Onze Volvobelevenissen met nog maar één 850: Koppakking lek

Gestart door SirRutte, 18-10-2009 18:29:55

Vorige topic - Volgende topic

Hans Duiven

Wat een klap moet dat zijn geweest!?

Jammer en een peut werk.

Hans

Freakybaby

Aiaiaiai dat is een vervelende tik (wel met een mooie pleister  ;) )

Subframe, eventueel met rubbers en de bouten. Of dat van een T-5 gelijk is kan ik je niet vertellen.

Als je het frame toch moet wisselen kun je overwegen of je niet meteen een aantal motorsteunen mee vervangt, die moet je toch loshalen.

Succes met oplossen/repareren en geniet van je velgen. Dasty + heel veel water is erg goed tegen remstof. Daarna de velgen goed in de wax zetten.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

UserID6342

Citaat van: SirRutte op 18-01-2010 11:57:43
Net even onder auto door kunnen lopen, de schade beperkt zich voornamelijk tot het subframe, het oliefilter en de droger. Verder wat schaafplekken maar niets ernstigs. Weet iemand of het subframe van een T-5 hetzelfde is?
Alle subframes van een 850 zijn hetzelfde, klinkt raar maar is echt zo.

thuur

Citaat van: SirRutte op 18-01-2010 09:39:40
Ik moet alleen nog die remstof eraf zien te krijgen, maar damn wat is dat spul hardnekkig  :o

Mijn neef (autopoetser) zweert bij Dreft hardnekkige losweek spray, of hoe het ook mag heten.

Citaat van: Dirk342 op 18-01-2010 14:54:56
Alle subframes van een 850 zijn hetzelfde, klinkt raar maar is echt zo.

Zeker niet. Er is verschil in de draagarmbevestiging.

Gr 8)

SirRutte

Citaat van: thuur op 18-01-2010 23:42:58
Mijn neef (autopoetser) zweert bij Dreft hardnekkige losweek spray, of hoe het ook mag heten.

Hmm dat eens proberen dan, ik heb nog niet alles eraf gekregen namelijk :eusa_think:

SirRutte

Zojuist opgehaald:  :eusa_dance:

Met dank aan ikke81!

En omdat ik zelf liever Titans wil, heb ik de Volans op m'n moeder's auto geschroefd:

Staat ook niet verkeerd, al zeg ik het zelf :D

Jeff

Nu nog moeders een mooi sierpijpje geven met R bumper en klaar! ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

SirRutte

Citaat van: Jeff op 19-01-2010 12:47:42
Nu nog moeders een mooi sierpijpje geven met R bumper en klaar! ;)

Ja dat sierstuk dat er nu onder zit vind ik ook maar een raar ding. Die vervang ik nog wel een keer door een (origineel) ovaal eindstuk. Dan moet ie ook gelijk wat hoger komen te hangen :eusa_shifty:

KIM

jwstoop

goed bezig! Ga je het subframe meteen vervangen of laat je dat incl stuurhuis etc doen?

SirRutte

Citaat van: KIM op 19-01-2010 13:03:35
Enne...
Een paar cm omlaag.

Absoluut! Zodra het weer wat mooier wordt, wil ik een setje Apex veren monteren. Dan doe ik mijn eigen auto ook gelijk.

Citaat van: jwstoop op 19-01-2010 13:21:30
goed bezig! Ga je het subframe meteen vervangen of laat je dat incl stuurhuis etc doen?

Het subframe vervangt dennis850estate tegelijk met het stuurhuis e.d., dat valt wel mee qua extra werk :)

SirRutte

Afgelopen vrijdag heb ik mijn auto weer opgehaald bij dennis850estate. Hij heeft het subframe, het stuurhuis, de koppeling en de krukaskeerring vervangen :eusa_dance:
Aan het oude subframe te zien moet dat een flinke klus zijn geweest, damn wat had dat ding een oplawaai gehad :o De motor stond een stukje naar boven gekanteld, er was een breekijzer nodig om de boel terug te duwen en zo de bovenste motorsteun los te krijgen  :-X

Ik vond m'n oude koppeling al niet slecht of versleten aanvoelen, maar dit is toch duidelijk een stuk soepeler 8) Kan dus weer lekker roffelen!

Alhoewel lekker.. De auto moet hoognodig worden uitgelijnd na deze klus, ook begon na een kwartier rijden een endlink (vermoed ik) te rammelen.

To-do (in willekeurige volgorde):
- Distributieriem incl. waterpomp, rollen en multiriem vervangen
- Verlichting ECC vervangen
- Gasklephuis en stationairregelaar schoonmaken
- Vacuumslangen controleren
- Endlinks vervangen
- Antennespriet vervangen
- Uitlijnen
- Verlagen met een setje Apex-veren (-40mm)
- Veerpootbrug kopen en monteren
- Titans eronder (liggen in de garage te wachten)
- Lak polijsten en in de wax zetten (wanneer dit nare winterweer voorbij is ;))
- Airco repareren (de droger moet sowieso nog worden vervangen, daarna eens laten nakijken en afvullen bij een aircoboer)

Voorlopig hoef ik dus niet stil te zitten ;D

elianmars

Mooi dat je weer kunt rijden!

Waarom heb je de distributie niet gelijk laten doen door Dennis, trouwens?

SirRutte

Citaat van: elianmars op 31-01-2010 23:28:25

Omdat ik dat liever zelf wil doen ;) Wil met deze auto meer sleutelervaring opdoen, vandaar. Het vervangen van de koppeling leek me wat te hoog gegrepen, maar ik moet natuurlijk ergens beginnen..

elianmars

Citaat van: SirRutte op 31-01-2010 23:37:37
Citaat van: elianmars op 31-01-2010 23:28:25

Omdat ik dat liever zelf wil doen ;) Wil met deze auto meer sleutelervaring opdoen, vandaar. Het vervangen van de koppeling leek me wat te hoog gegrepen, maar ik moet natuurlijk ergens beginnen..

Ah, ok.

Is de distributie dan makkelijk zelf te doen? Bij een diesel gaat het in ieder geval niet zo makkelijk, i.v.m. de dieselpomp.