Restart: Zakelijk genieten in een gereanimeerde ouwe 20 kleppert op gas..

Gestart door jan piet, 12-10-2009 13:52:43

Vorige topic - Volgende topic

jan piet

Citaat van: Starbuck op 08-06-2010 20:08:02
Citaat van: jan piet op 08-06-2010 20:04:51
Citaat van: elianmars op 08-06-2010 19:57:33
Pfffffff, wat een gedoe joh.

Hopelijk is alles strak helemaal ok, met het andere blok er in. Je moet zakelijk gaan genieten, JP, niet ergeren...........

Gewoon doorgaan met ademhalen, maar soms wel even érg ver doortellen.... En straks ga ik weer genieten!

Goed dat je het zo positief inziet, gelukkig maar. Is anders wel een zure appel waar je nu door moet.
Je had bijna beter een nieuwe kunnen kopen. Maar da's zo saai hé. ;)

Zag 2,5 week geleden nog ee mooie rooie op Mallorca, maar dacht: 't is geen Alter 1! Dus heb 'm maar aan een ander gegund  ;D
Stond ook nog ene kanariegele  :eusa_sick:

Starbuck

Citaat van: jan piet op 08-06-2010 20:10:17
Citaat van: Starbuck op 08-06-2010 20:08:02
Citaat van: jan piet op 08-06-2010 20:04:51
Citaat van: elianmars op 08-06-2010 19:57:33
Pfffffff, wat een gedoe joh.

Hopelijk is alles strak helemaal ok, met het andere blok er in. Je moet zakelijk gaan genieten, JP, niet ergeren...........

Gewoon doorgaan met ademhalen, maar soms wel even érg ver doortellen.... En straks ga ik weer genieten!

Goed dat je het zo positief inziet, gelukkig maar. Is anders wel een zure appel waar je nu door moet.
Je had bijna beter een nieuwe kunnen kopen. Maar da's zo saai hé. ;)

Zag 2,5 week geleden nog ee mooie rooie op Mallorca, maar dacht: 't is geen Alter 1! Dus heb 'm maar aan een ander gegund  ;D
Stond ook nog ene kanariegele  :eusa_sick:

Thkx! ;D
Hopelijk is het snel weekend en heb je weer die zalige grijns op je smoel!  :eusa_dance:

jan piet

Zo, afgelopen week zoals wellicht bekend een motor gekocht van Dirk die we er woensdag samen 'even' uit gesleuteld' hebben. Voor mij leuk omdat ik bij een relatief moderne wagen (lees voorwielaandrijver) nog nooit zo ver was gekomen met sleutelen. Dirk had al wat voorwerk gedaan mbt koeling en andere appendages, maar er was nog genoeg te 'regelen' inclusief een veilige en creatieve oplossing om het subframe er onder uit te krijgen.

Resultaat na een paar uurtjes sleuteken  :eusa_dance:

Wat er dan overblijft: een mooi karkas! 8)

Zodra de agenda's matchen (nadat de 20 kleppert weer rijdt) gaan we deze kelp en spoillert er bij mij opzetten. Mijn klep roest lelijk aan de onderkant (van buiten onzichtbaar) en de zo gemiste spoiler zit er hier al op!

Inmiddels is bij Van Velzen weer gestart met de opbouw / over bouw van hééél veel nieuwe en recente onderdelen die er bij mij al geplaaatst waren, Inclusief verse distributie, waterpomp enz. Daarnaast mijn verse drukgroep compleet. Nu we er toch bij kunnen uiteraard ook gelijk (preventief) de krukaskeeringen en de keerring van de aandrijfas aan de bakzijde.

Guus heeft weer een mooie hobby: dit doet ie graag.

Beetje goede onderdelen overzetten.

Niet helemaal scherp maar dit zijn de oude ingewanden. Toch wat mindere schraapveren....

Hopelijk rijd ik uiterlijk dinsdag weer lachend rond. er is nog even aardig werk aan te doen maar dan moet ie er weer goed tegen kunnen!

gr,JP 8)

daytonawim

Lekker aan het klussen geweest zie ik :-)

Lijkt wel een slachtveld :-)

Maar die schraapveren ???, ik zie ze niet hoor

jan piet

Citaat van: daytonawim op 13-06-2010 22:34:11
Lekker aan het klussen geweest zie ik :-)

Lijkt wel een slachtveld :-)

Maar die schraapveren ???, ik zie ze niet hoor

Klopt, die foto's komen nog wel als ik het spul rustig heb liggen!

