Onze Volvobelevenissen met nog maar één 850: Koppakking lek

Gestart door SirRutte, 18-10-2009 18:29:55

Vorige topic - Volgende topic

SirRutte

Citaat van: -D©©©L- op 12-03-2012 13:00:37
Citaat van: SirRutte op 12-03-2012 11:35:29
Ben net terug van de garage met goed nieuw en slecht nieuws..

Het goede nieuws: Er zit een nieuwe APK op de 10v, geen aanmerkingen :)

Het slechte nieuws: Het stuurhuis dat ik heb vervangen is óók lek :eusa_doh: Heb die klus dus voor niks gedaan, lekker dan >:(

Is het wederom lekkende stuurhuis geen gevolg van een drukregelaar in de stuurpomp die de druk te hoog laat oplopen ?

Hoewel misschien mogelijk, acht ik het niet waarschijnlijk. Bij het uitpakken van het nu gemonteerde stuurhuis viel de staat me al tegen. Het stuurhuis was ontzettend vettig en vies, ik ben meer dan een uur bezig geweest met schoonmaken en ontvetten. Hoewel het grotendeels op motorolie en zand leek, was dus niet te zien of het stuurhuis zelf droog was.

Het stuurhuis lekt in ieder geval aan de keerring die zich onder de leidingaansluitingen bevindt. Toen de auto op de brug stond kon ik dit net zien omdat de stabilisatorstang er half voor zit. De lekkage is gering, niet zo ernstig dat het APK afkeur betekent. Toch baal ik er ontzettend van, wilde juist van die vettigheid af zijn.

SirRutte

Vandaag in de 10v een kleine mijlpaal bereikt!

Precies 3 jaar geleden kochten we de auto met 267dkm op de teller. Ik ga maar niet uitrekenen hoeveel er op brandstof bespaard zou zijn geweest als we er toen gelijk een gastank in hadden laten zetten... :eusa_shifty:

SirRutte

Nog even over dat stuurhuis en die stuurpomp.. Hoe kan ik bepalen of de drukregelaar in de stuurpomp nog in orde is?

Jasper M

Aj balen man! Maar die 10v ga ik nog wel inhalen denk ik :)

SirRutte

Dat is weer even geleden :D

Vandaag heb ik een begin gemaakt met het demonteren van m'n T-5 :-\ Heb er lang over zitten piekeren en heb besloten dat hij in onderdelen weg gaat. De lol is er een beetje vanaf..

Ik heb een half jaar met plezier in de auto gereden, maar miste stiekem toch mijn 854 een beetje. Voor mij ontbreekt er aan een 855 iets wat een 854 wél heeft. Niet zozeer qua uiterlijk, want daarin wint de 855 het misschien wel, maar qua rijbeleving..

Tja een 855 voelt een stuk groter aan door de grote ruimte waarin je zit en het gerammel wat bijna niet te voorkomen is. Het overhellen in de bochten is een stuk forser, en de audio een stuk minder.. Bij elkaar voor mij genoeg reden om voorlopig geen Estate meer te willen.

Daarnaast denk ik dat áls ik m'n huidige T-5 zou herstellen, hij nooit meer helemaal terug bij het oude zal zijn. Met name die brandlucht gaat er nooit meer helemaal uit vrees ik.

Daarom is het tijd voor wat anders. Inmiddels heb ik m'n studie afgerond en ga ik binnenkort aan het werk op zo'n 2,5km afstand. Daarom heb ik voorlopig eigenlijk geen Volvo nodig en heb ik gekozen voor een klein zuinig karretje dat van A naar B kan. Deze is het geworden:

Het doet me weinig zo'n ding, maar voorlopig kan ik ermee uit de voeten. Over een paar maanden wil ik zeker weer een Volvo, heb op dit moment het meeste zin in een C70 :eusa_shhh: En de 10v blijft natuurlijk nog wel in bezit van m'n moeder dus helemaal Volvoloos ben ik niet ;D

elianmars

UserID6342

Als het een echt Abarthje is, heb je een heerlijk gooi- en smijtijzertje te pakken ;D

SirRutte

Jazeker, 't is een echte ;D

Dat 'Abarth' stelt bij een Seicento overigens niet zoveel voor: velgen, sideskirts, interieurtje. Onder de kap ligt gewoon de 1.1 die ook in de Sporting zit. Wel hebben de Sporting en de Sporting Abarth een stabi stang voor geloof ik, wat de gewone dan weer niet heeft. En ze wegen maar 710kg ;D

Heb nog wel wat werk aan het karretje: Bestuurderstoel repareren, audio inbouwen, dak polijsten, bandjes achter.. Dat laatste viel al meteen weer tegen, 175/50/14 blijkt een zeer incourante maat die alleen Pirelli in het assortiment heeft.

€120,- per stuk voor een 14 inch bandje :eusa_silenced:

maruska

oef wat een prijs ! kan er niet iets breder onder ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Taranis

Citaat van: maruska op 18-04-2012 09:27:17
oef wat een prijs ! kan er niet iets breder onder ?

Met het gewicht van een opgevoerde winkelwagen zou ik eerder opteren voor iets smaller dan iets breder, met het oog op aquaplaning...

Jasper M

elianmars

Onder die van mijn vrouw lagen 155 brede (smalle....) bandjes. 165 zou ook kunnen, in plaats van 175. Alleen geen idee of die goedkoper zijn.

SirRutte

Heb ik ook al aan gedacht, 165/55/14 zou een betaalbaarder alternatief zijn. Maar ben bang dat dat er een beetje Duits uit gaat zien ;)

Op zich is het ook niet noodzakelijk om ze direct te vervangen, autootje kwam er gewoon mee door de APK. Maar linksachter ligt een P6000 met Dotcode 1701 ;D Zoals je mag verwachten is die band kurkdroog en gigantisch gecupt.

SirRutte

Jasper M

Maakt niet uit. Even touw aan de trekhaak en hopla

Edit: vanmorgen met de rode 20v ook mijlpaal bereikt; gewassen! :eusa_dance: