pijnlijke ontdekking :( S70 2.5T scheur in blok ??

Gestart door stef-vlottes, 14-10-2009 11:04:50

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

We gaan offtopic nu, maar ik snap niet dat men een dergelijke tuning uitvoert zonder eens uitgebreid op een bank te testen en goed te kunnen zien wat ie doet. Meten = weten.
Anyway: hele mooie waarden hoor  :eusa_clap:

reneetje

Citaat van: Sem op 24-10-2009 13:46:01
Citaat van: Misha op 24-10-2009 13:01:49
Citaat van: Sem op 24-10-2009 12:45:13
Oh.. , mensen... hou op met deze enge verhalen....

Ik heb ook een 2.5T... nog één met een stage II ET/MTE getuning ook.... gaat deze nou ook stuk straks? (255pk 400Nm)

Rij hem altijd goed warm en laat hem ook afkoelen..., maar hij krijgt wel behoorlijk op z'n lazer zoms...

Volgens de kenners moest dit geen enkel probleem zijn... ook niet voor de 2.5T... maar nu twijfel ik bij dit soort verhalen...

Gewoon even afzetten tegen het aantal geplofte T-5's en Rrrren en dan valt het wel mee hoor.

Aan de andere kant.. 255pk en 400Nm is wel erg veel voor een 2.5T... :evil:
Hoop dat dat nog veilig is.. :eusa_dance:

Tja... ik heb nog geen rollenbankje gehad, maar ben laatst nog terug geweest voor een remapping en hij gaat echtheel hard nu... sterker nog... de koppeling in 4e en vooral 5e versnelling heeft het moeilijk. Volgens het stage-II programma zou hij dit nu moeten hebben... 

Met 400 Nm koppel en die km stand mag je koppeling geen krimp geven, denk dat jouw koppel dan aanmerkelijk hoger is dan 400 Nm.........
Zo rond de 500 Nm krijgt de koppeling het moeilijk , en vooral in 4 en 5 halfgas-----> volgas , de turbo (druk) wil dan nog weleens pieken... :-\
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Sem

Citaat van: )()()sT op 24-10-2009 13:58:06
We gaan offtopic nu, maar ik snap niet dat men een dergelijke tuning uitvoert zonder eens uitgebreid op een bank te testen en goed te kunnen zien wat ie doet. Meten = weten.
Anyway: hele mooie waarden hoor  :eusa_clap:

Ik snap niet wat je bedoeld... je gaat toch niet voor het tunen de rollenbank op? Zoiets doe je daarna lijkt me... Daar komt bij dat ze bij ET geen rollenbank hebben. Ik heb voor het stage-II pakket gekozen, wat 255pk/400Nm betekent... Nu had k daar eerst m'n twijfel over en daar komt bij dat ie niet hoger dan 0.7/0.8 bar gaf tewijl dat nu 1 bar moest zijn.
Vorige maand heeft meneer MTE er zelf naar gekeken en de boel heel goed afgesteld... en met resultaat! Veel meer koppel nu, maar bij warme koppeling gaat ie in 4e en 5e slippen rond de 2700rp/m. (daan breek de hel ook los....)

Ik kan de S70 T-5 met rica sofware en zelfde uitlaat gewoon bij houden... in 5e versn. a 200km/h gaat de T-5 langzaam er vandoor. Afijn...

Ik schrok een beetje van dit bericht... gescheurde blokken enz... Daar zit ik namelijk niet op te wachten. Dat is hem me gewoon niet waard... dan maar gewoon 193pk en 270Nm...

Sorry voor het off-topic gebeuren....

)()()sT

Hmmmm mijn opmerking kun je ook andersom lezen ;)
Ik bedoel dus: na de chip op de bank. Mijn auto is ook gechipt, en erna is alles gecontroleerd en zonodig bijgesteld door een aantal runs op de bank om in het complete toerengebied de loopt te checken.
Maar goed, het zijn indrukwekkende cijfers, die 255 voor een 2.5T :)

stef-vlottes

zo motor uit engeland afgeleverd bij de monteur.
motor zag er goed uit en alles zit erop en eraan.
nu een kwestie van ombouwen.
koppeling was niet helemaal ok meer dus die gaat over.
dynamo was een lichtere dan standaard dus die gaat ook over.
turbo 15g blijft.
distri gaat over want heb geen history en de mijne is 20k geleden vervangen.
dus hoop met een week of 1,5 weer te kunnen tuffen :D
dan nog een mte flash erop en gaan met de roffel.
heeft nu wel lang genoeg geduurt.
ik zal gelijk ff een topic aanmaken in de onderdelen te koop voor het oude blok.

rogerV701998

Mooi dat je binnenkort weer kunt rijden.

Foto's van de werkzaamheden zijn ook welkom hoor.

Gr. roger

)()()sT

Ik neem aan dat nu dus de motor, injectoren (rail niet, die is anders bij *70), en turbo omgewisseld worden?
En dan ECU aanpassen en je heb een T-5?

Hopelijk kun je snel weer rondtuffen.

stef-vlottes

de hele motor gaat over dus er komt een hele 850 t5 motor in de s70 incl. turbo.
indd de ecu flashen en dan moet alles als een zonnetje lopen :D

TIMON

85011940

stef-vlottes

de S70 rijdt !!!!!!!!!!!!!! en hoe !!! als een zonnetje !!!!

ben super blij ik kan weer roffelen en met een 2.3  :eusa_dance:

hij is welliswaar met de 13g van de 2.5 maar dat kon niet anders ivm met de flens.

ik zag dat wout een 15g zocht en een 16t te ruil had dus hoop dat dat wat wordt !!!!  :eusa_clap:

dan ben ik klaar enkelt daarna chippen en gaan met de roffel !!!

vandaag de spoiler verwijderd en de R spoiler eventjes gemonteerd wat een beauty !!  :angel:

nu alles gauw naar de spritzer brengen !!  ;D

iedereen bedankt voor de tips,
en Dennis HEEEEEELL EEEERRUUGG BEEEDAAANNKTT !!! voor de montage !!  :eusa_clap: :eusa_clap:

gr. stef

Misha

Ga je nog kijken wat er nu echt miswas met het oude blok ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Henk855

Volgens mij wil Stef het oude blok heel snel vergeten hahahahahahahaha

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Superskunkie

Daar heb ik m'n achterlichjes vandaan:)
hele terrein staat daar idd vol met engelse volvo's
IK kikte wel een beetje op de ocean bleu cross coutry (1e model) die net binnen kwam
rede van sloop: lekke koppakking...maarjah zonde....kon hem niet overnemen :(

Citaat van: stef-vlottes op 22-10-2009 21:21:06
@ johan braydonmotors.co.uk is de rechtstreekse site van een goede handelaar.

@ de rest tis een compleet blok met alles erop en eraan dus ook turbo.

ik heb vandaag nog ff contact gehad en volgende week dus naar engeland.
de beste engelsman vertelde me ook dat er elke week ene gerry slot uit uden onderdelen komt halen.....
laat die gerry mij nou via de stiba een bod doen van 1500 euro voor dezelfde motor hahaha gelukkig dat ik ff verder ben gaan kijken.
de man in de uk zei tegen mij ow vandaar dat ie zo graag zaken met me doet hahahahaa  :evil:

Tonnie

henry classic v70

Super voor je Stef, eindelijk weer genieten :eusa_dance:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Teddy81

Ik heb nog wel een originele downpipe liggen die als het goed is wel past op een 16T.
Hij paste op de mijne iigeval! ;)