pijnlijke ontdekking :( S70 2.5T scheur in blok ??

Gestart door stef-vlottes, 14-10-2009 11:04:50

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Een auto uit UK is een optie, kan vanaf mijn mobiel even niet meekijken ;D
Heeft Eugène niks? Suc6!

Dave

As je een 70 vind met een mooi R interieur wil ik je daar wel vanaf helpen  ;)

stef-vlottes

vandaag een quote gekregen van een volvo en saab onderdelen handel in de uk dat ze een goede t5 motor uit een 850 sedan uit 1997 hebben met 120.000 km op de klok...  ;D
ideale bijkomstigheid een 2.3 t ipv een 2.5  :eusa_dance: toch 34 pk's erbij.
en dat voor 1/3 van de prijs die ze hier voor zo'n blok vragen  :eusa_clap:
ga kijken of ik het morgen rond kan krijgen en volgende week met pa een weekje mee kan naar engeland om de motor op te halen  :)
dan nog een kwestie van ombouwen en dan kan de 2.5 motor in onderdelen het forum op....

johan283

gefeliciteerd,

Heb je nog een link naar die UK onderdelen handelaar? Misschien dat ik in de toekomst wat nodig heb :)

elianmars

Da's mooi, man!

De onderdelen zijn daar een stuk goedkoper dan hier.

Heeft het blok trouwens 120.000 kilometer, of miles gedraaid? ;)

stef-vlottes

@johan  www.breakeryard.com vragen ze wel om een engels kenteken maar die heb ik gewoon van de engelse autotrader af gestolen  :eusa_whistle:
werkt ongeveer zo als de stiba in nl je geeft aan wat je zoekt en krijgt per mail reactie van desbetreffende bedrijven die je onderdeel hebben.  :eusa_clap:

@elianmars 80.000 miles dus ong. 128.000 kilometers.  :eusa_dance:

)()()sT

Zou mooi zijn als je een goed blok met die km-stand zou kunnen monteren  :eusa_clap:
Maarre... we hebben nu al vaker gepost dat er dus in die 2.5T's ook een 2.3 T-5 kan.

Citaat van: stef-vlottes op 21-10-2009 19:33:17
ideale bijkomstigheid een 2.3 t ipv een 2.5  :eusa_dance: toch 34 pk's erbij.

Is dat zo? Hoe zit het dan met de ECU & injectoren e.d.?
Kun je bv. in die auto dan een ECU van een T-5 (of bv. de ECU die Marcel te koop heeft staan van die V70R) monteren met bijpassende injectoren?

Als jij gewoon enkel het kale blok overbouwt met je eigen injectorrail (want die is sowieso anders als een 850-rail) hou je toch je originele vermogen?

EVV

En zit de turbo er ook bij? Lijkt me toch ook wel een belangrijk onderdeel om die extra PKs te grijgen...

)()()sT

stef-vlottes

@ johan braydonmotors.co.uk is de rechtstreekse site van een goede handelaar.

@ de rest tis een compleet blok met alles erop en eraan dus ook turbo.

ik heb vandaag nog ff contact gehad en volgende week dus naar engeland.
de beste engelsman vertelde me ook dat er elke week ene gerry slot uit uden onderdelen komt halen.....
laat die gerry mij nou via de stiba een bod doen van 1500 euro voor dezelfde motor hahaha gelukkig dat ik ff verder ben gaan kijken.
de man in de uk zei tegen mij ow vandaar dat ie zo graag zaken met me doet hahahahaa  :evil:

johan283

stef bedankt, inderdaad een leuke site om te neuzen ;)

Sem

Oh.. , mensen... hou op met deze enge verhalen....

Ik heb ook een 2.5T... nog één met een stage II ET/MTE getuning ook.... gaat deze nou ook stuk straks? (255pk 400Nm)

Rij hem altijd goed warm en laat hem ook afkoelen..., maar hij krijgt wel behoorlijk op z'n lazer zoms...

Volgens de kenners moest dit geen enkel probleem zijn... ook niet voor de 2.5T... maar nu twijfel ik bij dit soort verhalen...

Emiel

Citaat van: Sem op 24-10-2009 12:45:13

Ik wil je niet bang maken hoor, maar..... :evil:

Misha

Ik heb ook een 2.5T... nog één met een stage II ET/MTE getuning ook.... gaat deze nou ook stuk straks? (255pk 400Nm)

Rij hem altijd goed warm en laat hem ook afkoelen..., maar hij krijgt wel behoorlijk op z'n lazer zoms...

Volgens de kenners moest dit geen enkel probleem zijn... ook niet voor de 2.5T... maar nu twijfel ik bij dit soort verhalen...

Gewoon even afzetten tegen het aantal geplofte T-5's en Rrrren en dan valt het wel mee hoor.

Aan de andere kant.. 255pk en 400Nm is wel erg veel voor een 2.5T... :evil:
Hoop dat dat nog veilig is.. :eusa_dance:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Sem

Citaat van: Misha op 24-10-2009 13:01:49

Gewoon even afzetten tegen het aantal geplofte T-5's en Rrrren en dan valt het wel mee hoor.

Aan de andere kant.. 255pk en 400Nm is wel erg veel voor een 2.5T... :evil:
Hoop dat dat nog veilig is.. :eusa_dance:

Tja... ik heb nog geen rollenbankje gehad, maar ben laatst nog terug geweest voor een remapping en hij gaat echtheel hard nu... sterker nog... de koppeling in 4e en vooral 5e versnelling heeft het moeilijk. Volgens het stage-II programma zou hij dit nu moeten hebben...