Onze Volvobelevenissen met nog maar één 850: Koppakking lek

Gestart door SirRutte, 18-10-2009 18:29:55

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Mooie fotoreportage !  En ja, het is een k*tklus om zo 'even' op de oprit te doen. De bouten van het stuurhuis hoef je niet te vernieuwen hoor, zijn geen rekbouten.  Vernieuw wel de bouten van het subframe voor en achter (4x) want dit zijn dus wel rekbouten, of zet ze vast met een goed zware luchttol.

Taranis

Zo dan, respect dat je er gewoon aan begint en het nog klaarspeelt ook :eusa_clap:

Respect!

elianmars

Citaat van: Taranis op 07-03-2012 07:59:53
Zo dan, respect dat je er gewoon aan begint en het nog klaarspeelt ook :eusa_clap:

Respect!

Idem!  :eusa_clap:

SirRutte

Hij rijdt inmiddels weer :)

Vanochtend even een nieuwe stuurkogel gehaald en toen was het zo gepiept. De boosdoener:

Het pennetje doorgeslepen en hij kon er weer af. Oud en nieuw:

En de nieuwe gemonteerd:

Daarna nog het systeem ontlucht, het lijkt allemaal weer goed te zijn! Maandag gaat naar de garage voor uitlijnen en nieuwe APK, dan nog even goed controleren of de stuurinrichting nu écht dicht is :eusa_pray:

volvobug

Strakke actie weer Rutger  :eusa_clap: en beeldend verslag!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

wietseschuiling

Mooie reportage goed gewerkt, heb het ook pas aan mijn tdi gedaan
en is inderdaad een hele klus zo zonder brug. pet af  :eusa_clap: :eusa_clap:

gr Wietse
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

razorx

Petje af voor je actie, maar ook voor de duidelijke beschrijving.
Maar we zijn zolangzamerhand niets anders van je gewend ;) .

Jack v

Klasse Rutger, hoe waren je subframerubbers en stabistangrubbers?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

SirRutte

Dank allemaal :)

Citaat van: Jack v op 07-03-2012 18:54:40
Klasse Rutger, hoe waren je subframerubbers en stabistangrubbers?

Die vielen me tegen! Het linker stabistangrubber is tijden lang nat geweest van de atf, dat doet zo'n rubber geen goed. Nu voel ik weinig speling op de stang, maar het rubber ziet er niet fris meer uit.

Subframe bussen zijn wat droog, maar niet gescheurd of erg verrot. Met m'n vinger kon ik de metalen bus nét in beweging krijgen, zij het minimaal. Het lijkt me dat dat met een nieuw exemplaar niet lukt. Staan op het lijstje dus ;)

Eerst maar eens zien wat ik met de T-5 ga doen, die staat er nog steeds treurig bij. Ik neig steeds meer naar demonteren en deels als donor gebruiken, eerlijk gezegd.

SirRutte

Wat trouwens ook opvallend was, was de staat van de Meyle HD draagarmen die ik laatst heb vervangen! Zoals gezegd was links de stuurkogel ral, maar rechts waren de draagarmrubbers vollédig verrot.

Met de blote hand wrik je ze zo heen er weer, zo erg heb ik het nog nooit gezien. En heb toch al een aantal keer draagarmen vervangen vanwege gare rubbers.. Waarschijnlijk kreeg de rechter draagarm flink op z'n donder door de speling op de stuurkogel links; de auto week flink uit bij het remmen.

big ben

Kan niet zeggen dat je "niet handig"  bent, knap werk  ........:eusa_clap:

SirRutte

Ben net terug van de garage met goed nieuw en slecht nieuws..

Het goede nieuws: Er zit een nieuwe APK op de 10v, geen aanmerkingen :)

Het slechte nieuws: Het stuurhuis dat ik heb vervangen is óók lek :eusa_doh: Heb die klus dus voor niks gedaan, lekker dan >:(

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

volvobug

Citaat van: SirRutte op 12-03-2012 11:35:29
... Heb die klus dus voor niks gedaan, lekker dan >:(

:eusa_naughty: Niet voor niks, je bent een ervaring rijker, het zelfvertrouwen om complexere klussen aan te pakken is gegroeid en je kunt anderen helpen met je verslag. Hoezo voor niks gedaan  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

-D©©©L-

Citaat van: SirRutte op 12-03-2012 11:35:29
Ben net terug van de garage met goed nieuw en slecht nieuws..

Het goede nieuws: Er zit een nieuwe APK op de 10v, geen aanmerkingen :)

Het slechte nieuws: Het stuurhuis dat ik heb vervangen is óók lek :eusa_doh: Heb die klus dus voor niks gedaan, lekker dan >:(

Is het wederom lekkende stuurhuis geen gevolg van een drukregelaar in de stuurpomp die de druk te hoog laat oplopen ?