Ontluchten koelsysteem

Gestart door hokkeruphede, 17-10-2009 18:40:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hokkeruphede

Hallo,
Ik heb vanmiddag de o-ringen van de kachelleidingen vervangen
Systeem weer bijgevuld maar er zijn een aantal rare verschijnselen.

Kachel wordt niet warm ( kan me voorstellen dat er een luchtbel in zit)
Motortemperatuur loopt hoger op dan normaal en op dat moment wil de motor niet meer op toeren komen ( 855 TDI)
Ventilator voor de radiateur loopt constant.

Hoe kan ik het koelsysteem ontluchten?


Graag een reactie . Ik moet de auto morgen gebruiken en op dit moment kan ik er nog geen 5 KM mee van huis...



BVD
Bart Lansink

Misha

Horen ze uit zichzelf te doen.
Wat knijpen in de slangen kan helpen, zeker die direkt na de thermostaat.

Niks omgedraaid ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

linfiel

Even de dop eraf laten en stationair laten draaien dan gaat het lucht er wel uit.
Grt. Linfiel

arjen850

soms is even stationair draaien niet genoeg,een kwartier zou ik  voor gaan..
idd wel even de dop van je koelvloeistof reservoir eraf en je kachel op standje tropisch :D

gr arjen

TIMON

Citaat van: arjen850 op 18-10-2009 12:42:12
soms is even stationair draaien niet genoeg,een kwartier zou ik  voor gaan..
idd wel even de dop van je koelvloeistof reservoir eraf en je kachel op standje tropisch :D

gr arjen

waarom de kachel op tropisch?????
85011940

Rijns_t5r

je zal de kachel op zijn warmste stand moeten zetten wil je er warm koelwater door  heen willen stromen en de lucht verdrijven,en liefst de ventilator uit of in laagste stand,dop van je koelwater reservoir af en af entoe wat gas geven,en je zal zien met een beetje knijpen in de koelwatr slangen dat de lucht eruit komt,succes.

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

TIMON

Citaat van: Rijns_t5r op 18-10-2009 13:17:56
je zal de kachel op zijn warmste stand moeten zetten wil je er warm koelwater door  heen willen stromen en de lucht verdrijven,en liefst de ventilator uit of in laagste stand,dop van je koelwater reservoir af en af entoe wat gas geven,en je zal zien met een beetje knijpen in de koelwatr slangen dat de lucht eruit komt,succes.

robert

eh nee!

850 heeft geen kachelkraan!!
85011940

Emiel

De kachel is altijd warm van een 850, het enige wat je regelt is de luchtstroom langs de kachel.

TIMON

Citaat van: Emiel op 18-10-2009 15:53:54
De kachel is altijd warm van een 850, het enige wat je regelt is de luchtstroom langs de kachel.

dat zeg ik gamma ;)
85011940

elianmars

Citaat van: hokkeruphede op 17-10-2009 18:40:47
Hallo,
Ik heb vanmiddag de o-ringen van de kachelleidingen vervangen
Systeem weer bijgevuld maar er zijn een aantal rare verschijnselen.

Kachel wordt niet warm ( kan me voorstellen dat er een luchtbel in zit)
Motortemperatuur loopt hoger op dan normaal en op dat moment wil de motor niet meer op toeren komen ( 855 TDI)
Ventilator voor de radiateur loopt constant.

Hoe kan ik het koelsysteem ontluchten?


Graag een reactie . Ik moet de auto morgen gebruiken en op dit moment kan ik er nog geen 5 KM mee van huis...



BVD
Bart Lansink

Blijft de thermostaat niet dicht zitten?

arjen850

Klopt dat de 850 geen kachel kraan heeft,maar als je de kachel warm zet,zal hij daar ook al is het alleen met de luchtstroom toch warmte aan afgeven..
Test het maar eens zonder en met en meet dan de tijd eens op eer de koelvin aanslaat...
Slaat de koelvin aan dan weet je dat hij ook volledig op temp is..
Mits natuurlijk idd je thermostaat niet vast zit,of je radiateur verstopt is,worden alle slangen even warm?

Gr arjen