AWD ook voorzien van TRACS??

Gestart door haRtV70R, 06-10-2009 21:39:23

Vorige topic - Volgende topic

haRtV70R

Als proef heb ik de cardan as er af gegooit. Zomaar eens testen hoeveel dat scheelt in power. Ik moet zeggen dat het niet overdreven veel scheelt, maar op de snelweg met tussen sprintjes trekt hij wel iets beter en pakt wat sneller op lijkt het.

Maar zoveel wielspin bij lage snelheden was ik niet meer gewend! :o Vooral bij nat wegdek. Dan weet je ineens hoeveel dat AWD systeem deed!

Dus dan kom ik bij mijn vraag, zit er geen TRACS op de AWD versies?? Ik meen ooit hier iets gelezen te hebben over een TRACS schakelaar die er in gezet werd en dat de stekkers en alles er al voor klaar lag.. Maar werkt het ook?? Weet iemdand dit?  :eusa_think:

Zo niet, dan gaat die as er weer onder denk ik...
[move][/move]

BenC70ES

Waarschijnlijk moet je dan ook nog de software activeren, soortgelijk als dat je een Cruisecontrol zou monteren op een ME7, hendel monteren en dan de (extreem dure) software laten laden.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

haasje

Je tracs zit in de controller en abs pomp. indien je dus tracs zou willen, moet je deze delen vervangen (uiteraard samen met een schakelaar en eventueel kabeltje)

thuur

Citaat van: haasje op 06-10-2009 22:28:09
Je tracs zit in de controller en abs pomp. indien je dus tracs zou willen, moet je deze delen vervangen (uiteraard samen met een schakelaar en eventueel kabeltje)

Niet zozeer de pomp, wel het verdeelblok (heeft een extra leiding en klep; en de controller heeft een extra spoeltje om deze klep aan te sturen).

M.u.v. MY00 modellen, die hebben STC.

Gr ;)

haasje

Ja sorry, dat bedoel ik eigenlijk ook.

Misha

Citaat van: thuur op 06-10-2009 22:31:09
Citaat van: haasje op 06-10-2009 22:28:09

Niet zozeer de pomp, wel het verdeelblok (heeft een extra leiding en klep; en de controller heeft een extra spoeltje om deze klep aan te sturen).

M.u.v. MY00 modellen, die hebben STC.

Gr ;)

99'ers ook.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

arjenT5R

cardan er maar weer tussen zetten zeker  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Turbobiker

Daarbij dat Tracs eigenlijk niet veel doet... Andere banden helpen misschien nog wat.
De Tussenpaus

haRtV70R

Okee, TRACS zit er dus niet op zeg maar. Kijk het ff aan, anders asje er weer op.  :)
[move][/move]

BenC70ES

Citaat van: Turbobiker op 07-10-2009 12:16:28
Daarbij dat Tracs eigenlijk niet veel doet... Andere banden helpen misschien nog wat.

Maar het gaat hier eigenlijk dus over STC en dat werkt veel beter en op alle snelheden.

haRtV70R

Citaat van: BenC70ES op 11-10-2009 15:44:48

Maar het gaat hier eigenlijk dus over STC en dat werkt veel beter en op alle snelheden.

Okee, STC dus, maar dat zit er ook niet op..  :eusa_think:
[move][/move]

BenC70ES

Citaat van: haRtV70R op 11-10-2009 15:48:07

Volgens mij alleen de schakelaar en software...

thuur

Citaat van: BenC70ES op 11-10-2009 15:51:30
Citaat van: haRtV70R op 11-10-2009 15:48:07

Volgens mij alleen de schakelaar en software...

Nope. De STC controller heeft een extra spoeltje waarmee een extra klep in het verdeelblok aangestuurd kan worden. En het zou me niets verbazen als er ook een extra remleiding te ontdekken valt.

Bovendien is het complete binnenwerk anders en zelfs de pinout verschillend t.o.v. ABS (al dan niet met TRACS).

Gr ;)

BenC70ES

Citaat van: thuur op 11-10-2009 16:04:22En het zou me niets verbazen als er ook een extra remleiding te ontdekken valt.

Die heb ik nog nooit gezien op de mijne...

spycatcher

wat doet stc eigenlijk, is dit puur een wegrijhulp dat doorspinnen verhelp of is het ook een ESP-achtig iets dat de wegligging in bochten bijhoud ?