Xenon

Gestart door Easterboy, 07-10-2009 13:34:22

Vorige topic - Volgende topic

Easterboy

Klik hier.

Het voeren van xenon in een armatuur die officieel geschikt is voor halogeen lampen (coderingen HC, HR of HCR) is dus weer legaal.
Voor het voeren van xenonverlichting hoef je (mits je een x70 hebt) dus nu niet meer de speciale koplampunits te hebben van de latere C70. :)

elianmars

Citaat van: Easterboy op 07-10-2009 13:34:22

Voor het voeren van xenonverlichting hoef je (mits je een x70 hebt) dus nu niet meer de speciale koplampunits te hebben van de latere C70. :)

Ook die units zijn officieel niet geschikt voor xenon. De C70 classic is nooit met xenon geleverd.

)()()sT

Easterboy

Oeps,.. je hebt gelijk.. Was misschien handig na het invoeren het linkje te testen.. Mijn fout.

Citaat van: elianmars op 07-10-2009 13:38:20
Citaat van: Easterboy op 07-10-2009 13:34:22

Ook die units zijn officieel niet geschikt voor xenon. De C70 classic is nooit met xenon geleverd.
Hmmz,.. ik heb het eens opgezocht en je hebt gelijk.. Ook die hebben de H-markeringen.
Ik meende dat deze WEL geschikt waren, maar ook niet dus.
In ieder geval maakt het nu niet uit.. :P
Hoewel, die heldere lampen staan wel erg bruut.. 8)

marcelV70R

de mijne is vorige week gewoon bij de dealer APK goed gekeurd
met xenon in de originele heldere koplampen!!
moest alleen de amerikaanse knipperlicht fittingen er weer ff uithalen!! :(

Marcel

Easterboy

Deze regel had niks uit te staan met de APK-regels.
Bij de APK wordt er niet gekeken naar de correcte lampen i.c.m. armatuur.
Er wordt alleen gekeken naar het lichtbeeld.

APK was ook het probleem niet, alleen als je onderweg staande werd gehouden had je kans op een prent als oom  :police: met het verkeerde been uit bed was gestapt.

JohanH

De politie is gestopt met het controleren op de codes op de koplampen, dus iedereen kan gewoon weer rijden met xenon.

Ik rijd ook al vanaf begin dit jaar met 4300k bi-xenon van pilot (en goed afgesteld) rond, en nog nergens problemen mee gehad!

Misha

Ik heb de Xenon er weer uitgetrokken na een kapotte lamp. Had geen kracht om met clipjes te gaan wrotten en zo.
Heb nu Philips Xtreme in de C70 lampen zitten, geeft echt boven verwachting goed licht, doet niet heel veel onder voor normaal gebruik.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

JohanH

Dat zijn goeie lampen ja, maar helaas vrij prijzig als je ze via de halfords koopt ofzo, tip die ik je geef is van ebay 'osram nightbreakers' te kopen, top lampen voor iets meer als een tientje!

Ludo

Citaat van: JohanH op 12-10-2009 19:14:32
tip die ik je geef is van ebay 'osram nightbreakers' te kopen, top lampen voor iets meer als een tientje!

Als je die gaat vergelijken met xenon, zijn ze werkelijk waardeloos hoor.
Ik heb ze vorige maand een paar dagen erin gehad (wegens keuring  :P ) maar ook weer zo snel vervangen.  ::)
Ze koste idd zowat een tientje...

)()()sT

Citaat van: Misha op 11-10-2009 20:49:34
Ik heb de Xenon er weer uitgetrokken na een kapotte lamp. Had geen kracht om met clipjes te gaan wrotten en zo.
Heb nu Philips Xtreme in de C70 lampen zitten, geeft echt boven verwachting goed licht, doet niet heel veel onder voor normaal gebruik.

Moet je gewoon die "open" klemmetje bestellen.
Die vouw je zo om de fitting heen. Of je nou een halogeenlamp of xenonlamp hebt in de heldere C70 lampen; het klemmetje moet je toch met de torxjes vastdraaien.

)0H@N

Bedoel je de X-treme Power van Philips? Bij mijn weten zijn die alleen leverbaar in H4 en H7 ( volgens mijn referentielijst).
In de 850, gaat of H4 of H1 (alter II).  Ik heb een alter II en dan past zoiets vergelijkbaars met Xenon niet.
Ik heb in de 850 T5 Xenon, maar wil graag iets vergelijkbaars in de Estate, maar dan zonder al dat extra werk.

Ben benieuwd welke lampen jij gebruikt.

Groeten
Thank you for flying with Volvo.

Emiel

Heb ze in de 850 zitten. Fijne lampjes en -vind ik- niet duur.

aardigebas

vraagje: ik wil ook xenon inbouwen (854 II), maar collega zei dat je dan ook heldere koplampen moet plaatsen, anders zal er weinig verbetering zijn t.o.v. normale verlichting.    Klopt dit??

haasje

nee hoor, heldere lampen zijn nergens voor nodig.

Het zou misschien wel kunnen zijn dat je met heldere lampen nog meer winst hebt, maar kan uit eigen ervaring melden dat ik nu ook veel meer zie :D