Volvo 850 start niet altijd?

Gestart door vos850, 07-10-2009 16:29:01

Vorige topic - Volgende topic

vos850

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb al via de search gezocht en een boel gevonden... (Het probleem is dat hij gewoon weigert te starten, op dit moment dus ook maar hij slingert de startmotor wel rond) Het lijkt wel of hij geen vonk krijgt....

Via de search heb ik het volgende gevonden wat kapot kan zijn:

- Nokkenassensor
- BDP Sensor
- 1 van de 2 pingelsensoren
- relais 103

Nu is mijn vraag: waar vind ik deze sensoren/relais? Ik kan zelf wel sleutelen en heb zelf ook wel 2 rechter handen maar ik weet gewoon niet waar ik moet zoeken!

Het gaat om een 850 2.5 20v van eind 96. Geen LPG alleen op Benzine...

Toen ik hem voor het laatst zondagavond starte vond ik niet meteen dat hij mooi liep (beetje geroffel eerste paar seconden) en dat heeft hij voordat dit probleem optrad niet gedaan.

FGG

Begin even te vertellen wat voor auto je hebt. Welk type 850? Als je MY<95 hebt kun je zelf foutcodes uitlezen. Diesel? Turbo? LPG?

Meer info dus.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Piere

Citaat van: vos850 op 07-10-2009 16:29:01

- Nokkenassensor: Als je voor de wagen staat, rechts op de uitlaatnokkenas (de achterste)
- BDP Sensor: Op je vliegwiel als ik me niet vergis...
- 1 van de 2 pingelsensoren: Onder het inlaatspruitstuk.
- relais 103: Vijs je zekeringenkastje onder de kap voor het stuur en open ;)

Groet!
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

thuur

Toen ik hem voor het laatst zondagavond starte vond ik niet meteen dat hij mooi liep (beetje geroffel eerste paar seconden) en dat heeft hij voordat dit probleem optrad niet gedaan.

Hoe lang heeft de motor hierna gelopen?

Mijn eerste gedachte is verzopen, waarschijnlijk door een lekke injector of drukregelaar.

Gr :eusa_think:

vos850

Hij heeft een half uur gelopen.... toen getankt en weer aan straat gezet... volgende dag naar mijn werk gereden... toen ik naar huis wilde had hij er geen zin meer in....

Ronald21

heb je relais 103 al uitgesloten

relais eruit en op het vrouwke 1 en 3 doorverbinden

ondertussen op zoek naar een ander of ff solderen die losse verbindingen

mvg

Wijnand

Met mijn 10V heb ik een soortgelijk probleem gehad. Dat bleek te liggen aan een scheurtje in de stroomverdelerkap. Meestal startte de auto normaal, maar soms kon je starten tot je een ons woog. Bij mijn 20V heb ik ook zoiets meegemaakt en dat lag aan de nokkenassensor, ondanks dat de OBD-1 de storing niet aangaf (en volgens de storingslijsten dat wel zou moeten doen). De auto startte toen ook meestal wel, maar soms absoluut niet.

Succes met zoeken!

Groet,
Wijnand.

marc-850

Zelfde probleem vandaag met de GLT. Tweede keer in drie weken. De eerste keer heeft de motor maar een paar seconden gedraaid en daarna is-ie dus verzopen. Dacht dus dat dat het prbleem was.
Maar vanochtend liep-ie weer niet, terwijl er vrijdag nog een heel eind mee gereden is, en zo weggezet. Uiteindelijk wel gestart gekregen (na een paar minuten doorstarten).

Zijn de injectors en/of drukregelaar zelf na te kijken?
En waar zit dan de drukregelaar precies?

vos850

Hij heeft een tijdje goed gedaan maar nu steekt het probleem weer een beetje op... (relais 103 is inmiddels vervangen)

Waar moet ik de nokkenassensor zoeken? iemand een foto op welke plek deze zit? Zijn deze voor alle 2.5 motoren hetzelfde 10v/20v?

vos850

Piere

Citaat van: vos850 op 10-11-2009 15:33:56
Hij heeft een tijdje goed gedaan maar nu steekt het probleem weer een beetje op... (relais 103 is inmiddels vervangen)

Waar moet ik de nokkenassensor zoeken? iemand een foto op welke plek deze zit? Zijn deze voor alle 2.5 motoren hetzelfde 10v/20v?

Citaat van: Piere op 07-10-2009 17:41:39

- Nokkenassensor: Als je voor de wagen staat, rechts op de uitlaatnokkenas (de achterste)

Groet!

;)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Raoul

Een 10v loopt zonder nokkenassensor ook. Een 20v niet.

vos850

Citaat van: Raoul op 11-11-2009 16:33:04
Een 10v loopt zonder nokkenassensor ook. Een 20v niet.

Ik neem aan dat als de sensor een fout geeft hij ook niet aanslaat? Zaterdag vervang ik de sensor... bedankt voor de info heren!  ;)