Ome agent uitschelden, mag dat? NEE

Gestart door Thijssie!, 09-10-2009 09:26:16

Vorige topic - Volgende topic

Vertigo

Ben er begin deze week achter gekomen dat het CJIB tegenwoordig ook administratiekosten specificeert als je post van hun krijgt. Vertelde dat aan iemand, die reageerde: oh, dat is al jaren zo.

Mijn laatste boete dateerde dan ook uit 2006. Nu dus een voor 5km te hard in de trajectcontrole bij Arnhem. Stom, ik rij daar dagelijks 2x en hou eigenlijk ook altijd mijn gemiddelde op de boordcomp (handige optie) op <106.
Was nu eens te druk met een telefonisch gesprek Waardoor ik eigenlijk al lang de trajectcontrole voorbij was toen ik eraan dacht.

Ik kan oom agent wel uit gaan schelden dat ze me bekeuren voor die paar km te hard, maar dat heeft geen zin.
Ik reed rustig, ook omdat ik zowel mijn aandacht bij het verkeer moest houden als bij het telefoongesprek. Achteraf bleek dat rustig rijden toch iets sneller dan toegestaan. Dat ik voor mijn gevoel heel relaxed en rustig reed, maar dat het toch te snel was, geeft voor mij aan dat de snelheid op dat traject op die datum en op dat tijdstip best 120 had kunnen wezen.

Maar zoals al eerder aangekaart in dit topic: De politie bepaalt de wetgeving niet. Ze zorgen voor de handhaving. Dus gewoon aftikken, niet zeuren of schelden en alvast gaan "sparen" voor de volgende post uit Leeuwarden.

Misha

Administratiekosten zijn onlangs ingevoerd bij transacties ja.
Was weer een update van onze software voor nodig. ;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

JoopS

Volgens mij past deze discussie prima in de SIRE campanje:

Onbewust worden we steeds asocialer.

Doe de test op onbewustasociaal.nl   :eusa_drool:

Je gewoon aan afspraken houden. Dat verwacht je van een ander ook!
Tja........

Daf46

Citaat van: JoopS op 13-10-2009 10:04:48

Jeb hebt het 6de filmpje op die site toch ook gezien ?

t5karel

Dat is het m nou net,je denk dat een ander net zo is als jezelf :eusa_wall:
Het is op dit moment zo dat brutalen de halve wereld hebben(was altijd al zo,maar goed ;D)
Het is gewoon naaien of genaaid worden,quite simple ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

JoopS

Citaat van: Daf46 op 13-10-2009 10:17:41

Jeb hebt het 6de filmpje op die site toch ook gezien ?

http://www.sire.nl/m/uploads/Vuilnis.mov

Verdient ook een prent! toch?  :police:
Tja........

JoopS

Citaat van: t5karel op 13-10-2009 10:29:16

Dat is het m nou net,je denk dat een ander net zo is als jezelf :eusa_wall:
Het is op dit moment zo dat brutalen de halve wereld hebben(was altijd al zo,maar goed ;D)
Het is gewoon naaien of genaaid worden,quite simple ;D

Daarom schrijven die dienders.

Mensen maken elke dag tientallen fouten. Als er dan een of twee bestraft worden valt het nog mee!

Je moet het gewoon zien als het opvoeden van je kinderen.

Als je afspraken maakt moet je ze daar aan houden. Ze zoeken de grenzen op (wie niet) en als je je daar niet aan houdt is het einde spoedig zoek! Zie the Nanny.
Nee hoor, kort houden werkt het best, weet iedereen waar hij aan toe is!  :eusa_angel:
Tja........

Lampje

Maar wat dan als ze om 16:00u beginnen te controleren op een snelweg waar snel files ontstaan?

En jij wordt lekker in een kop-staart-botsing gesandwiched terwijl je niemand geraakt hebt?

Agenten kunnen niet klakkeloos overal gaan controleren en bestuurders kunnen niet klakkeloos overal te hard rijden, zonder verder te kijken dan hun neus lang is...

UserID6342

Citaat van: JoopS op 13-10-2009 10:36:45
Je moet het gewoon zien als het opvoeden van je kinderen.

Nee hoor, kort houden werkt het best, weet iedereen waar hij aan toe is!  :eusa_angel:
+6 !

