welke injectoren zou ik moeten hebben?

Gestart door petervolvo, 16-10-2009 09:02:29

Vorige topic - Volgende topic

petervolvo

Hoi,

Aangezien ik tijdens de remap van Rica te horen kreeg dat m'n injectoren bijna voluit open staan nu,
wou ik es proberen om er wat groteren in te zetten.
Heb namelijk et idee dat er dan meer uit te halen is.
Het zijn nu nog standaard 2.0 t5 injectoren, heeft iemand een idee welke ik erin zou moeten zetten?
Er zit een 16t op, katloos en dikke downpipe erop.
Plus de software van rica.
Volgens mij maakt et niet uit of ze wat groter zijn, omdat de ecu deze zelf weer bijregeld?

Wie heeft een idee, en misschien nog 5 injectoren??

Mvg Peter

thuur

Met witte injectoren moet je een heel eind komen. Als je verder niets verandert (hebt (~d)) is dat voldoende.

Gr 8)

M a r c

Joh?  Hadden we laatst ook al niet zo'n discussie?  ;)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,36020.msg725237.html#msg725237

Mooi dat Rica nu hetzelfde zegt, misschien geloven "bepaalde" critici het nu wél.

8)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Miyel

Zo'n discussie is inderdaad gaande geweest  ;)

En, de uitkomst is...

Ik heb dus laatst mijn turbo verwisseld voor een 16T (schuine flens, schijnbaar wel ff wat effectiever) en een 3'' uitlaat.. Ik heb er witte (350cc) injectoren in gezet ipv de standaard oranje.

Ik heb op dit moment 319 pk, en de injectoren worden voor 80 tot 85% open gestuurd. Kleiner moet je dus niet hebben, groter ook niet.

Dus, mijn mening; zet er witte injectoren in, en ga nog een keer naar rica (hoewel ik Fasttech kan aanbevelen) om het nog een keer te laten nakijken. Als je software namelijk door de kleine injectoren is begrenst, kan ik me niet voorstellen dat je met alleen grotere injectoren (dus zonder aanpassen software) meer vermogen uit de motor haalt.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Miyel

Ik heb verder geen verstand van chip-tuning.. maar kan wel het volgende vertellen;

Ik heb dus op advies van Fasttech er witte in gezet ipv de originele oranje (een 2.3 T-5R, schijnbaar dus dezelfde standaard injectoren als een 2.0 en inderdaad, de witte zijn dunner.)

Ik kan me zo voorstellen dat Rica de luchtflow inderdaad begrenst heeft om de juiste mengverhouding lucht-benzine te krijgen.
Nu je de witte er in gedrukt hebt, krijg je dus inderdaad meer benzine, maar nu in verhouding te weinig lucht.. Dus je moet je software (weer) laten aanpassen, en je zal dan inderdaad meer vermogen krijgen.
Maar, nogmaals.. ik ben geen expert.

even een praktijk voorbeeld;
Ik heb een week na de chiptuning de auto bij fasttech op de testbank gehad. Bij de eerste run had hij 309pk. Marco vond het echter niet goed genoeg, aangezien de injectoren nog geen 80% los gestuurd werden. Na een kleine aanpassing tot 85% was het vermogen opeens 319pk!

Mij lijkt dat als men jou nog bij rica kennen, ze voor een leuk prijsje je software nog wel iets willen aanpassen  ;)
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)