Toch weer een Volvo.......eindelijk, a dream comes thru!

Gestart door verron, 09-10-2009 23:02:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

verron

Daar ben ik zeker benieuwd naar, hoe dat is gegaan. Ik vraag me af of er geen kant en klare oplossing voor is. Ik kan nl niet lassen ±/)
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

Cesar

Er is een kant en klare oplossing: de uitlaat van een MY2000 V70. Is niet eens extreem duur...

verron

En wat is niet duur? Dan voldoet hij zeker ook beter aan de geluidsvoorschriften? Ik kan me voorstellen dat met het zelf een stukje eraan lassen deze voorschriften niet meer voldoen.
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

Cesar

Bij mijn dealer net onder de €400, maar dat schijnt per dealer nog wel eens wat te verschillen. Even belletje doen en de volgende nummers gebruiken:

Demper: 9470703
Eindstuk: 8631696
Eindstuk: 9470988

)()()sT

Waarom zou je een nieuwe uitlaat kopen? Die uitlaat die eronder zit is precies hetzelfde, alleen is de demper links dicht. €400,- kun je ook besteden aan andere dingen. In het uitlaten-topic staat een verslagje van iemand die hetzelfde heeft laten doen bij zijn R awd. Ik zit mobiel nu; ff kijken of ik de link kan plakken.

)()()sT

Hier is ie:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,379.120.html

Jabo heeft een R awd met dezelfde uitlaat als jij, en heeft de linker demper open laten maken.

Diederick

Joost,


Ben het niet helemaal met je eens hoor want de standaard demper is echt wel anders dan de dubbele
de flow is anders en ze zeggen(maar dat heb ik niet vanmezelf) dat een orginele volvo uitlaat(dubbel dus) een pk of 5 meer geeft dan de enkele
nogmaals dit heb ik niet zelf verzonnen

greetz Died

)()()sT

Opletten Diederick  ;D
De topicstarter heeft een XC, en daar zit de dubbele uitlaat onder, maar is de linker demper niet voorzien van een eindstukje.



Bovenstaande uitlaat is ook degene die af fabriek onder de V70R AWD's zat. Hij hoeft enkel de demper te laten openen en er een eindstuk op laten lassen.
De door Cesar genoemde optie gaat ook over een Volvo-uitlaat, en die zit er dus al onder ;)

Cesar

Joost, de R AWD en de XC AWD met enkel eindstuk rechts hebben allemaal ook de linker demper. Diederick heeft echter gelijk, de demper is niet gelijk aan die van de dubbele uitlaat van een MY2000. De flow (en sound) is inderdaad anders. Doet niks af aan het feit dat de 'jabo' oplossing blijkbaar ook kan werken  :eusa_clap: hou je in ieder geval wat euro's in de zak  8)

)()()sT

Ow? Ik wist niet dat een R awd uit 1998 dus een andere uitlaat heeft als een MY 2000 R ???
Weer wat geleerd ;D