Onze Volvobelevenissen met nog maar één 850: Koppakking lek

Gestart door SirRutte, 18-10-2009 18:29:55

Vorige topic - Volgende topic

Thijssie!

Citaat van: SirRutte op 21-10-2009 15:50:59
Haha ik ken Jasper inderdaad wel langer dan vandaag, heb dan ook geen aanstoot genomen aan zijn opmerking. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het gewoon weer een valse opmerking was  ::)

Oftwel: Jasper (*&$*#@*&^$)(*$#@!&*$&^*%&#$ !!!! Niet meer doen :eusa_naughty:

;D

Jasper M

Hehe kalm aan he maat

Maargoed, terug ontopic? ;)

SirRutte

Dinsdagavond besteld, zojuist bezorgd  :)

Joeri

Herkenbaar, binnenkort ook maar eens 230 euro reserveren...  :-\ Ben benieuwd hoe het rijd na de vervanging!
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Thijssie!

Citaat van: Jasper M op 21-10-2009 16:47:54
Hehe kalm aan he maat

Maargoed, terug ontopic? ;)
Geheheh ;)

Na vervanging rijdt het snaarstrak ;D

SirRutte

Citaat van: Joeri op 22-10-2009 16:36:14
Herkenbaar, binnenkort ook maar eens 230 euro reserveren...  :-\ Ben benieuwd hoe het rijd na de vervanging!

230 euro? Ik heb 125,80 betaald voor twee draagarmen inclusief verzending. Gotta love Ebay.de ;)

Joeri

Citaat van: SirRutte op 22-10-2009 21:52:30
Citaat van: Joeri op 22-10-2009 16:36:14

230 euro? Ik heb 125,80 betaald voor twee draagarmen inclusief verzending. Gotta love Ebay.de ;)
O ja, ik zie het, bedankt!
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

SirRutte

Nou, de nieuwe draagarmen zitten er sinds gisteren onder.  :eusa_dance:

Al met al viel het me erg mee, de meeste moeite heb ik nog gehad met een borgboutje bij het fusee. Maar ook die kwam na even smeren en krachtpatsen los ;D Helaas was ik niet op tijd klaar om de auto nog te laten uitlijnen, dat moet morgen dus nog even gebeuren :)

Het viel me op dat het stabilisatorstangetje links een keer is vervangen, het stangetje rechts was duidelijk een stuk ouder. Is dat gebruikelijk, om die dingen apart te vervangen?  :eusa_think:

Vulk

Ik zou ze ook per twee vervangen, maar van mijn auto zitten er ook twee verschillende onder.

pwassink

Citaat van: SirRutte op 25-10-2009 11:29:24
Nou, de nieuwe draagarmen zitten er sinds gisteren onder.  :eusa_dance:

Al met al viel het me erg mee, de meeste moeite heb ik nog gehad met een borgboutje bij het fusee. Maar ook die kwam na even smeren en krachtpatsen los ;D Helaas was ik niet op tijd klaar om de auto nog te laten uitlijnen, dat moet morgen dus nog even gebeuren :)

Het viel me op dat het stabilisatorstangetje links een keer is vervangen, het stangetje rechts was duidelijk een stuk ouder. Is dat gebruikelijk, om die dingen apart te vervangen?  :eusa_think:

Vreemd, rechts krijgt normaliter toch echt meer op zijn donder met bermen, wegkanten, drempels etc ..  :eusa_think:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

SirRutte

Citaat van: pwassink op 25-10-2009 15:03:53
Vreemd, rechts krijgt normaliter toch echt meer op zijn donder met bermen, wegkanten, drempels etc ..  :eusa_think:

Inderdaad vreemd, ik denk dat ik ze binnenkort allebei maar vervang door nieuwe stangetjes. Dat zijn de kosten immers niet.

SirRutte

Vandaag heb ik de oude draagarmen nog eens bekeken, het is duidelijk dat de rechter draagarm al eens is vervangen (wel door een Volvo draagarm).

De twee oude draagarmen:

De staat van de rubbers:

SirRutte

Ik heb de auto net laten uitlijnen, de boel stond nog aardig goed.

Toespoor was 0,09 en 0,12 dus 0,21 (graden) in totaal, nu netjes 0,06 aan beide kanten en dus 0,12 graden in totaal.

Al met al is het verschil met de oude draagarmen duidelijk merkbaar :)

SirRutte

Ik was er eigenlijk niet naar op zoek, maar heb er toch één gekocht: Mijn eigen 850 :eusa_dance:

Het is een '95 DOP 854 2.5 20V met 305k op de klok, en aardig wat werk ;D

Binnenkort gaat de auto naar dennis850estate voor een ander stuurhuis en een nieuwe koppeling + krukaskeerring. Verder is er nog een waslijst aan kleine to-do's, daar ga ik zelf mee aan de slag zodra het weer dat toelaat ;)

Thijssie!

Citaat van: SirRutte op 11-01-2010 11:46:34
Ik was er eigenlijk niet naar op zoek, maar heb er toch één gekocht: Mijn eigen 850 :eusa_dance:

Het is een '95 DOP 854 2.5 20V met 305k op de klok, en aardig wat werk ;D

Binnenkort gaat de auto naar dennis850estate voor een ander stuurhuis en een nieuwe koppeling + krukaskeerring. Verder is er nog een waslijst aan kleine to-do's, daar ga ik zelf mee aan de slag zodra het weer dat toelaat ;)

Is die DOP 855 niet van jezelf dan? ???