
Kan je na het stoppen niet meteen meer vlot optrekken?
Dan is het vrijwel zeker de benzinedrukregelaar die benzine doorlaat onder het rijden.
Contact aanzetten en dunne slangetje lostrekken bij drukregelaar, als ie druppelt dan vervangen!!
drukregelaar  a € 105 bij de dealer halen en zelf doen.
resultaat: start onmiddellijk en minimaal benzineverbruik

Frans

s©ub@

beginnend stuklopen van brandstof opvoerpomp?

test je brandstofdruk op de gallerij maar eens net voor en tijdens het starten...
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Guido_Smit

Moet rond de 3 bar liggen !

Guido_Smit

Citaat van: scub@ op 18-12-2003 19:12:48
test je brandstofdruk op de gallerij maar eens net voor en tijdens het starten...
hoe doe je dat?.
Citeer

Bij mij dit jaar helaas vaker moeten gebeuren (850 glt), moet je inderdaad voor naar een garagebedrijf die een brandstofdrukmeter op je nippel aansluit.

Guido

Frans_S

Citaat van: Ludo op 18-12-2003 18:27:07
Citaat van: Ludo op 18-12-2003 12:12:26
...straks maar een nieuw drukregelaartje.  ;)

mm, blijkt dus niet te lekken.
een andere theorie Frans_S ?, waar zoeken ?.

Het contact moet wel aan staan Ludo..........

coco

De handleiding van de Vialle LPi installatie vermeld een gemiddeld(!!) verbruik van 1 liter benzine op 200 km.
5 liter per 1000 km dus...

Guido_Smit

Citaat van: Ludo op 19-12-2003 16:21:06
Citaat van: scub@ op 18-12-2003 19:12:48
beginnend stuklopen van brandstof opvoerpomp?

is het niet zo dat de pomp werkt of niet werkt?.
de pomp geeft toch druk of geen druk.
is er wel een middenweg?.
???

Bij de laatste keer 1-2 mnd geleden, was de druk ineens helemaal niets meer en meestal is het inderdaad zo of pomp werkt nog of doet helemaal niets meer (als het Bosch pompje stuk is).

Wat echter wel ook nog kan is dat het rubber slangetje welke in de houder zit,  gescheurd is en hierdoor drukverlies optreedt.
Dit heb ik eeder eens gehad en had toen nog een restdruk van 1 bar. Ook had ik toen startproblemen met koude motor hetgeen later ook verklaarbaar was.

Guido.