Freakybaby

Citaat van: Lampje op 13-10-2009 10:47:02
Maar wat dan als ze om 16:00u beginnen te controleren op een snelweg waar snel files ontstaan?

En jij wordt lekker in een kop-staart-botsing gesandwiched terwijl je niemand geraakt hebt?

Agenten kunnen niet klakkeloos overal gaan controleren en bestuurders kunnen niet klakkeloos overal te hard rijden, zonder verder te kijken dan hun neus lang is...

Dat er agenten zijn die lompe dingen doen, dat hoef je hier niemand uit te leggen. Dat de meeste controles slechts bedoelt zijn om geld te verdienen is ook wel duidelijk.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

combinedforces

Wat mij betreft mag het respect voor de blauwe pet een stuk omhoog in dit land. Ook wanneer ik een boete krijg voor 5 km/u te hard, het zijn wel degenen die voor een hongerloontje hun werk doen. Niet tot in perfectie altijd, maar een tegelzetter tegelt ook wel eens scheef. Zo'n controle is er niet voor niets: ergens ligt de grens en het blijft je eigen rechtervoet op dat pedaal. 

In de US, waar ik met regelmaat kom, hoef je fratsen zoals ik die hier op uitgaansavonden heb meegemaakt niet te proberen. Oom agent is per definitie het onjuiste beeld; uitschelden is dan ook terecht door de Hoge Raad strafbaar gesteld.

JoopS

Citaat van: Freakybaby op 13-10-2009 17:05:38

Dat er agenten zijn die lompe dingen doen, dat hoef je hier niemand uit te leggen. Dat de meeste controles slechts bedoelt zijn om geld te verdienen is ook wel duidelijk.

Enorme kort door de bocht gedachte. Een verjaardagen en partijen gedachte. (Nee, dan laatst mijn nicht die stond net naast de auto toen........bla bla bla........... :eusa_wall:)

Vooralsnog kost de politie veel meer dan ze opbrengt. Er moeten vele bonnen meer, een de bedragen van die transacties moeten ernstig omhoog om het verbaliseren kosten dekkend te maken. Dus dan ben je nog niet aan het verdienen.

Gewoon slikken dat je nu en dan een prent verdient en blij zijn dat je er niet meer krijgt.

er zal best eens ondoordacht geverbaliseerd wordt maar dat stelt niets voor als je de woekerhypotheken die aangesmeerd worden in dat licht beziet, om maar te zwijgen over de uurtarieven van sommige ambachtslieden (incluis de merkdealers)
Tja........

Thys

Citaat van: JoopS op 13-10-2009 18:28:55
...om maar te zwijgen over de uurtarieven van sommige ambachtslieden (incluis de merkdealers)

Over kort door de bocht gesproken... :eusa_doh:

Starbuck

Enorme kort door de bocht gedachte. Een verjaardagen en partijen gedachte. (Nee, dan laatst mijn nicht die stond net naast de auto toen........bla bla bla........... :eusa_wall:)

Vooralsnog kost de politie veel meer dan ze opbrengt. Er moeten vele bonnen meer, een de bedragen van die transacties moeten ernstig omhoog om het verbaliseren kosten dekkend te maken. Dus dan ben je nog niet aan het verdienen.

Gewoon slikken dat je nu en dan een prent verdient en blij zijn dat je er niet meer krijgt.

er zal best eens ondoordacht geverbaliseerd wordt maar dat stelt niets voor als je de woekerhypotheken die aangesmeerd worden in dat licht beziet, om maar te zwijgen over de uurtarieven van sommige ambachtslieden (incluis de merkdealers)

Tja, en als de flikken er niet meer zouden zijn, wie gaat dan de wet handhaven?
Tuurlijk kosten ze meer dan ze opbrengen, da's de prijs die je betaalt voor veiligheid, want daar dienen ze voor.
Trouwens, een beetje respect opbrengen voor die mensen kan ook wel, niet?
De mens in kwestie doet z'n job maar, en is een klein radartje in een groot onderdeel.
Snap trouwens de vergelijking niet met ambachtslieden en merkdealers die je vergelijkt met ambtenaren.

Freakybaby

De gemiddelde flits controle dekt echt ruimschoots het salaris van de BOA+materiaalkosten hoor.. Ruimschoots. En daar worden de meeste bonnen geschreven. De vergelijking tussen woekerhypotheken en boetes tov ambachtslieden begrijp ik ook niet helemaal ???
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn