tellerset vervangen nu geen tankmeter meer

Gestart door volvo_sport, 10-10-2009 22:40:55

Vorige topic - Volgende topic

Freakybaby

Citaat van: volvo_sport op 26-10-2009 19:59:34
UPdate
oude teller geeft zowel benzine als gas aan ,maar bij gas duurt het even en gaat de teller eerst naar nul en het benzinelampje gaat branden. Vervolgens gaat de teller naar de gasstand.
<KNIP>
Mischien toch een schakeling in de gascomputer? :-\

Hé, dat eerst omlaag gaan en lampje aan zetten en dan weer omhoog doet die van mij ook. Maar alleen direct na het tanken van lpg. Op benzine klopt die van mij wel.

Ben benieuwd wat je vind.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

volvo_sport

Ik denk dat het probleem zich voordoet in het omschakelen naar lpg . de auto start op benzine en schakeld daarna vrijwel direct over naar lpg. Is er in de schakeling een relais of zoiets aanwezig?  heeft iemand mischien een bedradingsschema.

UserID6342

Normaal gesproken hangt tussen de benzinevlotter en de gasvlotter een maakbreekrelais met 5 pootjes erop. Als hij de ene verbind met de meter verbreekt hij de ander.  Meer is het niet. Tenminste ik heb wel vaker dit soort problemen meegemaakt en altijd mbv zo'n relais redelijk snel kunnen oplossen.  Heeft ook niets met de computer van doen, althans niet als je het aansluit zoals ik altijd doe.  Kost 5.95 bij de Brezan en wat draad en het is weer opgelost.