De Blauwe

Gestart door Dave T5, 12-10-2009 20:50:13

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Met een Prins VSI zijn tegenwoordig veel mogelijkheden.
Volgens mij is de lengte van de leidingen naar het spruitstuk belangrijk, en dat daarom deze plaats is gekozen.
Bij de nieuwere Volvo's is er zowiezo al weinig plek.
En bougies wisselen moet/zal de inbouwer toch telkens zelf doen.  ;D

Dave T5

Mijn broer heeft vroeger in zijn V70R classic als test zowel vialle en prins  ingebouwd en zo op testbank gestaan vialle geeft wel vermogenswinst ten opzichte van benzine  en prins deed amper onder voor benzine. Nu zat ik met de C70 ver aan het maximum vermogen op LPG met vialle. Daar de R al standaard 300pk heeft zou er niet veel ruimte voor tuning over zijn of de installatie zou indien deze te arm gaat worden of vanaf een bepaald toerental over moeten gaan op benzine, nadeel is dat je dan nadien zelf terug moet omschakelen naar gas. Aangezien ik de R toch nog serieus zou willen kietelen de komende jaren wou mijn broer eens kijken hoever we kunnen gaan met prins.
Hij heeft reeds een BMW 550i met succes op prins lopen  en een collega heeft een dodge Ram SRT10 (507 pk vipermotor) op prins lopen, dus zou ik in princiepe nog wel wat kunnen kietelen.

Verder is het geen probleem voor het wisselen van de bougies.
En de plaats is zo gekozen zoals Ludo zei omdat de lengte  van de leidingen wel van belang is. het was daar of de afdekplaat van het spruitstuk opgeven en ze op de plaats van de afdekplaat plaatsen dus vond ik dit de mooiste oplossing

EVV

Aha, vandaar. Ik wist niet dat je met Prins hogere vermogens kunt halen dan met Vialle.

In vergelijking met die Dodge zit jij natuurlijk wel op meer PK per injector/cilinder, 300PK uit een 5 cilinder tegen 507 uit een 10 cilinder.

thuur

Citaat van: Dave T5 op 22-09-2010 00:23:22
vialle geeft wel vermogenswinst ten opzichte van benzine  en prins deed amper onder voor benzine

Citaat van: EVV op 22-09-2010 09:28:16
Aha, vandaar. Ik wist niet dat je met Prins hogere vermogens kunt halen dan met Vialle.

Lezen is een kunst! :eusa_clap:

Gr 8)

EVV

Citaat van: thuur op 22-09-2010 10:15:41
vialle geeft wel vermogenswinst ten opzichte van benzine  en prins deed amper onder voor benzine

Citaat van: EVV op 22-09-2010 09:28:16

Lezen is een kunst! :eusa_clap:

Gr 8)

Nu zat ik met de C70 ver aan het maximum vermogen op LPG met vialle. Daar de R al standaard 300pk heeft zou er niet veel ruimte voor tuning over zijn...
Volgens Dave T5 kan je dus met Prins verder tunen dan met Vialle

Ludo

Met een Vialle LPi haal je ook wel 5-600pk, maar word dan een pak duurder.

Thys

Thys

Komt het er in zo'n situatie op neer dat je feitelijk met een volledig dubbel uitgevoerde installatie gaan draaien? Bijvoorbeeld 2 injectoren per cylinder?

Ludo

Zoiets ja.
Komt dan ook nog volledig op maat software bij, wat niet zo voor de hand liggend is met een 5 cilinder.
Een Prins VSI is dan een betere keuze, én goedkoper.

Dave T5

Vialle gaf op dezelfde wagen pk winst ten opzichte van benzine, even daarvoor is die auto reeds gerold op prins en die gaf op een haar na evenveel vermogen als op benzine.

Het is zoals Ludo zei makkelijker en goedkoper om met prins naar 4-500 pk te gaan dan met vialle, hoever we er juist uit zouden kunnen krijgen weten we nog niet.

Eerst gaan we enkel voor een grotere intercooler, uitlaatje en chipje en dan zo een tijdje rijden.
Grotere turbo komt dan later wel eens vermoed ik.

Dave T5

Vandaag dan eindelijk naar de keuring geweest vervolgens naar de verzekering morgen nog naar de D.I.V. plaatjes laten omzetten van C70 naar V70 en dan eindelijk rijden.
Vandaag de C70 alvast waardig afscheid laten nemen reed een porsche boxter S voor mij achter een vrachtwagen tegen 70per uur bij dubbele rijbaan gaat de vrachtwagen aan de kant porsche ging onmiddelijk op gas spijtig voor hem was de C sneller en ging er toch langs, vanuit stilstand had het wss in zijn voordeel kunnen uitdraaien.

Dave T5

Eindelijk nog eens wat aan de auto gedaan.

Vorige week 100 000km gehaald dus onderhoud gedaan en silent blocks vervangen

Verder is de originele A-stijl omgebouwd tot meter behuizing

Stijl is nu binnengebracht om opnieuw te laten bekleden nieuwe foto's volgen binnenkort als deze klaar is.

walter leever

netjes ingewerkt zo die stijlen,mannetje uit Peer? ;D

Dave T5

Idd als ik u er naartoe stuur kan ik moeilijk zelf ergens anders gaan hé, levert uitstekend werk met de C ben ik er niet geweest maar alles nadien wordt daar gedaan.

Spijtig genoeg is exact dezelfde kleur als origineel niet te krijgen dus gaan ze beide zwart worden, dan loopt het netjes door vanuit het dashboard.