Ome agent uitschelden, mag dat? NEE

Gestart door Thijssie!, 09-10-2009 09:26:16

Vorige topic - Volgende topic

Thijssie!

Ik las van de week in de autoweek dat wanneer je een  :police: in Duitsland uitscheld voor domme koe je dat €300 kost, kl**tz*k kan je zelfs €1900 eurie kosten...

Nu dacht ik bij mezelf, eigenlijk moet je respect hebben voor die mensen. Maja soms halen ze het bloed onder je nagels vandaan omdat ze zogenaamd aan de verkeersveiligheid (lees: boetes uitdelen) zijn.

Voorbeeldje, je komt aan bij je auto die je even snel had neergegooid omdat je wat op de post moet doen, ome agent staat te schrijven terwijl je terug komt en meneer schrijft rustig verder :eusa_wall: Of een bekeuring van 3 km/h te hard. Hoe kan je dan respect voor dien mensen overhouden. Laat ze beter doen wat echt belangrijk is, BOEVEN VANGEN ;D

Komt u maar... ;D

Walter

In NL mag je een officier in functie niet uitschelden. Maar je mag wel je mening geven. als je zegt dat ie een <vul maar in> is, mag het niet. Maar als je zegt dat je hem een <vul nog een keer in, of wat anders, wees creatief> vind, is dat jouw mening. Zeker als je dat rustig zegt.

Wat niet betekent dat we iedereen maar voor rotte vis mogen uitmaken vinden want er wordt wel heel makkelijk gevloekt en getiert. Waarom zou je een agent die jou respectvol te woord staat uitkafferen.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

R o b

Je moet respect tonen voor eenieder, dus ook agenten...........  :eusa_boohoo:

bassie81

maar er is natuurlijk niets mis mee om te vragen of dit nu echt de functie is die hij voor ogen had toen hij bij de politie ging....

De mededeling op het welbekende verjaardagsfeestje "ik werk bij de politie" is toch van een heel ander kaliber dan "ik ben ambtenaar en heb als taak kansloze bonnetjes uit te schrijven"  :evil:

Rogers XC 70 2000

je kunt ook iemand met heel mooie woorden en vragen heel goed in de zeik zetten... daar heb je geen scheldwoorden voor nodig.

ach... en respect... dat hebben "ze" al lang geleden verloren... dat zullen ze eerst eens moeten terugverdienen vooraleer ze dat als individu van mij krijgen.

Laserblue

Citaat van: VolvoMafia op 09-10-2009 09:32:17
In NL mag je een officier in functie niet uitschelden. Maar je mag wel je mening geven. als je zegt dat ie een <vul maar in> is, mag het niet. Maar als je zegt dat je hem een <vul nog een keer in, of wat anders, wees creatief> vind, is dat jouw mening. Zeker als je dat rustig zegt.

Wat niet betekent dat we iedereen maar voor rotte vis mogen uitmaken vinden want er wordt wel heel makkelijk gevloekt en getiert. Waarom zou je een agent die jou respectvol te woord staat uitkafferen.

Ik vind u sprekend op mijn zwager lijken.

die is homo  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

appie

Citaat van: VolvoMafia op 09-10-2009 09:32:17

Nope, mag niet. Is onlangs een uitspraak over geweest: als jij iets zegt met de bedoeling de ander 'in zijn goede naam aan te tasten', dan is dat in Nederland evengoed strafbaar.

Daarnaast: persoonlijk vind ik dat je niet moet zeuren tegenover de agent als je even een paar minuten niet betaalt voor parkeren, of net 3km/u te hard rijdt. De grens moet nu eenmaal érgens getrokken worden. Je weet de regels, overtreed je deze dan zijn de consequenties voor jou. Wil je hierover in discussie, doe dat dan met de rechter en/of met de wetgever, die bepalen de evt. strafmaat, niet de politieagent. De taak van de politie is om toe te zien dat de door de maatschappij vastgestelde wetgeving nageleefd worden, niet om de regels te bedenken...

