Feestverlichting spontaan aan

Gestart door joebar, 07-10-2009 21:04:30

Vorige topic - Volgende topic

joebar

Ik heb vandaag mijn T5 opgehaald, nadat er een VGI installatie is ingekomen, nu het volgende:
Rem af voor het stoplicht, ( automaat) en springen de volgende lampjes aan in het dashboard
RW-vloeistofniveau ( oranje)
A-Remcontrole lampje ( oranje)
Benzinetankniveau lampje ( oranje)
Accu laadstroom ( rood)
radiator met fan ( rood)
Remvloeistof niveau ( rood)
handremccontole ( rood)
Service intervallampje ( oranje)

Nu lijken ze allemaal op halve kracht te branden, behalve de service lamp
Als ik b.v. de handrem aantrek gaat hij feller branden
Alle ander lampjes doen het nog en gaan ook netjes uit na het starten, de rest zoals boven aangegeven blijven branden....

Wie heeft hier een verklaring voor???

mehn

Dynamo stuk? Lijkt wel of die de accu niet meer goed oplaadt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

UserID6342

Contactslot (electrisch gedeelte) spontaan overleden ?  Maar denk zelf ook meer aan de dynamo...

Sven850

Is er niet ergens sluiting door toevoegingen aan het dashboard? (schakelaartje, lampje oid)
XC40 T4 Recharge

reneetje

Citaat van: Dirk342 op 07-10-2009 21:17:11
Contactslot (electrisch gedeelte) spontaan overleden ?  Maar denk zelf ook meer aan de dynamo...

Dit denk ik ook, piel eens wat met de contactsleutel , klein stukje terugdraaien proberen.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

MVeldhuis

gewoon terug gaan naar de gasboer, dit lijkt me niet jou probleem.

joebar

net ff snel gemeten, met draaiende motor nog maar 11,2 v op de accuklemmen, dus lijkt op het eerste gezicht een samenloop v.o. dus morgen ff dynamo vervangen, zal eerst even nog meten of de spanningsregelaar wel spanning krijgt

pwassink

Citaat van: joebar op 08-10-2009 03:52:19
net ff snel gemeten, met draaiende motor nog maar 11,2 v op de accuklemmen, dus lijkt op het eerste gezicht een samenloop v.o. dus morgen ff dynamo vervangen, zal eerst even nog meten of de spanningsregelaar wel spanning krijgt

En als je de zekeringen van de gasinstallatie losgooit ?
stel dat die hem plattrekt en deze heel bleven?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

thuur

Citaat van: pwassink op 08-10-2009 05:59:51
Citaat van: joebar op 08-10-2009 03:52:19

En als je de zekeringen van de gasinstallatie losgooit ?
stel dat die hem plattrekt en deze heel bleven?

Zo'n gasinstallatie is toch maar afgezekerd met 7,5 A of zo?

Gr :eusa_think:

joebar

2 uur sleutelen later, en alles weer in orde, nieuwe dynamo erop en het werkt weer pfffft fijne auto's om in te rijden, maar je hebt handen van een dwerg nodig om fatsoenlijk te kunnen sleutelen

arjenT5R

volgens mij had je alleen de spanningsregelaar van de dynamo hoeven vervangen  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!