)()()sT

Succes JP en de monteurs! Hopelijk rijdt ie inderdaad de komende week weer. Wat had de donor gelopen?

;)

Starbuck

Veel moed en sterkte JP! Hopelijk komt alles goed zoals jij het wil!
Chapeau hoor. :eusa_clap:

Freakybaby

Goed bezig JP!
Halverwege de week weer rijden is een mooi streven..
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

UserID6342

Gaat goed komen JP ben ik van overtuigd !  En olieschraapveren die weg zijn zie ik ook niet hoor, wel een paar drijfstanglagers die behoorlijk op hun kloten hebben gehad.  Dus beheers je rechtervoet een beetje met dit andere blok ;D

jan piet

De schade aan veren en lagers is ergens in het verleden al ontstaan, waarschijnlijk heeft mijn rechtervoet de genade slag gegeven.  :eusa_shhh:
Als ie eenmaal een beetje aan mijn rechtervoet gewend is gaat ie gewoon weer hard werken, dat is één van de redenen dat ik geniet van een 20 klepper. Bij normaal onderhoud, rustig warm rijden enz.  kan de motor daar ook wel tegen.  :eusa_think: Uiteraard is het bij dit blok met ongeveer 4 ton op de teller ook afwachten wat er gebeurd is in voorgaande jaren, en zien we wel of het blijft hangen tot de 6-6,5 ton.  :eusa_pray: Nu was ik snel geholpen, kostte het blokkie niet teveel en was ik even erg klaar met leven zonder roffel!  :angel:
Ga zo dadelijk nog even kijken hoe ver ze zijn gekomen met de inbouw, er waren ook nog wat onderdelen onderweg om eea gelijk in optimale conditie te kunnen inbouwen waaronder nieuwe onderste motorsteunen. Daar kunnen we nu immers érg gemakkelijk bij!
Gr,JP

jan piet

Vanmorgen nog even langs de 20 kleppert gereden: inmiddels heeft ie gelopen en klinkt de auto fantastisch volgens de verschillende mensen daar. Zélf heb ik 'm nog niet kunnen horen omdat de oliekeerring van de bak er uit lag en de olie er dan uitgutste. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar einde van de middag  :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

UserID6342

Klinkt al weer goed JP en dan is het nog snel gegaan allemaal.  Ben erg benieuwd.

Freakybaby

Citaat van: jan piet op 14-06-2010 12:42:05
Vanmorgen nog even langs de 20 kleppert gereden: inmiddels heeft ie gelopen en klinkt de auto fantastisch volgens de verschillende mensen daar. Zélf heb ik 'm nog niet kunnen horen omdat de oliekeerring van de bak er uit lag en de olie er dan uitgutste. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar einde van de middag  :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Ik duim voor je!
Heel mooi dat het blok alweer gedraaid heeft..
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

jan piet

Zo inmiddels een kleine 150 km genoten  8) Bedankt voor de support in de achterliggende weken van doffe roffelellende  :eusa_shhh:
Wat kleine dingetjes geconstateerd: bij constante snelheid schommelt de naald van de toerenteller iets. Even in de gaten houden, kan een aansluitingkje zijn. Het lambdalampje brandt vanaf dat ik 'm mee heb. Was al bekend toen ik 'm meenam. Geeft aan dat hij geen signaal van de OBD sensor krijgt, deze gewisseld met mijn oude blok: zelfde storing. Lampje is ook niet uit te krijgen, later maar eens naar kijken. Daarnaast floept soms ABS lampje aan. kan laag oliepeil zijn, kijk ik morgenochtend even naar. Nu lekker doorgewarmd op een schoon plekkie geparkeerd, even kijken of ie lekt. Het gas blijft wat hangen bij snelheden, hij valt niet gelijk terug, ook niet spannend maar het hoort niet.
Tenslotte: hij is sloom met dit blok.... Inmiddels een paar keer wat doorgetrokken maar de komende weken maar eens opvoeden dat apparaat  :evil:

Gr,JP  :eusa_dance:

elianmars

Zo. En nu gewoon weer lekker (zakelijk) genieten, JP!  :eusa_clap: