Koelwater temperatuur

Gestart door Iko, 12-10-2009 23:03:06

Vorige topic - Volgende topic

Iko

In mijn T5-R duurt het ongeveer 4-5 minute voor de temperatuur meter oploopt, dan gaat deze niet verder als 4-5 uur. Ook niet als je daarna hard rijd, pas zodra je bijvoorbeeld bij een tankstation stopt loopt de temperatuur op naar de 'normale stand' (3 uur) en zodra je weer gaat rijden zakt de temperatuur weer.

Afgelopen maand is mijn radiator en koppakking met de hele reut vervangen (incl thermostaat). Maar het verschijnsel is niet veranderd hierdoor.

Volgens mij is dit niet normaal toch?

-D©©©L-

Ik denk toch een defecte thermostaat.

reneetje

Citaat van: Iko op 12-10-2009 23:03:06
In mijn T5-R duurt het ongeveer 4-5 minute voor de temperatuur meter oploopt, dan gaat deze niet verder als 4-5 uur. Ook niet als je daarna hard rijd, pas zodra je bijvoorbeeld bij een tankstation stopt loopt de temperatuur op naar de 'normale stand' (3 uur) en zodra je weer gaat rijden zakt de temperatuur weer.

Afgelopen maand is mijn radiator en koppakking met de hele reut vervangen (incl thermostaat). Maar het verschijnsel is niet veranderd hierdoor.

Volgens mij is dit niet normaal toch?
Weet je zeker dat je thermostaat is vervangen , want deze is de boosdoener !!
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Iko

Ja ik heb m er gister nog uitgehaald om het te checken, hij is echt nieuw..

Zou toch raar zijn als ze allebei hetzelfde probleem hebben?

Turbo-Geek

Nope, hoort redelijk vlot naar 3 uur te gaan en daar te blijven zitten ongeacht de inspanning van de motor.
Ik verdenk de 'nieuwe' thermostaat OF de sensor is niet fris meer. Die dient men eigenlijk te wisselen samen met de thermostaat omdat je er dan makkelijker bij kan.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

reneetje

Naar aanleiding waarvan is de koppakking dan vervangen?

Ps . als je de thermostat eruit haalt gooi 'm maar in een pannetje met heet water , dan hoort ie open te gaan bij een bepaald aantal graden , die van jouw zal open staan en open open blijven staan  ongeacht de temperatuur.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

t5karel

Slechte draden van je sensor?
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Iko

Eerst is de aansluiting van de radiatorslang afgebroken, met als gevolg dat ik waarschijnlijk even zonder koelwater heb rond gereden.

Na dat de radiator was vervangen kwam er na 100 km alweer wat witte damp onder de kap vandaan, ANWB erbij en bleek dat die zelfde slang naar de radiator probeerde overal waar het kon koelwater eruit te drukken. Vervolgens allemaal testjes gedaan etc. Conclusie was koppakking stuk.

Maar kabels en sensor kan ik nog eens checken. Zal eens opzoeken waar dat spul zit.

reneetje

Citaat van: Iko op 12-10-2009 23:15:20
Eerst is de aansluiting van de radiatorslang afgebroken, met als gevolg dat ik waarschijnlijk even zonder koelwater heb rond gereden.

Na dat de radiator was vervangen kwam er na 100 km alweer wat witte damp onder de kap vandaan, ANWB erbij en bleek dat die zelfde slang naar de radiator probeerde overal waar het kon koelwater eruit te drukken. Vervolgens allemaal testjes gedaan etc. Conclusie was koppakking stuk.

Maar kabels en sensor kan ik nog eens checken. Zal eens opzoeken waar dat spul zit.

Welke kleur dop van het koelwater tankje heb jij erop zitten?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Iko

Volgens mij zwart.

Welke smaakjes kan je anders kiezen?

t5karel

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Turbo-Geek

Groene moet je snel aanschaffen, is een verbeterde versie.  De oude was trouwens grijs.
  The things you own end up Owning you !

Iko

Right, wat hebben ze veranderd dan?

haasje

er zijn ook zwarte (zie blog van marco (dcccl))

reneetje

Citaat van: Iko op 12-10-2009 23:17:30
Volgens mij zwart.

Welke smaakjes kan je anders kiezen?

Nee , het zijn geen ijsjes  ;D

Kijk eens als het geen grijze dop is  :-\

De oude grijze dop krijgt op leeftijd last van kleine scheurtjes , het systeem is dan "lek" en komt op deze manier aan de kook , met als gevolg een giga druk op het systeem, met weer als gevolg dat er een slang knapt/scheurt etc.
Veel garagehouders weten dat niet en constateren ten onrechte--------------->koppakking----------->kassa  :-\
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)