Reinigen & onderhoud leren stuur

Gestart door FelixB, 07-10-2009 09:45:38

Vorige topic - Volgende topic

FelixB

Kon nog geen topic hierover vinden.

Mijn leren stuur wordt inmiddels wat vies en ik heb hem nog nooit ingesmeerd of zo.

Hoe kun je een stuur nu het beste reinigen en onderhouden
(zonder dat je vieze handen krijgt, of bijvoorbeeld een veeg op je broek als die er per ongeluk tegenaankomt?)
855R & C70 T5 cabrio automaat

ik-rol

Bij de Volvo kun je een lederreinigingsset kopen, reiniger en voeder, en de prijs is redelijk. Ook andere merken leveren poetsspullen, zoals Macquires.

Fi-Wi

Laat je echter wel goed inlichten alvorens je tot de aankoop van een leerreiniger/conditioner overgaat!

Veel middelen hebben de eigenschap leer glad te maken. Iets dat je niet met je stuur wilt laten gebeuren.

bassie81

kijk ook eens bij de leerlooier.nl

Die hebben een ruim assortiment. Mijn ervaring si dat hun conditioner het leer niet glad maakt, maar juist stroef met een matte glans. Ideaal voor een stuur lijkt me.

850-maniak

Citaat van: ik-rol op 07-10-2009 10:40:34
Bij de Volvo kun je een lederreinigingsset kopen, reiniger en voeder, en de prijs is redelijk. Ook andere merken leveren poetsspullen, zoals Macquires.
het merk van jij bedoelt is meguiars , en die hebben idd ook produkten voor lederonderhoud , maar ben idd bang dat ook daar je stuur wel heel glad van wordt .
Ik weet niet of je wat aan deze tip hebt maar om het stuur te reinigen kun je ook bij de WIBRA een fles (sprayfles) dasty ontvetter kopen voor 1,99 (ik gebruik dat spul werkelijk overal voor , ook voor mn leren bankstel )

Henk855

Dasty is werkelijk super spul maar het is een ontvetter en TS wil juist zijn leer reinigen en voeden en leer voed je met een stof op vet basis. Dasty lijkt me in dit geval niet het juiste, ik zou het in elk geval niet gebruiken en zeker niet op een leder bankstel of autobekleding.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Sbv

dasty kan je denk ik wel gebruiken om het te ontvetten etc. en dan nadien weer voeden met speciaal spul

Scooby Doo

Emmertje water, washandje, en een blokje (of fles) glycerinezeep.
Daar kan je het stuur mee reinigen (lederen zetels e.d. ook). Je zal schrikken hoe snel je washandje gewoon zwart is van dat stuur  :o.

Daarna smeer je het in met een goed voedend product (vb. Autoglym, ...)

Zo neem ik m'n interieur en stuur regelmatig onder handen.

Dit is me ingefluisterd door iemand die jaren in een Car Wash werkt, en ik doe dat ondertussen reeds  7 jaar met m'n 850.

Neem wel glycerinezeep, en geen gewone handzeep, dit voor de Ph waarde, gewone zeep is namelijk niet zo lief voor je leder.  ;)

Puppy Power!!!

Marc O.

Citaat van: bassie81 op 07-10-2009 14:40:00
kijk ook eens bij de leerlooier.nl

Die hebben een ruim assortiment. Mijn ervaring si dat hun conditioner het leer niet glad maakt, maar juist stroef met een matte glans. Ideaal voor een stuur lijkt me.

Yep, + 1 !
...The Nile isn't just a river in Africa...