De Blauwe

Gestart door Dave T5, 12-10-2009 20:50:13

Vorige topic - Volgende topic

Dave T5

Vorig weekend weer enkele kleine aanpassingen:
Carbon veerpootbrug

en een andere luchtfilter

Geluid van de kelk valt toch wel wat tegen in de R t.o.v. in de C70 dus kans is groot dat die binnenkort wordt vervangen door een vervangingsfilter van K&N

Dave T5

Wat is er ondertss zoal gebeurd?

Kelk vervangen door K&N vervangfilter.
meterhouders bekleed en ingebouwd

Het heeft een hele tijd geduurd maar het was het wachten wel waard

Ondertss ook het een en ander laten spuiten, dakspoiler en bell intercooler laten plaatsen

downpipe van ferita en simons catback geplaatst, momenteel nog geen foto's hiervan

Dave T5

Foto's van de geplaatste meterhouders heb ik ook nog niet.

Ondertss ook circuitcursus gehad op Zolder bij skylimit events.
Het racen was heel leuk enkel, hoofdremcylinder, remcylinder en bus haakse overbrenging had het begeven, dit is ondertss ook opgelost
Volgende week komen er nieuwe remschijven vooraan en voor en achter nieuwe remblokken op.
Gisteren bovenste motorsteunrubber en versnellingsbakreactiearm vervangen door een verbeterde van ET

elianmars

Ik dacht  ???, die foto's heb ik al lang gezien. Maar dat was op een ander forum  ;D

Die meterhouder ziet er super uit!  :eusa_clap:
Ik ben wel benieuwd hoe het bevalt. Ik vond het een beetje te lomp op de A stijl worden.

Dave T5

Idd, op nordic had ik ze al eens gepost, nu dus eindelijk hier ook, het werd ook weer eens tijd hé.

Ik vind het eigenlijk goed meevallen, enige minpunt de Raid hp meters en dan vooral de olietemp zijn wel erg fel snachts, op zich valt het nog mee maar zolang te olietemp te koud is flikkert die ganse tijd en dat is nogal een fel blauw licht, eenmaal op temp blijft die constant branden en is het minder storend.
Dus eigenlijk ben ik er wel tevreden over.

KIM

Ha, nu ken ik het forumlid bij de auto; had 'm destijds bij LPG technieken al zien staan.
Mooie auto.
Intercooler staat wel ruig.

Sbv

Zwarte velgen vindt ik wat vloeken bij de kleur van de auto, maar verder de meterhouder is erg netjes gedaan.

Merk je nog veel verschil met de veerpoot brug ?

Dave T5

effe snel foto gemaakt, is alleen niet echt makkelijk om die goed op foto vast te leggen.

@ KIM Lpg technieken is van mijn broer en tankstation  van mijn moeder ;)
@sbv heb nooit zonder de veerpootbrug op circuit gereden dus weet niet of er nog echt veel verschil is, auto ligt heel stabiel met de brug en dempers op advance

Sbv

Ziet er netjes uit

Dave T5

De C70 is ondertussen ook verkocht, heb er toch een beetje spijt van dat die weg is maar 2 zulke monsters is een beetje teveel van het goede

Dave T5

Ondertss is de V70R ook verkocht en is er een Renault megane RS 3 Throphy in de plaats gekomen in de kleur sirius yellow, een heel verschil maar rijd zalig, aan de gebruikte materialen voel je wel dat het geen Volvo is maar geweldige wegligging.

Indien er nog iemand iets nodig heeft voor een V70R van 2003, ik heb nog een volledige sportuitlaat  en een originele intercooler hiervoor liggen, Pm me maar.

Mss komt er volgend jaar nog wel een nieuw project op 850 basis

Ludo

Niet mis dat geel gebakje.
Maar toch jammer, ik vond de blauwe wel mooier.   :P  ;D

de Boeing

heb vrij weinig met Renault, maar deze is toch wel  :P
en zit er al lpg in  ;)?

Kwam er deze zomer één tegen in Frans tankstation; gendarmerie in two-tone mat grijs (doen die mannen ook aan wrappen?!) maar was indrukwekkend apparaat!!

al zijn ze (in rechte lijn) goed bij te houden met een R  :evil:

Dave T5

Bedankt allemaal.
265pk 360Nm 0-100 6sec, niet slecht voor een 2liter motor, alleen het geluid is maar zwak, zeker niet te vergelijken met de mooie Volvo roffel

De Renault tuners hebben ook al interessante vermogens gehaald, stage 3 is 360pk 510Nm http://www.br-performance.be/nl-be/chiptuning/1-wagens/45-renault/2547-megane/2548-megane-3-2008-2012/3874-rs-trophy/?stage=3137
Stage 2 komt overeen met het vermogen dat ik met de C70 had en Stage 3 hetgeen ik bij de V70R had, dit alles met een gewicht van maar 1385kg  ten opzichte van C70 1540kg en V70R 1820kg gaat een serieus verschil maken

Of bij Dijon Racing heb ik al projecten voorbij zien komen met meer dan 500PK maar dan ben je  meer dan 10000€ kwijt

@ de boeing Lpi wordt momenteel ingebouwd door mijn broer, en op topsnelheid zal ik het moeten afleggen tegen een R, de RS heeft een 6bak met korte overbrengingen, ik dacht iets van een 254km/h topsnelheid volgens Renault en van degene op renault sportives forum degene die Stage 1 hebben dus 300PK  komen niet boven 255 km/h.

Maar goed het ding is ook meer gemaakt om snel door de bocht te gaan, getuige daarvan:
http://www.autofans.be/nieuws/varia/21181-renault-megane-rs-trophy-pakt-record-op-nurburgring

Voor de fans
http://www.youtube.com/watch?v=W7gLhmqq3_4

elianmars

Weegt een V70R N ruim 1800 kilo?  :o