FGG

Dit hadden we vroeger in dienst al:

"Ik vind u een klootzak": geen probleem
"U bent een klootzak": probleem

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elianmars

Citaat van: appie op 09-10-2009 09:44:11

Daarnaast: persoonlijk vind ik dat je niet moet zeuren tegenover de agent als je even een paar minuten niet betaalt voor parkeren, of net 3km/u te hard rijdt. De grens moet nu eenmaal érgens getrokken worden. Je weet de regels, overtreed je deze dan zijn de consequenties voor jou. Wil je hierover in discussie, doe dat dan met de rechter en/of met de wetgever, die bepalen de evt. strafmaat, niet de politieagent. De taak van de politie is om toe te zien dat de door de maatschappij vastgestelde wetgeving nageleefd worden, niet om de regels te bedenken...

:eusa_clap:

Precies zoals ik er over denk.

bassie81

Dit ben ik wel met je eens maar die preek over verkeersveiligheid die er altijd bij komt, hoef ik dan weer niet te horen....

Boetes zijn feite een soort belastingheffing voor te hard rijden. Hou je het binnen de grenzen (ivm rijbewijs) dan is er geen vuiltje aan de lucht.... Kennelijk is het maatschappelijk aanvaardbaar als mensen te hard rijden (tot 50 km), betaal wat geld en je mag weer door....

rogerV701998

Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 09-10-2009 09:40:25
je kunt ook iemand met heel mooie woorden en vragen heel goed in de zeik zetten... daar heb je geen scheldwoorden voor nodig.

ach... en respect... dat hebben "ze" al lang geleden verloren... dat zullen ze eerst eens moeten terugverdienen vooraleer ze dat als individu van mij krijgen.

Ik was laatst op de markt in Maaseik. Kwam een V70NN van de politie aanrijden die een Nederlander die de verkeerde richting in reed even terugstuurde.

Meneer agent :police: had armen en nek model Arnold Schwarzenegger :o en een bijpassend snorretje. Daar ga je niet tegen schelden. :eusa_naughty: ;D

Gr. roger

Marc O.

Daar komt bij dat je voor 3km/hr te snel geen boete krijgt. Wél als de 3km/hr boven de meetcorrectie rijdt, wat in de praktijk (en op de snelweg) neerkomt op zo'n 13km/hr te snel ofzo.....

Wat ik veel ergerlijker vind zijn snelheidscontroles op punten waar de veiligheid helemaal niet zo ernstig in het geding is bij iets te hoge snelheden. Ik zie ze dan liever langs een school of in een woonwijk staan ofzo.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Rogers XC 70 2000

Citaat van: rogerV701998 op 09-10-2009 09:52:17
Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 09-10-2009 09:40:25

Ik was laatst op de markt in Maaseik. Kwam een V70NN van de politie aanrijden die een Nederlander die de verkeerde richting in reed even terugstuurde.

Meneer agent :police: had armen en nek model Arnold Schwarzenegger :o en een bijpassend snorretje. Daar ga je niet tegen schelden. :eusa_naughty: ;D

Gr. roger

:) nee... dat is waar.

En wat die agent deed, vind ik fantastisch.... een agent moet niet altijd beboetend optreden om corrigerend te werken. Gewoon even iemand laten stoppen, zeggen wat ie fout doet en eventueel wijzen hoe het wel moet/kan is vaak al voldoende...
En zo'n optreden kan denk ik op veel meer respect van mensen rekenen dan altijd maar dat bonnenboekje trekken.

FGG

Citaat van: Marc O. op 09-10-2009 09:55:15
Wat ik veel ergerlijker vind zijn snelheidscontroles op punten waar de veiligheid helemaal niet zo ernstig in het geding is bij iets te hoge snelheden. Ik zie ze dan liever langs een school of in een woonwijk staan ofzo.

Volledig mee eens. Maar ja, dat scoort niet zo lekker.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Ludo

Citaat van: rogerV701998 op 09-10-2009 09:52:17

tsss, tis maar een watje hoor...  ;)

:eusa_whistle: