Gezocht testritje in 855/v70 tdi/2.5d met aangepast onderstel. regio Groningen.

Gestart door ebl, 10-10-2009 13:06:32

Vorige topic - Volgende topic

ebl

Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar wat mensen met een 855/v70 tdi/2.5d die  beschikken over een verlaagd onderstel icm sportdempers  Het liefst woonachting in de regio Groningenn die mij het verschil kunnen laten voelen met het standaard onderstel. 

Mijn Dieseltje rijd prima  8) maar de voorste 2 schokdempers lekken en zijn aan vervanging toe. Ik kan natuurlijk weer 2 standaard dempers er onder monteren en vrolijk verder rijden, of wat meer uitgeven en meteen qua wegligging en sportiviteit er wat op vooruit gaan.  :eusa_dance:

Ik heb al wat op het forum rondgespit maar merk dat er veel mensen zijn die vaak toch anders denken over bepaalde combinaties omdat het natuurlijk vrij persoonlijk is.
  :eusa_whistle:

In God we Trust. In Volvo we Drive...

JayJ

Ik woon in Groningen en heb een 855R, je mag wel even een proefritje maken. Of moet het een diesel zijn?
Draait nu 296pk, 508Nm en een emmer op 1

Hans Duiven

Citaat van: JayJ op 10-10-2009 17:43:39
Ik woon in Groningen en heb een 855R, je mag wel even een proefritje maken. Of moet het een diesel zijn?

Het is geen vergelijk, aangezien het dieselblok nog al wat meer weegt.

Quota

Ik zou ook niet weten hoeveel diesels er zijn met een verlaagd onderstel... Ik kan me niet voorstellen dat ik er iets aan zou laten veranderen, het "tractor" blokje weegt namelijk nogal wat....;)

ebl

Citaat van: JayJ op 10-10-2009 17:43:39

Het liefst inderdaad een diesel aangezien ik dan een betere vergelijking kan maken! maar een ritje in een R is natuurlijk nooit verkeerd :-).

laat ik mn vraag anders een beetje bijstellen.

Zijn er mensen met een 855/v70 tdi/2.5D die nog de orginele veren hebben maar wel sportdempers onder de auto hebben? zoja rijd dit zoveel beter en of strakker?

mijn voorveren zijn nog orgineel en hebben waarschijnlijk al 5 ton te verduren gehad. mn achterveren zijn 50.000km terug vervangen door versterkte veren + 2 nieuwe dempers van estateservice. jullie advies wat te doen? standaard voor dempers monteren? nieuwe orginele voorveren monteren? of meteen rondom sportdempers?

elianmars

Ik heb de originele dempers in combinatie met kortere veren aan de voorkant en ben daar heel tevreden over. De wagen staat mooi op de wielen en het stuurt gewoon strak.

Aan de achterkant zitten nivomats. Ik heb daar verlagingsbussen gemonteerd, zodat ook aan de achterkant de wagen iets lager ligt.
Nadeel van de slappere veren van nivomats, vind ik dat de achterkant wat ver inveert af en toe. Dat voelt minder strak aan. Het is dat ik de nivomats ideaal vind, omdat de wagen altijd op goede hoogte staat, anders had ik er gewone dempers en kortere veren onder gemonteerd.

ebl

Citaat van: elianmars op 14-10-2009 23:37:32
Ik heb de originele dempers in combinatie met kortere veren aan de voorkant en ben daar heel tevreden over. De wagen staat mooi op de wielen en het stuurt gewoon strak.

Aan de achterkant zitten nivomats. Ik heb daar verlagingsbussen gemonteerd, zodat ook aan de achterkant de wagen iets lager ligt.
Nadeel van de slappere veren van nivomats, vind ik dat de achterkant wat ver inveert af en toe. Dat voelt minder strak aan. Het is dat ik de nivomats ideaal vind, omdat de wagen altijd op goede hoogte staat, anders had ik er gewone dempers en kortere veren onder gemonteerd.

Welke veren heb jij gemonteerd? en hoe ver verlaagd?

Waar ben jij woonachtig?

ebl

Ik heb zelf rond zitten kijken en begin te denken aan de veren houden zoals ze zijn dus misschien niet verlagen en dan rondom Koni FSD monteren. zijn er mensen die met deze combinatie rondrijden? voor standaard veren en achter de versterkte variant?

zoja wat zijn de ervaringen?

Sbv

Citaat van: ebl op 19-10-2009 16:47:15
Ik heb zelf rond zitten kijken en begin te denken aan de veren houden zoals ze zijn dus misschien niet verlagen en dan rondom Koni FSD monteren. zijn er mensen die met deze combinatie rondrijden? voor standaard veren en achter de versterkte variant?

Mijn vriendin heeft onder haar S70R FSD's liggen icm standaard R veren. Moet zeggen een hele prettige combi. Soepel wanneer gewenst en ook stug wanneer gewenst

elianmars

Citaat van: ebl op 19-10-2009 16:45:33
Citaat van: elianmars op 14-10-2009 23:37:32

Welke veren heb jij gemonteerd? en hoe ver verlaagd?

Waar ben jij woonachtig?

Merk van de veren weet ik niet precies. Heb ze (nieuw) via Marktplaats. De verlaging is ca. 4 cm aan de voorkant.
Achterkant is ca. 1,5 cm gezakt m.b.v. de nivomatbussen.

Toen ik dit topic las, dacht ik er al aan om aan te bieden om te komen kijken/voelen hoe de combinatie van mijn wagen aanvoelt, alleen ligt dat een flink eind bij Groningen vandaan. Zevenhuizen ZuidHolland (bij Rotterdam).

elianmars

Citaat van: Sbv op 19-10-2009 19:03:35
Citaat van: ebl op 19-10-2009 16:47:15

Mijn vriendin heeft onder haar S70R FSD's liggen icm standaard R veren. Moet zeggen een hele prettige combi. Soepel wanneer gewenst en ook stug wanneer gewenst

Een dieselblok is veel zwaarder, dus dat zal misschien toch weer anders aanvoelen.

MICHEL306

Ook ik heb er wat anders onder, voor orginele 850R poten waardoor het geheel 6 cm zakt, achter orginele nivomats in combinatie met r achterveren en bussen voor de verlaging van 2 cm.
Door het gewicht van het diesel blok ligt de wagen lager dan een standaard R, dit scheelt ongeveer een cm of zo.
Wagen rijdt iets minder comfortabel maar stuurt strakker en helt duidelijk minder over.

gr M

Freakybaby

Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Tim H uit E

hallo dan

nou de volvo van mij een 855 TDI is helemaal apex verlaagd en ik moet zeggen het rijdt beter dan met de orginele veren hij zwabbert niet meer in de bochten

Tim H uit E