Carputer Car-PC. Project van scratch ;)

Gestart door razorx, 06-10-2009 01:19:37

Vorige topic - Volgende topic

pwassink

K zit me af te vragen of dit nu ook kan werken met "actieve" applicaties zoals mail , browserhistory / cookies etc

Dan zou het mogelijk ook ideaal zijn voor huis en kinderkamerpc's of het apparaat van opa en oma ..  ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

viking_in_shorts

Citaat van: pwassink op 20-03-2010 14:48:10
K zit me af te vragen of dit nu ook kan werken met "actieve" applicaties zoals mail , browserhistory / cookies etc

Dan zou het mogelijk ook ideaal zijn voor huis en kinderkamerpc's of het apparaat van opa en oma ..  ;D

Lijkt me wel - cookies etc zitten toch niet in het geheugen?

pwassink

Citaat van: viking_in_shorts op 20-03-2010 14:49:58

Dan zou het mogelijk ook ideaal zijn voor huis en kinderkamerpc's of het apparaat van opa en oma ..  ;D

Lijkt me wel - cookies etc zitten toch niet in het geheugen?

Browser vraagt bij het afsluiten wel of hij dingen op moet slaan, negeer je dat dan komt hij de volgende keer
vaak niet ingelogd op heb ik het idee, dus als je hem laat draaien en de boel in slaap schopt
vraag ik me af hoe en vooral waarmee hij opkomt .  :eusa_think:

-D©©©L-

Een SD kaartje voor de bookmarks en een ramdisk voor de cookies en historie ?

razorx

Het leuke van EWF is dat je een volume read-only kan maken.
Je applicaties denken dat ze naar disk schrijven, maar in werkelijkheid gaat de data naar ram.

Als je zaken als een playlist blijvend wil opslaan, moet je die naar een ander volume schrijven, dat niet beschermd is.

Een andere methode is File Based Write Filter, maar daar kleven wat nadelen aan.

Het afsluiten van zo'n protected volume mag heel bot, er wordt immers niets werkelijk naar disk geschreven.

Zo'n EWF machine is ook heel leuk om een onmensch-bestendige PC te maken.
De gebruiker kan niets verknallen.

pwassink

Citaat van: razorx op 20-03-2010 15:32:34
Het leuke van EWF is dat je een volume read-only kan maken.
Je applicaties denken dat ze naar disk schrijven, maar in werkelijkheid gaat de data naar nul.

Als je zaken als een playlist blijvend wil opslaan, moet je die naar een ander volume schrijven, dat niet beschermd is.

Een andere methode is File Based Write Filter, maar daar kleven wat nadelen aan.

Het afsluiten van zo'n protected volume mag heel bot, er wordt immers niets werkelijk naar disk geschreven.

Zo'n EWF machine is ook heel leuk om een onmensch-bestendige PC te maken.
De gebruiker kan niets verknallen.

Met name dat laatste is dan heel interresant .. ghe ghe

razorx

Citaat van: viking_in_shorts op 20-03-2010 13:41:43
Hoe zet je nou je PC uit trouwens?

Afsluiten, of zet je 'm elke keer in slaap / hibernate stand?

Of kan je alledrie doen?
Goede vraag, een wat oudere post hierdoor gecorrigeerd.
Hibernate uitdrukkelijk niet, want dan overschrijft hij zijn bewaarde instellingen.
Ik sluit hem gewoon af, maar bot uitzetten mag ook, mits EWF aan staat.

niwesa

Verkoopt helaas zijn mooie V70

razorx

Citaat van: niwesa op 22-03-2010 15:52:33
Spaans project"je". Misschien nog bruikbare ideeen tussen;

http://www.volvo4life.es/foros/showthread.php?55403-PC-EN-EL-COCHE-Y-NO-MORIR-EN-EL-INTENTO
Leuke link, zeker de inbouw van het naakte TFT scherm is geslaagd te noemen.

niwesa

Vraag me alleen af hoe hij zijn verwarming/airco nog regelt. Maar mijn spaans is niet al te goed.

thuur

Citaat van: niwesa op 22-03-2010 23:41:01
Vraag me alleen af hoe hij zijn verwarming/airco nog regelt. Maar mijn spaans is niet al te goed.

Als je wel foto's kunt kijken, kun je zien dat het ECC paneel onder de radio zit.

Gr

elianmars

niwesa

Als je wel foto's kunt kijken, kun je zien dat het ECC paneel onder de radio zit.

Dat had ik dus niet gezien, maar dat is inderdaad netjes gedaan.

Quincy2003

Citaat van: razorx op 22-03-2010 20:19:41
Citaat van: niwesa op 22-03-2010 15:52:33
Spaans project"je". Misschien nog bruikbare ideeen tussen;

http://www.volvo4life.es/foros/showthread.php?55403-PC-EN-EL-COCHE-Y-NO-MORIR-EN-EL-INTENTO
Leuke link, zeker de inbouw van het naakte TFT scherm is geslaagd te noemen.

Dit is bij een 850 toch niet te doen. Dat middenpaneel is toch niet los verwijderbaar?
Volvo 440 --> Volvo 245 --> Ford Courier --> Alfa Romeo 155 --> Volvo 850 T-5 Het gaat weer de goede kant op!

jberg

heb je de bluetooth al aan de praat?